Signal Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Vært femte minutt får jeg beskjed fra mitt Norton Anti Virus at worm detection, decteted and blocked fra en ip adresse som forandrer seg litt hele tiden, men som ligner mistenkelig på min. og intrusion er alltid: MS ASN1 Integer Overflow TCP Hva er dette? Jeg blir jo beskyttet mot dette angrepet da hver femte minutt, men hvordan kan jeg stoppe at dette orme angrepet skjer i utgangspunktet ? Endret 16. mars 2006 av Signal Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 symantec sitt svar på problemet. Lenke til kommentar
Signal Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 symantec sitt svar på problemet. 5764371[/snapback] Har allerede lest dette og skjønte ikke bæret.... Noen som skjønner det og kan forklare det på godt Norsk? Mvh Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Bruker du windows XP? Og isåfall, bruker du SP2? Det er oppdateringer nede på siden som du skal laste ned og installere for å fikse problemet... Lenke til kommentar
Signal Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Bruker du windows XP?Og isåfall, bruker du SP2? Det er oppdateringer nede på siden som du skal laste ned og installere for å fikse problemet... 5764394[/snapback] Men hvordan vet jeg hvilken jeg skal bruke? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Vet du hvilket operativsystem du har på pcen? Lenke til kommentar
Signal Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Dette problemet oppsto i går kveld når jeg begynte å bruke microsoft outlook express 2003 for første gang, kanskje det har noe med problemet? i såfall hvordan fjerner jeg det programmet igjen? Inne på legg til/fjern programmer finner jeg det nemlig ikke. Lenke til kommentar
Signal Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Vet du hvilket operativsystem du har på pcen? 5764441[/snapback] Jeg har Xp Professional vet jeg og jeg prøvde noen av de nederste der, men da sto det at jeg ikke trengte å innstallere dette fordi systemet mitt var så oppdatert og nytt på den fronten Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Når du er på "legg til/fjern programmer" så se på venstre side, der står det "legg til/fjern windows komponenter" trykk på den og fjern haken i Outlook express og trykk "neste"... Lenke til kommentar
Signal Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Når du er på "legg til/fjern programmer" så se på venstre side, der står det "legg til/fjern windows komponenter" trykk på den og fjern haken i Outlook express og trykk "neste"... 5764474[/snapback] Sorry! Men jeg sa feil, det var Microsoft Office Outlook 2003 jeg innstallerte og det finner jeg ikke på legg til/gjern windows komponenter ? hva nå Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Om det ikke står i den listen heller du installerte det med en cd så bruk den igjen og se om du får et valg om avinstallering. Lenke til kommentar
Signal Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Om det ikke står i den listen heller du installerte det med en cd så bruk den igjen og se om du får et valg om avinstallering. 5764537[/snapback] Men jeg tror ikke det er den fordi nå har jeg valgt et annet program som standard epost leser, men angrepet med ormen skjer fortsatt med 3 - 5 minutters mellomrom og Norton fortsetter å stoppe den, men noe må jeg jo ha fått innpå her som gjør at jeg plutselig blir angrepet hele tiden, og hva kan jeg gjøre for å stoppe det? Jeg holder på å bli gal av å få den meldinger fra Norton hele tiden. Og det er selvsagt ikke bra det her. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ifølge linken til Norton så forstår jeg det sånn at det ikke er en orm men en feil i selve programmet (som selvsagt gjør det sårbart).. Du kan jo alltids prøve å reinstallere det eller gå over til noe annet, anbefaler Avast! antivirus.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå