Spørsmålstegn Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 jeg vet hva ip addresse er og slikt, men jeg kommer over denne formen for ip adresse her for leden da noen hadde postet i min gjestebok: 23-35-22-62.statoil.com hvorfor er det bindestrek mellom tallene her? har det noe med NAT og gjøre? bindestrek what? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det er et host name og ikke ip adresse. Lenke til kommentar
Spørsmålstegn Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 dårlig hostname isåfall Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 dårlig hostname isåfall 5764750[/snapback] Og nøyaktig hva var det som gjorde det til et dårlig hostname? statoil.com har sannsynligvis en del maskiner under seg, og det å gi maskinene navn som gjør at de er enkle å skille ut gjør jobben mye enklere for de som skal styre dette. Tallene i hostname forteller sannsynligvis f.eks. admin nøyaktig hvor maskinen befinner seg. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 ja det gjør det mer oversiktlig. Jeg har ngt og hostname: XXX.80-203-33.nextgentel.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå