Gå til innhold

Kan jeg boote fra en pci Raid kontoller???!! Bygger`n...?

stoolman

Anbefalte innlegg

Etter en h******s mye om og men, har jeg bestemt meg for å la AGP 8x være for denne gang.

Ville opprinnelig ha et Asus P48X, men gidder ikke når det er tull med AGP 8X, samt at alt tyder på at dette kortet ikke støtter DDR pc3200 ram.

Har derfor bestemt meg for P4S533. Det er bare et aber med dette...

Jeg ønsker å kjøre mine 2 barracuda 4 80gig i Raid.

Har derfor sett på en Sunsway Ide Raid kontroller.

Men, vil jeg kunne boote med diskene i Raid med en PCI enhet???

Lurer også på om jeg må formatere, eller rett og slett slette partisjonene og stripe diskene på nytt, eller om jeg bare kan ta ut Hkèt med en Promise Raid kontroller, for deretter bare å plugge inn Sunswayen

koble til diskene å kjøre i vei.......???!!!

Setter stor pris på svar....!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-24 00:16, skrev stoolman:

Lurer også på om jeg må formatere, eller rett og slett slette partisjonene og stripe diskene på nytt, eller om jeg bare kan ta ut Hkèt med en Promise Raid kontroller, for deretter bare å plugge inn Sunswayen

koble til diskene å kjøre i vei.......???!!!

Setter stor pris på svar....!

Ser ingen grunn til at du må formatere. Det er vel en standard for striping slik at du kan bytte fra raid kontroller til kontroller.

Men jeg vet ikke dette 100% sikkert.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bytte fra en type kontroller til en annen når det gjelder Raid... her kjører kontrollerne hvert sitt løp. Det gikk faktisk ikke å å gå fre Highpoint (HP) serial ata raid 0 til hpt374 onboard på mitt nye IT7 engang - så noe forskjeller er det..

Det du må sjekke er om de har bios = bootable.. thats it... har alltid trudd sunsway er et såkalt "billigmerke" ville annbefale enten Highpoint eller promise... hp 374 har da 4 kanaler = 8 disker.... forskjellen med HP kontra promise er at dersom du kjører raid f.eks striper 2 disker så kan du ikke koble på 2 disker til på promise'n selv om i teorien du kan gjøre det - dette funker derimot glimrende på en HP kontroller....

kjører selv raid 0 på 2 wd 80gb spes ed - overføring i sandra på 52mb/s :smile:

Lenke til kommentar

Sunsway raid-kontroller går det utmerket å boote fra, har et selv og synes som jeg booter fra og det virker aldeles utmerket. Har kjørt både Abit sine hptxxx og promise sine kort og ser egentlig ikke noen forskjell på et sunsway og et promisekort, funker omentrent likt. Jeg liker dog ikke hptxxx konrollerne som synes noe ustabile.

Lenke til kommentar
Quote:

SirHartge skrev (2002-09-24 00:46):

Ser ingen grunn til at du må formatere. Det er vel en standard for striping slik at du kan bytte fra raid kontroller til kontroller.

Men jeg vet ikke dette 100% sikkert.

Du har ikke hatt problemer med raid SirHartge ser eg. Hovedkortet mitt sluttet å virke, Fikk nytt samme fabrikat men fikk det ikke opp. :razz:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...