Gå til innhold

Windows Xp finner ikke Firewire-kortet ++

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Jeg kjøpte følgende Firewire-kort og program:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110513

Men Windows finner ikke driveren til kortet! Det finnes heller ikke driver på det medfølgende CD'en.

Kortet er STlab men det står også Sunsway pluss "NEC Firewarden OHCI Computer IEEE 1394 Host Controller"

Hvor finner jeg driver? Takker for svar!

Ulead Video Studio v7.0SE fulgte med kortet. Holder dette? Er det mye bedre å kjøpe Adobe e.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På sida til Komplett, nesten nederst, finn du ein del linkar, derav den eine fører til ei side for drivarar:

http://www.sunsway.com.hk/drivers.html

VideoStudio er nesten garantert godt nok. Bruk i alle tilfelle programmet litt før du kjøper nytt, so du er sikker på at det ikkje er bra nok for deg. Den nyaste versjonen av VS er forresten 9.0. Om du vil oppgradere, kan det sikkert gjerast frå sida til Ulead: http://www.ulead.com/vs/runme.htm/. Her kan du òg laste ned demo, om du ynskjer det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Takk for det incanus.

Tenkte du på: PCI-IOFW82AA2

PCI 2+1 port Firewire 800 / IEEE1394B?

Den har jeg prøvd, funka ikke. Eller noe annet?

Lenke til kommentar

Tenkte ikkje på noko spesielt, då eg berre registrerte at det var ei side med drivarar. Såg ikkje om drivaren du treng låg der... Det er uansett ikkje den du skal bruke, då den er til eit IEEE1394b-kort (firewire 800), medan du har eit IEEE1394a-kort (firewire 400). Kontakt support-tenesten deira, link øvst på drivarsida.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt behovet for drivere. Er det et OHCI-kompatibelt firewirekort, skal Windows finne det uten videre, og derfor følger det heller ikke drivere med kortet, og heller ikke er det noen på ovennevnte drivernettsted, hvor det tydelig står at firewire er innebygd i Windows og derfor "not supported".

Ut fra produktanmeldelsene på Komplett-siden gikk det som fot i hose for alle andre. Det er vel Windows XP du bruker og ikke en steingammel versjon?

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Bruker Windows XP ja, servicepack 2. Men jeg har ikke hatt internett på 1/2 år, har det noe med oppdateringer fra windows å gjøre?

Jeg skjønner ikke helt at bare jeg skal slite med dette!

HAr kontaktet komplett-support og de sier skift PCI-spor. Men hva hjelper det da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har samme problemet med et texas instrument kort, men windows finner kortet i enhetsbehandling men ikke noen kontakt når jeg kobler på kameraet. Har også prøvd å legge inn drivere på nytt uten at det hjalp! Fungerte før jeg la inn xp på nytt :cool:

5769625[/snapback]

Har samme problem,

fikk du det til ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...