wrath666 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Har nettopp satt inn min nye Western Digital 250GB S-ATA2 disk. Jeg finner den i bios og den ligger også under diskstasjoner i enhetsbehandlingen. Jeg har installert driverne via diskett og F6 metoden. Det ligger dog ingen nye drivere under SCSI/Raid kontrollere! Vet ikke om det skal ligge noe der? Jeg har ASUS A8N32-SLI hovedkort. Harddisken er koblet i S-ATA1 porten. Ingen pinner er koblet til harddisken. Problemet er altså at jeg ikke finner disken når jeg er inne i windows. Noen som vet? På forhånd takk.. Endret 16. mars 2006 av aage3 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 har du satt opp en partisjon og formattert denne? gå inn på "diskbehandling" og gjør det der Lenke til kommentar
wrath666 Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 har du satt opp en partisjon og formattert denne? gå inn på "diskbehandling" og gjør det der 5764045[/snapback] Hvor finner jeg diskbehandling? Lenke til kommentar
wrath666 Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Western Digital Legger ved denne linken! Kan det være at jeg må ha en jumper? Står som sagt ingen i nå! Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 har du satt opp en partisjon og formattert denne? gå inn på "diskbehandling" og gjør det der 5764045[/snapback] Hvor finner jeg diskbehandling? 5764070[/snapback] Høyreklikk "Min datamaskin- trykk behandle- trykk lagringsplass- trykk diskbehandling. Velg tildel på den nye disken, og hurtigformater den. Da skal du nok finne den i Windows. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 under datamaskinbehandling (tror det heter det på norsk). Høyreklikk på "Min datamaskin", velg "Behandle" og gå til "Lagring" og så "Diskbehandling". Der kommer det opp en wizard som guider deg igjennom formatteringa av disken. du vil ikke ha den som dynamisk disk når den spør om det :-) Lenke til kommentar
wrath666 Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Jes! Takk skal du ha! Nå funker den fint! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 flott :-) grattis med ny disk Lenke til kommentar
wrath666 Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Takker:) Men sånn uansett, trenger jeg sette inn noen pins for å få topp ytelse, eller er alt okei nå? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jumperene trenger du ikke røre. De gjør ikke noe med ytelsen, men kan være til hjelp ved fintuning av overklokking av SATA-bussen. Jeg vil ikke anbefale å prøve å overklokke SATA-bussen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå