Gå til innhold

Redusere hdd resonnansen i xbox?

frankive

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som vet hvordan jeg kan enkelt redusere resonnansen fra Xbox? atså xbox1, den originale. Har en meget stille disk, men den har tydeligvis funnet en resonnansfrekvens som gjør at den forplanter seg veldig godt. Ellers så har jeg byttet vifte til en 12db papst, så når harddisk automatisk slår seg av etter 10 min. (etter innstilling i xbmc) så er den total lydløs og allikevel kjølig nok.

Men trenger som sagt å ordne den siste resonnansen... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg misforstår, men det høres ut som om harddisken får noe annet i xboxen til å vibrere og lage denne ressonansen. Harddisken i seg selv er skrudd fast i en plastholder som igjen er skrudd fast i kabinettet. Det er svært trangt inne i xboxen og rundt harddisken.

Jeg ser for meg to løsninger:

(1) gå over alle skruene og sjekk at alt sitter fast. Dersom du har mistanke om at noe kan vibrere inne i xboxen kan du prøve å feste dette ved å dytte litt sammenklemt papir el slik at vibrerende deler står i spenn. Sørg også for at xboxen står på gummiknotter. (Noen bruker å ta disse helt bort når de åpner xboxen siden skruene er under disse. Dersom de er borte, få tak i nye - evt. slike filtknotter som man bruker under møbler.)

(2) Du kan prøve å dempe selve HDDen. Problemet er at det er trangt rundt denne. Du kan jo evt. prøve å legge ligg gummi mellom HDD og plasholderen. Type bit av sykkelslange eller lignende tror jeg det skulle være plass til. Mer omfattende støybegrensninger slik som gummioppheng ol. er det ikke plass til med mindre du bytter ut kabinettet.

En annen løsning er å bytte til en stille HDD. Jeg har god erfaring med Seagate.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...