Gjakmarrja Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Hei! Jeg har lyst til å se om dette nå er mulig. Viss vi får med oss, folka bak HW-forumet. Skal det ikke mye til for å lage dette. Noen som kunne tenke seg å være med på et slikt prosjekt? Nå i starten blir det jo bare sjekke litt frem og tilbake og se om det lar seg gjøre uten noe stort problem. Få i gang i beta og se om dette er noe å ligge mer i. Dette er for mye for meg å ta for seg for egenhånd så viss ikke noen andre melder interesse så glemmer vi heller dette. Viss vi først kommer i gang, vil vi kunne utvide. Med chatting, spill, og mye annet. Kommer jo annpå hvor mange som melder interesse for dette og dåh... Svein. Update: RSS feeden vil jo gi oss et utgangspunkt. Denne vil jo ikke gi oss noe mulighet til å poste innlegg/svar men se etter endringer på forumet. Noen som har erfaring med dette? For meg er vel bare RSS feed et XML dokument med informasjon... Endret 16. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Dette sier meg ingenting! Kan du forklare litt mer? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Poenget er å skrive et program i C++/VB som kjører på dataen. Altså utenom nettleser, og vil dåh funke som forumet gjør. Bare med en flere funksjoner, som instant chat og webcam og filoverføring og ja ganske mye egentlig kommer jo annpå om noen melder interesse for det. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Men da blir det jo nesten som å lage en nettleser da... Jeg ser heller egentlig ikke behovet for dette; det finnes jo bl.a. en hw-kanal på EFNet eller hvor et nå er om man vil chatte, f.eks. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Ja, det hva det som hva det store. Lurte egentlig på om det hva noe interesse for dette. Skal ligge ganske mye i det for at man skal få noe mer ut av det. Tenker på Chat, Filoverføring, Webcam, Spill... men igjen er det noe poeng blir vel spørsmålet? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg tror nok egentlig ikke det er så mye poeng i dette her, nei. Dessuten skal det ganske mye til for å få til dette her. Ihvertfall om du planlegger å gjennomføre det i C++. Da vil jeg tro det er snakk om en del tusen linjer med kode Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Akkurat det som er poenget. Den blir vel skrevet i VB.NET, hvor rask utvikling er mulig. Poenget er at man må satse ganske mye for å få det til. Eller mye arbeid for at noe slik skal bli interessant. Selve HW-Forumet vil jo bli en del av programmet. Hvor vidt det blir mulig og poste innlegg på forumet via programmet er veldig opp til interessen fra folka bak forumet. Men programmet i sin helhet vil jo funke selvstendig fra forumet, mangen andre interaktive muligheter... Endret 16. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 vel jeg skal være enig i jeg ikke vet hva du ser etter, men jeg liker tanken på å kode noe som mange kan få glede av. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) det eksisterer fra før, om jeg trykker på knappen ; kan jeg chatte, sende filer o.s.v. til gjeldende bruker det å sammle "alt på ett sted" (i ett program) har ingen hensikt .. da det er lurere slik det er nå; de forskjellige "programbitene" kan brukes til andre ting enn "HW-ting" i tillegg til at de kan brukes til "HW-ting" det som kunne vært gjordt var å sette opp stuff i forumet og browsere (om det ikke allerede er gjordt), slik at man kan klikke direkte på brukeren og få opp et chatte-vindu i MSN-klienten e.l. uten å måtte .... uhm .. gjøre så mye "manuellt" men jeg liker tanken på å kode noe som mange kan få glede av. ..og her er den egentlige grunnen/hensikten .. kanskje det finnes bedre idéer som kan oppnå samme mål? (desverre kommer jeg ikke på noen i farta) Endret 16. mars 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå