Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettet funker, men ikke noe annet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk nettopp til den nye pcen jeg bygde, men problemet var da jeg skulle koble til internett....

Jeg kommer inn og kan surfe på internettet, men jeg kan ikke logge på msn, lese e-post, aktivere windows, opdatere Brannmur/anti-virus o.l

Hva er galt? Har skjekka internetttilkoblingene og de skal være i orden sånn jeg så det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, litt mer detaljert...

Når jeg skal logge på msn kommer det opp en boks der det står feilsøking, så feilsøker jeg men den finner ingenting, da sier den at det kan være brannmuren som stopper det eller netverkstilkoblingene, men jeg har ikke brannmur og nettverkstilkoblingene skal være i orden...

Når jeg skal oppdatere anti-virus kommer det opp en melding om at anti-virusen ikke kan kontake serveren og at jeg skal sjekke brannmuren..

Når jeg skal aktivere windows kommer det opp at den ikke får tilgang til internett og at jeg skal prøve senere...

Men nå fikk jeg nettopp gjennom steam til og kontakte internett så nå funker css gjennom internettet, men har forsatt noen problemer

Lenke til kommentar

Vi trenger litt mere informasjon en det du skriver, slik som hvilken internett tilgang du har. Er det oppringt eller bredbånd, eller er det internett via nettverk på jobb/skole?

Siden du bare får surfet så virker de enten at all trafikk utenom å surfe på internett sider er sperret, eller så er det noen proxy/nettverks innstillinge som er feil.

Har du andre maskiner som det fungerer/fungerer ikke på?

Lenke til kommentar

Jeg har Lyse bredbånd 6mbit, alt funker på andre maskiner og jeg er koblet til et hjemmenettverk som består av 4 pcer...

Men hva er standard på proxy/nettverks innstillingene? Kan sjekke gjennom det en gang til...

Lenke til kommentar

Sjekk Alternativer for internett, fliken Tilkoblinger-> Lan instillinger. Du finner denne f.eks. fra Verktøy menyen i Internet Explorer. Sammenlign med de andre maskinene.

Du kan også sjekke at du får internett tilgang via ruter (som du har fra Lyse?) og ikke en av de andre maskinene ved å sjekke nettverk->tcp/ip. Dobbeltklikk Lokal nettverkstilkobling, og sjekk fliken Støtte. Her skal/burde Gateway vise det samme som de andre maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...