Gå til innhold

Overklokking av XFX Geforce 7900GTX ED

Anbefalte innlegg

100mhz i 3dmark01 har mer å si enn det man tror  :cool:  Du skal nok få mer enn du har fått, installert siste driver? Det har kommet ut par beta driver, helt ufarlig å bruke.

5769543[/snapback]

Har lasta ned siste utgitte drivere.. nforce v6.70 til hovedkort. v84.40 til skjermkort. Siste cpu drivern til AMD er jo nesten 1 år gammel. Vet ikke hvor jeg finner nyere (beta) drivere til CPU og hovedkort.

- punk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta noen runder med 3dmark da :p Jeg vil ha resultater, hehe.

5769734[/snapback]

Når den 262mb store patchen til F.E.A.R er ferdig og laste ned så skal jeg kjøre alle 3dmarkene igjen. Veldig treg side. Får bare 70kb/sec.

- punk

Lenke til kommentar

CPU'n er klokket til 2625mhz.

Minne går på 2-3-2-5-T1 timings (201mhz)

Grafikkortet går på 700/1800mhz

Ok, her er resultatene:

3dmark01: 30817 (31629)

3dmark03: 23756

3dmark05: 11521

3dmark06: 6465

3dmark01 scoren som er i () er med CPU'n klokket til 2716mhz og minnet på 208mhz (samme timings). Fikk ikke kjørt de andre benchmarkene uten at det maskin frøs.

Er fortsatt ikke fornøyd med 3dmark01 scoren :thumbdown:

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

En liten oppdatering.

Jeg får kjørt skjermkortet på 725/1800 uten artifacts.. helt utrolig. 6562 i 3dmark06 nå. Har ikke testet på de andre.

Jeg er helt sjokkert over at det gikk ann å klokke kortet så høyt med stock kjøler og ikke vannkjøling. 50mhz mer på core pg 100mhz mer på memory. Har ikke prøvd høyere enda. Vet ikke om jeg tør. :)

- punk

Lenke til kommentar

Når du setter opp htt med 5, så er det veldig mange ting som kan gjøre maskinen ustabil. Først må du passe på at fsb ikke kommer over 1000mhz, hold deg helst under det. Når man øker med 5htt, så kan det bety en økning på 50mhz med 10x ht. Det er ganske mye hvis din cpu allerede er klokket. Du kan enten sette ned htt, eller kan du sette opp vcore litt. Holder det ikke, så setter du den opp litt til. Helt til du klarer å få maskinen til å bli stabil. Pass godt på temperaturen på cpu'en når du setter opp vcore. For høy temp vil også forårsake ustabilitet. Og dessuten er det ikke sunt for cpu'en med langvarig tropisk vær, hehe.

Lenke til kommentar

litt info om tempen på cpu og skjermkort her.

spilte Call of Duty 2 i 20 min med alt av grafikk på maks og 4xaa/8xaf 1024x768. skjermkort tempen steg ikke over 51 grader (39-40) idle, og cpu var oppe på 52 grader. tror ikke det vil skade og sette opp vcore litt til. og skjermkortet bør klare litt mer overklokking. Hva av core og memory er det egentlig som har mest å si på ytelse i spill osv?

- punk

Lenke til kommentar

Du bør holde tempen under 55 grader hvis du vil ha totalt stabilitet. Det gjelder iallfall for opty dual core cpu'er. De er ikek særlig glad i varme. Kanskje x2 tåler mer varme enn opty. Når tempen er 52 grader under spill, vil du nok få enda høyere temp hvis du skal ta prime test osv. Pass godt på tempen, hold deg under 55 grader.

Lenke til kommentar

Prøvde å overklokke litt. 2750mhz på cpu. kom nesten gjennom 3dmark05 benchmarken så stoppa det. Tempen på cpu steg til litt over 55 grader. hadde jo vcore helt opp på 1.45. kanskje litt mye? Den er på 1.40 nå.

Satte alt tilbake igjen.. 2625mhz holder i massevis.

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

1.45 er ikke så mye egentlig, men kan fort bli varmt med luftkjøling. Når maskinen fryser under 3dmark, så er cpu'en ikke helt stabil. Du må testen øke vcore litt til, eller kan du prøve å sette ned oc. Prøv å få 2.7ghz stabilt. Se hva du må ha for å ta dual prime.

Edit: Har min på 2.6ghz, minne som kjører synkront [email protected]. Men har du testa om 2.6ghz er stabilt?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Har kjørt 2625mhz på cpu hele helgen uten problemer. Så den er stabil som et fjell.

Minnet kan jeg bare glemme og kjøre synkront med cpu. Elendig overklokkingsminne. Dreit meg litt ut der. så bare på timings når jeg kjøpte det.

- punk

Lenke til kommentar

Jeg kan kjøre min 2.7ghz med 1.45v i spill og daglig ting, men med engang jeg setter på prime, varer ikke core0 mer enn halvtime før den bare gir opp. Alle har ulike syn på hva som er stabil. Hos meg så er 8 timer prime, mer orker jeg ikke. Men om 2.62ghz aldri klikker, så er det like greit. Personlig så driter jeg i om maskinen får blue screen en gang i blant, hehe.

Lenke til kommentar

Hehe. Nei, en bluescreen av og til er ikke nøye for meg heller. Bruker vanligvis aldri og få det. Når jeg gjør så blir jeg veldig overasket egentlig. :)

Om maskin er stabi i Prime over lengere tid er likegyldig for meg. Bruker å la den kjøre 5-10 tester, hvis den ikke har klikket da så er jeg fornøyd.

Skal ta å forske litt mer på overklokking. Vil ha den opp på hvertfall 2700mhz stabilt.

Neste år blir det nok AM2 eller det nye intel chipsettet. Ikke noe mer pengebruk på pc dette året hvertfall. Det jeg har nå bør holde i massevis ut året. Hvis den klarer og kjøre Oblivion ok så bør den klare resten av årets spilltittler.

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...