Gå til innhold

Overklokking av XFX Geforce 7900GTX ED

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk mitt XFX Geforce 7900GTX Extreme Edition i posten idag. Fikk klokket det fra 675/1700 til 700/1800 med kjøleren som fulgte med og det er fortsatt stabilt som et fjell! Ingen "artifacts" i spill osv.

Jeg er kjempefornøyd.

- punk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, fikk bare 5354 i 3dmark06.. Er ikke det litt lite synes dere?

Får satt i ny CPU imorgen. Athlon64 X2 4200+. Har Athlon64 3500+ "winchester" nå.

De har begge samme mengde cache og mhz. Tror ikke det vil utgjøre noe stor forskjell.

Har ikke noen andre benchmark program og teste med.

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Nei, du har jo en kveleslange(3500+) på gtx kortet ditt. Bare vent til du får satt inn dual core og klokke den litt. Da vil du se en åpenbaring, hehe.

Edit: Tror at du vil få over 6000 poeng med dual core cpu. Dc har så mye å si i 3dmark06. Selve cpu score teller i selve helheten, noe det ikke gjør i 3dmark01/03/05.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Noe mer du vil at jeg skal teste?

tok sånn "compare" på futuremark sin hjemmeside. Av like systemer som meg så har jeg høyest score. Tydligvis så har du rett :)

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

01 testen er lav på grunn av cpu'en din. Jeg klarer nesten 34k med 7800gt kortet mitt og en opteron som var klokket 2.9ghz. Men alt annet så ganske riktig ut. Som sagt vil du tjene på å bytte ut cpu'en. Men 3500+ overklokket til 2.5ghz vil kun være flaskehals under 3dmark benching på grunn av lav oppløsning og ingen aa og af. I spill er det mindre forskjell.

Lenke til kommentar

Benchmarks betyr egentlig ingenting for meg. Det er hvordan kortet klarer og yte i spill som teller. Så langt er det bare luksus. :)

Bare litt synd at ikke geforce kan ha HDR+AA samtidig. De kommer vel med det en dag tenker jeg.

Nå er det bare å vente på Oblivion. :)

- punk

Lenke til kommentar
Ikke sant, din 3500+ var som en kveleslange på 7900gtx kortet ditt. Nå kan du slippe monstret løs. Klokk gjerne cpu'en din til 2.6ghz. Den bør ikke ha noe problem med det. Om du har bra kjøling, prøv med 1.4v.

5769128[/snapback]

Har allerede klokket CPU'n til 2.5ghz. 2-3-2-5-T1 timings på rammen, så rammen går på 208mhz nå istede for 200. Hvis jeg setter opp fsb'n bare med 5 så crasher maskin før jeg er inne i windows. Kan sikkert slakke ned på ram timingsene og få høyere clock på CPU'n, men vet ikke om det vil ha så mye og si på ytelsen i spill osv.

Edit: det 3dmark01 resultatet er etter jeg hadde klokket CPU'n.

Edit: CPU'n går på 2625mhz nå. samme timings på rammen, men de er tilbake til standard clock. Altså 200-201mhz

En ting som jeg merket etter prosessor bytte var loadetiden på windows. Istede for en halv strek så går det 3 streker før den er inne i windows.

Skal teste litt frem og tilbake.

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Har ikke lagt så mye merke til loadtida til windows, men dual core er mye bedre enn sc. Blir jo en annen opplevelse i windows når man har mange programmer kjørende samtidlig. Har du fått tatt 03 og 05 og 06?

Edti: Jeg fikk ca 33.4k i 3dmark01 med 7800gt@540/1200 og opteron [email protected]. Jeg har ikke testet 3dmark01 med maks oc ennå. Gt kortet er god for 550/1280 uten modd.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opteron 175 har 1mb cache på hver kjerne, X2 4200+ har 512kb på hver. Kanskje det har noe å si på 3dmark01 testen? 100mhz mer på CPU. Du har også raskere minne.

Merkelig at du skal få mer i 3dmark01 med 7800gt som er lavere klokket enn 7900gtx hvis ikke CPU'n og rammen din spiller noen rolle.

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Brukte corsiar twinx1024 xl pro brikker da. Husker ikke hvor mye jeg kjørte dem på... Men de brikkene er sjappe. Sitter forøyeblikket i det andre gaming riget mitt. Vet ikke hvor mye cache har å si, men litt forskjell er det jo... Skal prøve 3dmark01 når jeg får bytta hk, teste dfi sli-d snart.

Edit: 3dmark01 er veldig avhengig av cpu'en og resten av systemet. Om du klokker din x2 til 2.7ghz, vil du nok få høyere poeng sum enn meg.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Edit: 3dmark01 er veldig avhengig av cpu'en og resten av systemet. Om du klokker din x2 til 2.7ghz, vil du nok få høyere poeng sum enn meg.

5769403[/snapback]

Kan hende, men tviler på at 100mhz vil utgjøre 3-4 tusen poeng. Man vet aldri.

- punk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...