dominus Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 jeg har nå ett 10 år gammelt Soundworks 2.1. nå har jeg lappet så mye på kretskortet i sub'en at det ikke er mer å hente. skal ha ett nytt sett og er kravstor til hva det blir. noen tips? jeg spiller musikk og spill på pc'n. her er ett knippe uttalelser fra andre om det settet jeg nå har: "...Exceptionally good...should be compared to loudspeaker systems that cost about $300...sounds terrific, I can recommend it highly." Audio, "SoundWorks has the most natural musical timbre." The New York Times "SoundWorks leaves much of the multimedia competition in the dust with rich, clear sound." Sound & Image Magazine "The best buy in new PC sound system has to be SoundWorks...the sound is crisp and clear...you may have to listen to a high-quality CD to appreciate just how good SoundWorks is." PC Magazine "...head and shoulders above the others we've tried." MacUser Magazine "SoundWorks was the overall winner in our evaluation...SoundWorks simply sounded like a good home stereo system...Grade A" PC Magazine "The SoundWorks system is unquestionably the choice for gamers who also happen to be audiophiles...may just outclass your home hi-fi." PC Gamer Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Utdaterte uttalelser har ingenting med sett som selges nå å gjøre. Det som derimot har noe å si er max pris du er villig til å betale.. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) om du påstår at pris er synonymt med bra lyd har du bare delvis rett. kan finne flere billige sett som låter mer tonalt riktig enn mange som koster dobbelt så mye. uttalelser på/om høytalere blir stort sett aldri uttdaterte. hvor henter du en slik uttalelse fra? og på hvilke grunnlag? edit= settet blir nå blitt satt tilbake i produksjon, men desverre kun i USA. det som skiller dette settet fra majoriteten av de andre er den diskre oppbyggingen av forsterkeren (ikke en ic med over 8 ben, to kanaler med hver sine deler i strømforsyning og forsterkertrinn, for å nevne noe.. og 12v/8amp strømforsyning på totalt 30watt utgangseffekt) Endret 16. mars 2006 av dominus Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det jeg mener er at de uttalelsene har ingenting å si nå (kanskje om du skal ha samme sett).. Og høyttalerteknologi er nok utviklet seg litt på 10 år også, best da er ikke nødvendigvis best nå.. Max pris ville jeg vite fordi det er en fordel å vite om man skal anbefale et sett, hadde ingenting med pris vs ytelse å gjøre.. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Det jeg mener er at de uttalelsene har ingenting å si nå (kanskje om du skal ha samme sett).. Og høyttalerteknologi er nok utviklet seg litt på 10 år også, best da er ikke nødvendigvis best nå.. Max pris ville jeg vite fordi det er en fordel å vite om man skal anbefale et sett, hadde ingenting med pris vs ytelse å gjøre.. 5763713[/snapback] da misforsto jeg deg. beklager. max pris? 3000,- bruker nå ett Bose men det er en stor skuffelse. Bomullsbass, en veldig distingt "S" og laid-back mellomtone.. http://www.bose.com/controller?event=VIEW_..._computer_index Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Det er ganske lite utvalg av skikkelige 2.1 sett for tiden Har du sjekket ut Klipsch ProMedia GMX A-2.1 og Altec Lansing MX5021? Kan være studiomonitorer er noe for deg om du er kresen på lyd. Edit: leif Endret 16. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Det er ganske lite utvalg av skikkelige 2.1 sett for tiden Har du sjekket ut Klipsch ProMedia GMX A-2.1 og Altec Lansing MX5021? Kan være studiomonitorer er noe for deg om du er kresen på lyd. Edit: leif 5763819[/snapback] hadde mx5021 hjemme en tur. altec var bedre før. har ett gammelt altec 2.1 sett på hytta og det er langt bedre. det kjøpte jeg for rundt 5 år siden og da kostet det rundt 2k. Kanskje jeg skal låne Klipsch ett øre. har du hørt de? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har ikke hørt Klipsch settet, men synes iallefall at Altec Lansing MX5021 gir svært bra lyd for pengene. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Har hørt begge og synes egentlig Klipsch settet er bedre enn Altec settet, men det har den typyske diskanten til Klipsch da, spørs om du liker den.. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har ikke hørt Klipsch settet, men synes iallefall at Altec Lansing MX5021 gir svært bra lyd for pengene. 5763890[/snapback] ingen tvil. til prisen er vel altec det beste man får. det er desverre litt mye "the west coast sound".. mao mye mye bass. det typiske JBL/HK lydbildet. ellers er det kjempelyd for prisen av en fin fin cognac Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Har hørt begge og synes egentlig Klipsch settet er bedre enn Altec settet, men det har den typyske diskanten til Klipsch da, spørs om du liker den.. 5763905[/snapback] jeg har seriøse problemer med den tyske "S"lyden i diskanten ja. men jeg kan jo mekke litt.. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Trodde disse var veldig bra jeg... disse De SER i alle fall særiøst bra ut Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Trodde disse var veldig bra jeg... disse De SER i alle fall særiøst bra ut 5763983[/snapback] Hehe, ikke akkurat lyden man betaler for der.. Synes de så helt forferdelige ut jeg men det er da smak og behag.. Nei, til rundt 3000kr så er nok studiomonitorer beste valget med tanke på lyden, er bare synd de alle ser litt kjipe ut (typiske firkantede bokser).. Endret 16. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hvorfor i himmelens navn skal 50% av brukerene på dette forumet skrive 'særiøst'? Er det en ny trend, eller er det samme brukereren hver gang? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 dro innom hifi klubben og kikket.. der fant jeg noe som dugde veldig bra :-) dette settet til 1800,- spilte bra.. denne løsningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå