Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

corrupte filer og plutslige restarter.

Anbefalte innlegg

Har i den siste tiden vært ute for noe merklig når det gjelder pcen min.

Pcen består av følgende

Via kt800pro hovedkort (msi 6702E)

amd 300+ Venice med zalmann cu 7700 kobber utaven (den på 930gr)

250gig hitachi t7k250 disk

160gig seagate barracuda

80gig seagate barracuda

3GIG ram (2*1024 twinmos + 512 twinmos+512 samsung)

nvidia 6800LE (Gainward) med nvsilencer+ sofmod + voltmod (1,3v)

soundlbaser audrigy2 value lydkort

dlink 530 gigabit nettverkskort

antec 380W strømmforsyning.

Antec Sonata kabinett.

software

windows xp pro

de nyeste offisielle driverne til lydkort,hovedkort,skjermkort, satakontroller keyboard og mus (logitech)

samt openoffice og andre standard programmvare(zonealarm, avg antifvirus,

lavasoft ad-aware og noen codecer og spill)

Problemet begynte noen dager før jeg fikk de nye ram brikkene mine.

Maskinen restarter plustlig uten spesiell grunn. men starter opp igjen helt fint med standard melding om at en alvorlig feil har skjedd og om jeg vill sende feilmelding til microsoft. Maskinen trenger ikke være under noe belsting og kan fungere fint i timesvis......eller bare noen minutter, maskinen restarter også i safemode.

I tillegg har det oppstått et annet problem. Filer som jeg laster ned fra nettet. For eskempel openoffice pakken . blir lastet fullt ned men når di skrives til disk så er bare en brøkdel av fila der. Ope office installeren fungerte da jeg lastet den ned fra en ftp server istedet for html. Mens for eksempel nvidia driverne fungerte helt fint fra standard linken.

Jeg blir gal. prøvde å kjøre antivius programmet men maskinen restartet ca 2-3 prosent ut i søkingen.

Da jeg reinnstallerte xp var maskinen helt fin noen 2-3 dager før problemene begynte på sammen måte i gjen.

Maskinen har fra dag en vært moderat overklokket og vært stabil som fjell.

har prøvd å sette alt på standard innstillinger cpu skjerkort osv. uten at det har gitt noen forskjell.

Er det noen som har opplevd noe lignende og er det hardware eller software relatert, kanskje virus.

Alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intuisjonen min sier hardware. Gjorde du noe spesielt med pcen like før dette begynte som å bytte komponenter eller forandre på BIOS settings?

I tillegg har det oppstått et annet problem. Filer som jeg laster ned fra nettet. For eskempel openoffice pakken . blir lastet fullt ned men når di skrives til disk så er bare en brøkdel av fila der.

Er ikke sikker på om du mener harddisk eller CD/DVD "disk". Men om du mener at det går galt når det skrives til harddisken så høres det ut som det er den det er noe feil med. Uansett så tror jeg det er en komponent i pcen som sender ut "korrupt" data til de andre. Er det ikke harddisken så er det kanskje RAMen eller i verste fall CPU. prøv å klokke ned igjen til vanlige settings i BIOS og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...