Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydkort integrert i HK streiker etter formatering

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å hjelpe en venn med en vrang PC. Det opprinnelige problemet var at PCen ikke kom på nett, og etter å ha prøvd mye forskjellig måtte jeg reinstallere Windows. Den gode nyheten er at PCen er på nett igjen. Den dårlige er at lydkortet ser ut til å ha sluttet å fungere.

Lydkortet er integrert i hovedkortet, dette er en ganske gammel PC (4-5 år.)

Kjører WinXP. Har dessverre vært så urutinert at ikke jeg har fått nøyaktige specs. Når jeg prøver å spille av mp3-filer, nekter f.eks WMP å spille av fila. Har forsøkt å oppdatere drivere automatisk men driverne skal visstnok være helt i orden, de. Tror heller ikke det er noen codecs som mangler så lenge WMP nekter å spille av fila istedenfor å feks spille den uten at det faktisk kommer noen lyd. På den annen side har jeg ikke SÅ god peiling..

Beklager at jeg ikke har mer info enn dette. Noen tips til ting jeg kan prøve? De har funnet en recovery-plate nå, som jeg vil bruke som en siste utvei.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får du andre lyder i windows da. for eksempel pålogginslyden eller lignende dersom de spiller tviler jeg på at det er hovedkortetets lydbrikke som er problemet. prøv å laste ned k-lite codec pack eller lignende samliger av codecer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...