Norseman1968 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Når jeg setter inn en usb minnebrikke i usb porten låser maskinen seg. Straks jeg trekker den ut restarter windows. Er den noen som har tips? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Finn ut hva som er problemet først - USB inngangen eller minnebrikken? Prøv å sette den inn i en annen usb inngang, og prøv å sette en annen USB ting i den inngangen du får feil med. Helt grunnleggende feilsøking, det Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Finn ut hva som er problemet først - USB inngangen eller minnebrikken? Prøv å sette den inn i en annen usb inngang, og prøv å sette en annen USB ting i den inngangen du får feil med. Helt grunnleggende feilsøking, det 5763689[/snapback] Det har jeg prøvd. Har også prøvd å koble til med en mp3 spiller. Det samme skjer da også. Det ser ut som at det noen ganger går greit og noen ganger klikker den. Maskinen er helt ny med win xp og alle oppdateringer. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Finn ut hva som er problemet først - USB inngangen eller minnebrikken? Prøv å sette den inn i en annen usb inngang, og prøv å sette en annen USB ting i den inngangen du får feil med. Helt grunnleggende feilsøking, det 5763689[/snapback] Det har jeg prøvd. Har også prøvd å koble til med en mp3 spiller. Det samme skjer da også. Det ser ut som at det noen ganger går greit og noen ganger klikker den. Maskinen er helt ny med win xp og alle oppdateringer. 5763735[/snapback] Da har du vel installert nyeste USB drivere til hovedkortet også, regner jeg med? Prøvde du å koble mp3 spillern i mer enn en port? Hvis den ikke funka i noen av USB portene så er det jo selve USB det er noe feil med. I så fall kan det være som sagt at du mangler drivere. Hvis det har seg sånn at disse USB portene er på et PCI kort, så må du sjekke i BIOS at PCI bussen får 33 Mhz (sånn cirka). Ellers så kan du jo prøve å resette/flashe BIOS. Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Finn ut hva som er problemet først - USB inngangen eller minnebrikken? Prøv å sette den inn i en annen usb inngang, og prøv å sette en annen USB ting i den inngangen du får feil med. Helt grunnleggende feilsøking, det 5763689[/snapback] Det har jeg prøvd. Har også prøvd å koble til med en mp3 spiller. Det samme skjer da også. Det ser ut som at det noen ganger går greit og noen ganger klikker den. Maskinen er helt ny med win xp og alle oppdateringer. 5763735[/snapback] Da har du vel installert nyeste USB drivere til hovedkortet også, regner jeg med? Prøvde du å koble mp3 spillern i mer enn en port? Hvis den ikke funka i noen av USB portene så er det jo selve USB det er noe feil med. I så fall kan det være som sagt at du mangler drivere. Hvis det har seg sånn at disse USB portene er på et PCI kort, så må du sjekke i BIOS at PCI bussen får 33 Mhz (sånn cirka). Ellers så kan du jo prøve å resette/flashe BIOS. 5763854[/snapback] Har flasha bios, reinstalert usb, instillinger i bios er riktig. USb portene bak på PCèn fungerer. Men de 3 i front er problematisk. Prøvd å koble i en usb kabel i front og PCèn låste seg da også. Trur rett og slett at det er et maskinvare problem. Men det rare er at enkelte ganger fungerer det. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 kan det være kabelen til usb portene i front som er defekt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Sjekk at tilkoblingen fra USB-portene i front på hovedkortet står riktig. Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Sjekk at tilkoblingen fra USB-portene i front på hovedkortet står riktig. 5770317[/snapback] De står riktig. Problemet er der fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå