larrylu Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg har 2 server i drifft en linux server med dhcp og brannmur, web, database server osv. så har jeg en terminal server Win. 2003 server så lurer jeg på. satt opp en ris server. men kiltene fant den ikke. går RIS på DNS til servern også? eller kun ip og dhcp? for jeg har 2 dns servere i nettverket fordi har en 1 til AD og en til linux bind som jeg kjører dommener å zoner filer osv, ut mot verden. så har jeg en test maskin og den kommer seg på dommet så fort jeg setter fast dns adresse som er ipen til win 2003 servern. noen som vet åssen jeg kan ris til og funke på linux dhcpen linux er router (ip tabeles) som går til en 24ports svits og der alle maskine koblet til. ink 2003 server **Endret emnetittel grunnet capslock. Mvh oysfaerg** Endret 16. mars 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Nå har jeg fått gjort litt endringer i DHCP script mitt.. så har kommet litt nærme målet. har klart og få maskinen til og boote ifra nettverket kort og finne ris installsjonen. kommer til velkommen teksten. så ber den meg om og lage wizard. sånn at jeg kan logge meg på dommentet. Disse linjen trengte jeg for og kjøre RIS PÅ LINUX DHCPD filename "OSChooser/i386/startrom.com"; server-name "hk-term01"; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå