arna Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 Finnes det stoffer, eller ting som gjør at jeg kan få lyset til å foreksempel bli rødt? Farge en lyspære rød med sprittusj? Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg farga lyspæra bak på mopeden min med blå sprittusj engang! Funka bra, så burde gå på vanlig pærer også... Endret 16. mars 2006 av Nordz Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg vil ikke anbefale å bruke noen slags farge på en lyspære. Det fører til at mindre lys slipper ut. Lys er energi, og betyr i denne sammenheng varme. (Kjenn på en lyspære som har stått på så vet du hvor varm den blir.) Når denne varmen blir reflektert av fargen på glasset i lyspæren, vil den istedet slå tilbake i sokkelen og pæreholderen, som kan bli varmere enn den er spesifisert for. Du får jo kjøpt fargede lyspærer, hvorfor ikke bare bruke en som er laget for formålet? Geir Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 I tillegg vil ikke pæra vare halvparten så lenge hvis man farger den. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 http://www.clasohlson.no/ext.asp?art=323359000 Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2006 I tillegg vil ikke pæra vare halvparten så lenge hvis man farger den. 5763539[/snapback] Lyspærer er jo som kjent ganske dyrt... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 I tillegg vil ikke pæra vare halvparten så lenge hvis man farger den. 5763539[/snapback] Lyspærer er jo som kjent ganske dyrt... 5765908[/snapback] mr.ironi kan pakke snipsekken sin og dra tilbake til hvor enn han kom fra. Hvem i all verden har sagt at dette er en standard 60w pære? Å jeg må da få lov og komme med informasjon som muligens er nyttig. Dette kan jo f.eks være til en lampe høyt oppe på en vegg som ikke kan skiftes i en håndvending. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Poeng. Sorry about that. Mr ironi har nå tatt med seg snippen og esken og tatt båt til ukjent destinasjon Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Det du kan gjøre er jo å feste noe farget gjennomsiktig plast foran som en slags skjerm foran lyset som da vil lyse rødt gjennom dette. Blant annet kan du gjøre dette hvis du har noe mykt bøyelig metall eller noen blikkbokser. Mange måter å gjøre det på. Da slipper du å bekymre deg for overopphetede lyspærer som varer halvparten så lenge. Ellers går det såklart ann å kjøpe noen som er farget fra man kjøper dem som vist på en clahs ohlson link her over. Lenke til kommentar
aod Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Farga lyspærer får en vel kjøpt i lysbutikker også? Ivertfall gjorde en det før. De som drev litt med diskotek eller gikk elektro og laget diskolys "styring" husker sikkert de pærene.... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Lillebror fikk en gang tak i noen fargede lyspærer, men etter en tid har fargen begynt å sprekke opp og det er nesten bare vanlig lys som slipper ut der nå. Disse pærene har blitt brukt som lyskilde nr. 2 i et gutterom. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Du får kjøpt spraybokser med transparent lakk til lyspærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå