Glenn Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Kjøpte min GS på MPX, og den var v4 5796810[/snapback] Okei. Det var synd.. Jeg er ute etter en som selger under v4, siden de har mer RAM. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Velg 3.1, den er raskest og best. Bare si du vil ha den versjon i beskrivelsen da du kjøper den. Btw: 1watt sede effekt er for mye standard men med tweak av rutern er det mange wi fi freaks som har fikset det. På sveasoft firmware har jeg fra topp på 250 og 500mw sende effekt. Det er det kun 3,1 som takler siden strømfosyning og internt hk takler det Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg skjønner at jeg var heldig da jeg kjøpte min ruter som var i versjon 3.1 Det som kan være litt lurt å tenke på også er at det mest sannsynlig ikke bare er deg som får bedre signal når du skrur opp sendestyrken. Spesielt hvis du bor i et tett befolket område risikerer du å forstyrre signalet til mange, hvis du har valgt "rett" kanal. 1 Watt er såvidt jeg vet sende-effekten til en mobiltelefon, så signalet går derfor ganske langt selv med 250mW sendestyrke. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg har nå snakka med folka på MPX.no, og den WRT54GS' de selger, er v5. Altså ikke Linuxbasert. Eneste Linuxbasert de har er WRT54GL. Endret 23. mars 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Magic Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg for min del har en V3.1 som jeg har skrudd opp til 80mW(maks 251 mW) sendestyrke, og den er ikke engang lunken på toppen.Jeg snakket med en nettverksansvarlig som jobber i en Binders-butikk og han sa det ikke var noe problem å skru den opp til 100mW. Men trådstarter kan likegodt kjøpe en WRT54GL eller GS, da slipper han problemstillingen om risikoen for å få en V.5 5796274[/snapback] En nettverksansvarlig som jobber i en Binders butikk, nei takk, da hører jeg heller på ingeniører som advarer mot en sendestyrke på over 70mW, da det er langt over spesifisert for radiosenderen. Men hvis du vil ta imot bjørnetjenester fra folk som jobber på Binders er det helt greit for meg, men du er blitt advart. PS: Sorry Binders:) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Grunner til å unngå de høyeste effektnivåene (>100mW) er at det ikke blir nok kjøling. Bruker man mye effekt vil dessuten signalet ikke bli like rent som ved f.eks 28-70mW (som kan føre til dårligere hastighet). http://www.dslreports.com/speak/print/default;10932182 Endret 23. mars 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
mkon Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Vet at wrt54g takler 1w da den blir modda jeg for har testet dette, desutten kan du ikke bruke standard antenner siden det ødelegger signalet. PS: den funka 2 dager så da er det bra nok.....da orka vi ikke teste mer:P Så buhu binders ansatt og achmed ingeniør:P Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg skrudde opp signalstyrken pga at ville ha bedre signal frem til pc'en min. Jeg hadde ustabilt trådløst nett på min USB-dongle, så i stedet for å å kjøpe nytt nettverkskort i pc'en min gjorde jeg dette. Så lenge den ikke blir varm og jeg ikke får ustabilt signal ser jeg ikke på dette som et problem. Selvfølgelig vet jeg at en person fra Binders ikke har ingeniørkunnskaper om signaler fra trådløse nettverk. Men han mente, som meg, at signalstyrken som er regulert(og spesifisert) av EU er for lav. Det som jeg altså tenker mest på, som bor i en lavblokk i Bergen, er hvor mange jeg "broadcaster" til. Selv om jeg har skjult SSID og kryptert nettverk er det ikke nødvendig å la halvparten av bydelen jeg bor få signal fra meg. Enhver med litt kunnskaper vet at radiosignaler skaper interferens(forstyrrelser) når de er for kraftig og for nær andre radiokilder(mottakere). Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 kan man ikke justere sendestyrken på de som ikke er linux basert? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 kan man ikke justere sendestyrken på de som ikke er linux basert? 5862616[/snapback] Kort svar: Nei Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Edit:Lasse, det kan du se på baksiden på routeren. på den lille hvite lappen der er kode som starter med CGN*(0-7) 0 er den første modellen og 7 er siste modell, når du har funnet denne koden så kan du se på http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G og finne hvilken version du har. 5776280[/snapback] og hvis du heller vil gjøre det enkelt, står det i klartekst i web-grensesnittet. 5777112[/snapback] Hvor i web-grensesnittet? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Paste denne i browsern så ser du versjonen, men dette er ikke en ordenltig sjekk siden den kan gi feil. Se under routern. http://192.168.1.1/SysInfo.htm Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Paste denne i browsern så ser du versjonen, men dette er ikke en ordenltig sjekk siden den kan gi feil. Se under routern. http://192.168.1.1/SysInfo.htm 5865693[/snapback] Nederst står det hardwareversion 2.0. Er dette en bra version? Og hva er det evt. som gjør den bedre? Endret 4. april 2006 av Lasse Ma Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Samma som det står her det....vet ikke om det stemmer men funker som fan her :!: Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jepp, da var v5 hackbar: http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...article&sid=505 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå