Gå til innhold

Norges dårligste service?


Stem på Norges dårligste servicebedrift  

212 stemmer

  1. 1. Stem på Norges dårligste servicebedrift

    • Telenor
      33
    • Nextgentel
      60
    • UPC
      8
    • Tele2
      3
    • Bluecom
      5
    • Canal Digital
      7
    • NRK
      8
    • TV2
      0
    • SAS Braathens
      10
    • Norwegian
      1
    • NSB
      4
    • DNB Nor
      2
    • Posten
      17
    • Lånekassen
      6
    • Skatteetaten
      8
    • Elkjøp
      33
    • Expert
      7


Anbefalte innlegg

Ser man bort fra priser på tjenester som tilbys via NGT og TN så stinker NGT etter min mening.

Hadde kundeforhold hos TN før og angrer på at jeg byttet.

NGT har en elendig kundeservice, det hadde ikke TN.

 

TN ordnet opp og beklaget feil de hadde gjort, så snart jeg ikke har bindingstid hos NGT mer bytter jeg tilbake til dem. Jeg driter i om det koster litt mer, de retter da opp feil og gir deg svar på henvendelser.

 

NGT er nok det firma jeg har hatt mest problemer med uansett produktype eller tjeneste type. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resultatet av slike undersøkelser sier egentlig ingen verdens ting. Det er da en selvfølge at de største selvskapene har flest missfonøyde kunder (i antall).

 

I et gitt utvalg så vil fleste være Telenor kunder og da er det logisk at telenor kommer høyt opp på en slik liste.

Endret av Amriden
Lenke til kommentar

Mye av problemet med nextgentel er at de ikke tar kundene sine seriøst. Når jeg har fått kontakt med de har jeg bare fått beskjed om at det ikke var noe gale med linjen min. Dette førte til at jeg byttet etter 6mnd etter klaging uten resultat. Og om ikke det å være uten internett ca 30-40% av dagen e feil på linjen så vet ikke jeg. Så i mine øyne e nextgentel verstingen som burde vært på topp av listen.

Lenke til kommentar
Mye av problemet med nextgentel er at de ikke tar kundene sine seriøst. Når jeg har fått kontakt med de har jeg bare fått beskjed om at det ikke var noe gale med linjen min. Dette førte til at jeg byttet etter 6mnd etter klaging uten resultat. Og om ikke det å være uten internett ca 30-40% av dagen e feil på linjen så vet ikke jeg. Så i mine øyne e nextgentel verstingen som burde vært på topp av listen.

5767908[/snapback]

 

I lys av min forrige post så topper jo Nextgetel helt klart denne listen. Vet ikke hvor mange kunder Nextgentel har men tipper at Telenor har 4-5 ganger så mange kunder minst. Derfor burde også Telenor få 4-5 ganger så mange stemmer. Noe som slettes ikke er tilfellet

Lenke til kommentar
Siden telenor var skyld i at jeg ble tre uker uten Internett da de kjøpte opp Tiscali får de selvsagt min stemme.

 

I tillegg til uendelig mye rot før jeg var på nett igjen, sitter jeg nå med dårligere betingelser og høyere pris enn før Tiscali ble oppkjøpt  :thumbdown:

 

Det er jo ikke rart servicen er elendig, med alle søplehuene fra Gjøvik som jobber på Telenor kundeservice  :tease:

5767826[/snapback]

 

Hehe! Hater Telenor jeg også. Bestillte Telenor Basis fastelefon for å få ADSL, fikk det 26. januar. Det var summe tone. Gjett hva som hadde skjedd med linjen når jeg skulle bestille ADSL fra Tele2?

 

Når jeg da endelig fikk oppkobling fra Tele2 den 24 februar, viste det seg at jeg ikke hadde summe tone. Telenor hadde greid, på en eller annen merkelig måte, gitt min tlf. nr. til en annen her i bygda, nærmere 6-7km unna meg! Kan dere tro det? Betalte 1570,- for det altså. Men jeg kunne ikke vite om summe tonen var borte, for jeg skulle egentlig ha bare ADSL, uten fasttelefoni. Men, bestiller man ADSL uten fastelefoni, måtte det komme montører fra Tele2 og det kosta en del...

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hehe! Hater Telenor jeg også. Bestillte Telenor Basis fastelefon for å få ADSL, fikk det 26. januar. Det var summe tone. Gjett hva som hadde skjedd med linjen når jeg skulle bestille ADSL fra Tele2?

 

Når jeg da endelig fikk oppkobling fra Tele2 den 24 februar, viste det seg at jeg ikke hadde summe tone. Telenor hadde greid, på en eller annen merkelig måte, gitt min tlf. nr. til en annen her i bygda, nærmere 6-7km unna meg! Kan dere tro det? Betalte 1570,- for det altså. Men jeg kunne ikke vite om summe tonen var borte, for jeg skulle egentlig ha bare ADSL, uten fasttelefoni. Men, bestiller man ADSL uten fastelefoni, måtte det komme montører fra Tele2 og det kosta en del...

5768319[/snapback]

 

Her taper du jo penger som bare juling jo. Hvis du ikke bruker fasttelefonen i det hele tatt er det jo penger ut av vinduet som faktisk blir mye dyrere enn ADSL uten telefoni samt montør.

Du måtte jo ha montør fra Telenor da de opprettet et helt nytt abonnement vel? Sier du betalte 1570,- - vel da er du jo oppe i en totalpris langt over det du ville fått med ADSL uten telefoni. Samt at Telenor Basis har en fast månedspris på 159,-

Du ser vel at ditt lure sparetiltak faktisk blir forferdelig dyrt når man regner over alt??

Lenke til kommentar
Vi diskuterer ikke ting eller priser. Vi diskuterer service.

5769066[/snapback]

 

Da kan jeg bare si at service'en jeg har opplevd på Elkjøp stort sett har vært bra og til tider enda bedre. Både reklamasjon og pruting osv.

Tror noen har hatt veldig uflaks her.

Lenke til kommentar

 

Da kan jeg bare si at service'en jeg har opplevd på Elkjøp stort sett har vært bra og til tider enda bedre. Både reklamasjon og pruting osv.

Tror noen har hatt veldig uflaks her.

5769232[/snapback]

 

Det er noe annet :) Da prater vi samme sak ;)

Men, vet ikke så mye om selve kundeservicen etter kjøp hos Elkjøp, men med tanke på den man kan få før (står å hører på selgerne), så skjønner jeg godt om flere føler seg lurt. Men, tipper de fleste rett og slett har stemt på selskaper de ikke liker... Og ikke noe særlig om selve kundeservicen.

Lenke til kommentar
jeg synes slett ikke microsoft har dårlig service jeg, den er faktisk veldig god. Hvor godt produkt de lager er en HEEELT annen sak.

5767501[/snapback]

Hehe. Men altså: De på sentralbordet legger på når de ser nummeret mitt (har en pc som jeg nesten aldri kommer inn på p.g.a. aktivering og blablabla).

 

CanalDigital fikk min stemme her (etter 3 telefon samtaler i år, der jeg måtte vente i 45 minutt, og hjelpa jeg fikk var "Sjekk om smartkortet er i").

Telenor fikk min stemme hos FBI da Telenor eiger CanalDigital.

 

Enkelt og greitt.

Lenke til kommentar

Stemte telenor jeg, min forklaring på det finnes i en annen tråd, kanskje jeg skal finne frem den senere. (fant de)

 

Men får å si det sånn at min opplevelse med telenor har vært TRAGISK av alle tjenseter de har lurt meg til å prøve. Vanlig isdn inrternett, vanlig isdn hus telefon, mobil, adsl og som kabel tv.

 

Telenor i mine øyne har noen av de mest UBRUKELIGE mennesker i norge annsatt hos seg.

 

edit: quote fra meg selv:

jeg må si at jeg er ekstremt mye mer fornøyd med kundeservicen til nextgfentel, enn det jeg var med telenor sin. Folk klager på tiden dem venter i telefon for å komme i kontakt med en fra nextgentel, tja selv har jeg sittet 30 min kanskje de 2 gange jeg ringte til nextgentel, men da ble også problemet mitt løst på 2min. maks

 

hos telenor har jeg kanskje ventet 1time for så å ikke være noe nærmere en løsning etter og pratet med dem 30 min og til slutt bare gi opp, og prøve og ringe igjen dagen etter og bare krysse fingra på at du treffer en som har litt peiling. For å si det slik for og løse et problem hos telenor, ble min erfaring slik: 3 timer bortkasta i ventetid 1 time bortkasta i prating 

 

nextgentel erfraing: vente 30 min snakke 1 min og vips ingen flere problemer

hvis det er noen trøst så har jeg hatt samme problem med telenor adsl, når jeg da til slutt fikk brev om at nå var det rettsak neste, da holdt jeg på å klikke, men da klarte dem og fikse det sånn plutselig etter nærmere 1år frem og tilbake klarte telenor og lindorf og fjærne hele saken. Etter 1 år var navnet mitt endelig renvasket og jeg sa opp mitt abonnement fortere enn lynet

 

har hatt lignende problem med telenor mobil, hedligvis løste dette seg litt fortere bare 3 måneder eller no, hver gang sa de at de så feilen på data og at de skulle fikse dette, først når vi truet med aviser og forbrukerådet og alt da klarte de jaggu meg og fikse problemet på dataen

 

har hatt lignende problem med telenor internett, utrolig nok ble dette løst på første innrigning til telenor

 

telenor hustelefon og telenor avidi jeg sier bare F*** til H**** MØKK

 

så telenor er F meg ikke bedere

 

jeg vet akkurat hvordan du har det nå, min far var klar til å bruke et annet innkasso byrå mot lindorf, bare sende de en regning på et par 1000 noe som dem ikke ville betalt og grisebanke lindorf, slik at de kunne få smake egen medesin. Men saken ble løst før det da

 

Edit2: Norsken min var visst veldig dårlig i gamle dager :blush: Er ikke mye bedere enda da, men litt bedere hvertfall

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Stemte NRK jeg... det eneste av disse firmaene som pådytter oss en tjeneste mange av oss ikke engang ønsker og langt mindre bruker, og krever betaling av oss for den. Og det koster forsyne meg over 2000 kroner i året!

 

Ikke rart TV 2 ikke får noen stemmer. Det koster ikke en krone å "bruke" TV 2, og hvem kan være misfornøyd med en gratistjeneste man ikke engang har krav på? På den måten er det tullete å ta med TV 2 i en slik avstemming.

Lenke til kommentar

Om man er fornøyd med varen eller ikke er jo helt offtopic.

 

ER det ikke snakk om servicen man får her da?.

 

Da er det jo neppe tvil om at Telenor og Nextgentel ligger høyt, er jo skrekk historier fra dem overalt. Ja Telenor er store men de er også store på dårlig service etter hva jeg har hørt og opplevd selv.

 

Dere som betaler strøm selv skal også passe dere for Totalenergi og B2c. De nekter å svare på spørmålene du stiller og forbrrukerådet er fylt opp av saker fra dem. Ja forbrukerrådet foreslo faktisk å bare la vær å betale dem da inkassobyråene har fått beskjed om ikke å behandle saker fra dem osv osv. Uanset hold dere unna!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...