Gå til innhold

Norges dårligste service?


Stem på Norges dårligste servicebedrift  

212 stemmer

  1. 1. Stem på Norges dårligste servicebedrift

    • Telenor
      33
    • Nextgentel
      60
    • UPC
      8
    • Tele2
      3
    • Bluecom
      5
    • Canal Digital
      7
    • NRK
      8
    • TV2
      0
    • SAS Braathens
      10
    • Norwegian
      1
    • NSB
      4
    • DNB Nor
      2
    • Posten
      17
    • Lånekassen
      6
    • Skatteetaten
      8
    • Elkjøp
      33
    • Expert
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gratulerer elkjøp med tredjeplass, hyggelig å se at dere fortsetter med det gode arbeidet!

5766456[/snapback]

Jo, takk skal du ha? Om du leser mitt innlegg på forrige side får du en forklaring på hvorfor de største firmaene kommer høyest opp :).

 

(og det har ikke så mye med bevisst dårlig service å gjøre for å si det sånn).

 

Men nok om det.

 

Jeg fant forøvrig ingen å stemme på der - jeg har ikke opplevd dårlig service hos noen, og ser ingen der som jeg vet bevisst driver med dårlig service konsekvent :).

Lenke til kommentar

Noen er flinkere på service enn andre, slik vil det alltid være. Størrelse har noe å si ja, MEN langt fra alt og si. For min del syns jeg elkjøp finner på mye rart, som de ikke burde ha funnet på. Har selv opplevd noen rare episoder, uten at jeg skal gå nærmere inn på det her.

 

Jeg syns elkjøp bør ta en slik plassering ganske alvorlig, istedenfor å bare avfeie det med en "Vi er størst, så da vil det alltid være slik uansett hva vi gjør"-holdning.

 

Hvis halvparten av det jeg har lest om elkjøp og deres rutiner er sant, så skjønner jeg godt at de ble nummer tre.

Lenke til kommentar
Han Derre

 

 

At en VIF supporter kan komme med et så greit innlegg gjør meg faktisk litt varm i sjelen :w00t:

 

Med vennlig hilsen

 

fra Vestlandets hovedstad :tease:

5765943[/snapback]

 

Takker og bukker!

 

Tja, hadde et lyst øyeblikk mellom å hente trygda mi og drikke'n opp på nærmeste pøbb... :!:

 

Lykke til i år!

 

I 99% av tilfellene får folk den servicen de fortjener. Er man pottesur når man ringer, usaklig og forbanna og ellers ikke har et fnugg av anstendig oppførsel får man selvsagt deretter.

 

 

 

Jeg er ikke enig, jeg har opplevd flere ganger å få direkte dårlig service fra butikker (det mest irriterende er ren løgn om forbrukerkjøpsloven), og jeg tilstreber alltid å være høflig og korrekt. Jeg opplever mao oftere enn i 1 % av tilfellen dårlig service. Ofte kan det være som du sier, men jeg tror ikke det er så ofte som du gir inntrykk av. Der synes jeg nettbutikker er mye bedre enn "vanlige" butikker, virker som de tillater seg frekkere manøvre ansikt til ansikt, ikke skjønner jeg hvordan de tjener på slik oppførsel heller.

 

AtW

5766233[/snapback]

 

Nei du kan lure og det gjør jeg også. Men uansett er jeg overbevist om at man, uansett hvor man henvender seg, kommer mye lengre ved å være vennlig og ved å prøve et smil.

 

 

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Hvorfor står ikke Microsoft på listen?

5766084[/snapback]

 

Hvor mange ganger har du vært i kontakt med MS kundeservice? Det selges veldig lite retail programvare ifra MS, i forhold til OEM. OEM software så er det bedriften som selger varen, som har kundeservicen, altså f.eks Dell, HP, Fujitsu-Siemens osv.

 

Husk at vi her stemmer på Norges dårligste serviceberdrift.. Og MS har faktisk en meeget god kundeservice (enda den er outsourca til en elendig bedrift).

Lenke til kommentar
Vil påstå at telenor har langt bedre service enn alle sine konkurrenter. prøv å få noe fornuftig ut av tele2s kundebehandlere feks. med telenor vet du at du får hjelp om du har et problem. de har tradisjonelt vært en del dyrere enn sine konkurrenter, men de nye fri-abonnementene har en ganske fornugtig pris.

5763019[/snapback]

 

 

Er overhodet ikke enig at Telenor er så ille - NGT kan jo ikke sammenliknes engang...

5763055[/snapback]

Agreed :dontgetit:

5764827[/snapback]

 

 

Hva Telenor?

Det skjønner jeg ikke helt.

Jeg har bare opplevd positive ting.

5765209[/snapback]

 

Nei jeg har aldri hatt negative erfaringer med Telenor. :hmm: ...

 

Men jeg vet om ett firma som heter Canal Digital. Er meningen at jeg skal stemme telenor da, eller?

 

Har ikke helt bestemt mg mellom Canal Digital (Telenor) og ... Posten (altså de kundebehandlerene som sitter bak gitteret. Han som kommer på døren med pakken min er alltid hyggelig og leveringstidene er gode.).

 

Hvorfor står ikke Microsoft på listen?

5766084[/snapback]

Kanskje fordi det er NORGES dårligste service?

Lenke til kommentar

jaja.. har vært borti telenor noen ganger jeg også og ikke fått den servicen jeg trenger, men de kommer nå til slutt!

Har derimot et MYE dårligere forhold til Elkjøp!

Har hørt noen av de mest horrible skrekkhistorier ifra en kompiss av meg som skulle få fiksa en packard bell som han hadde garanti på. Komplett PC som ble kjøpt som sagt, hvor han har vært innom Elkjøp 5 ganger og for hver gang han har vært der hadde de gjort flere feil enn å rettet de som allerede var... Kan jo komme med noen av dem, men jeg husker ikke alle nå i farten:

 

-De fikk beskjed om at de skulle installere windows XP HOME som allerede var på maskina på nytt etter at de hadde fiksa problemet med hardisken, som det var noe feil ved - nøyaktig hva det var vet jeg ikke.

- Cpu-ledning var skrudd seg fast inne i CPU-vifta så den ikke roterte og kjølte ned CPU'n. Dette oppdaget han selv etter 1 dag hvor han merket flere restarter og feil ved pc'n.

- Elkjøp bytter ut en fullt brukbar DVD/RW brenne-stasjon fordi de påstår den ikke fungerer, og setter inn,(uten forvarsel), 2 oppbulkete Stasjoner som er henholdsvis en CD-leser og en DVD-leser som ikke fungerer engang.

- Etter hver "reperasjon" sier de at de ikke forstår noen ting av de feilene som de har fått i respons fra kompissen min når han er tilbake med PC'n.

- Flere feil på harddisk , programmer og drivere som er feilinstallert og ikke installert i det hele tatt i avtale med kunden.

 

Konklusjonen min er at de kan umulig vite hva de driver med hvis det foregår på denne måten. Å klare å klemme en CPU-ledning inn i vifta ovenifra og nedi må bare ansees som å ha vært gjort med vilje. Til sammen så har PC'n vært inne hos dem 5-6 ganger nå, og det kommer stadig nye problem for hver gang kompissen min får datan tilbake. Har ikke nevnt alle problemene som har vært borti PC'n her, men de er så utspekulerte at...ja. Garantien skal jo ihvertfall sørge for at han får en ny data om det er der problemet ligger..

 

(Godt det ikke er meg de har vært borti, for jeg hadde gått så amok at jeg vil ikke beskrive det engang) :realmad:

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Hmm, Expert er ikke på lista :)

 

Her i byggda er Expert-ansattene sure og grettene hele tiden. Enste de driver er å prate og tuller, har lagt merke til det. De ansatte gjør en dårlig jobb må jeg si.

5767359[/snapback]

 

Jo Expert står på listen den. Jeg har bedt en av moderatorene om det er mulig å få en poll her i tråden slik at vi kan sammenligne oss på forumet med resten av landet.

Noen som har noen meninger om noen som ikke står på listen som burde stå der??

Lenke til kommentar

Er lei av posten. Posten liker ikke meg og jeg liker ikke posten.

De har ødelagt TO høyttalere jeg har sendt over. EN mobil har på mystiks vis blitt borte under frakt. Og de har gitt meg feil informasjon så jeg måtte komme tilbake og hente pakka mi igjen som jeg skulle sende. Dette var midt i arbeidstiden min. Hvis ikke jeg hentet den, så ville de bare sette pakka mi midt på gulvet eller utenfor. Fikk da seff kjeft av sjefen.

 

De har kostet meg mye penger :thumbdown:

Lenke til kommentar

At folk ikke liker svære konsern som har en innvirkning på livet deres er like naturlig som at folk klager på oljefondet. Microsoft og Telenor stiller i en særklasse her i Norge, og da er det mote å snakke negativt om dem og heller snakke om andre mindre bedrifter som har spennende nye løsninger på allerede eksisterende produkter. Det er nesten som en naturlig syklus som må til for at nye selskaper (som ofte har et bra produkt) skal bli en skikkelig konkurrent.

5765075[/snapback]

 

Jeg er veldig uenig i din påstand. Selskapene du nevener her er svært gode eksempler på selskaper som i ekstrem grad utnytter sin nære monopolmakt.

Nettopp det missbruket skal vi klage over og begynner så smått å få lover som regulerer disse.

En monopolmakt som telenor som i årevis overpriser produktene sine på tross av lovreguleringer som skal regulere dette er en (statlig) bedrift som man bør klage på.

 

Hvorvidt svartiden på support hos telenor er akseptabel eller ikke blir det minst viktige i vurderingen om telenor er en bra servicebedrift.

- Når telenor satt på ADSL-bestillinger fra deres ISP kunder til innstallatør i 14-21 dager mens dere engene bestillinger ble ekspedert på 2 dager, er det god service?

- Når telenor som den altoppslukende telebedriften i norge bruker sin markedsmakt til å holde igjen utviklingen (ADSL, IP-Tlf) fordi de skal ha sine egene feilinvisteringer (ISDN) til å forrente seg, er det god service?

- Når telenor overpriser linjene sine år etter år og får pålegg fra tilsynet om å redusere disse til sine operatørkunder*, er dette god service?

- Når telenor til enhver tid er i et utall rettsaker der andre bedrifter mener seg urettmessig behandlet så gir dette en indikasjon på hvor mektige og arogante telenor er. Tine blir speidegutt i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
De største firmaene får flest klager da de også har flest kunder - slik vil det alltid være :).

 

I tillegg er de med dårlige opplevelser mest rede til å svare på slike spørreundersøkelser, dermed kommer de firmaene med flest kunder på topp.

 

Av de på topp der vil jeg si at NGT egentlig er den eneste som virkelig fortjener plassen sin :). Skjønner ikke hva telenor gjør der. Telenor er dyre - men pris har ingenting med dårlig service å gjøre :).

5765613[/snapback]

 

Når man selv kan diktere prisen som man vil fordi man har monopol er det ikke bare grusom service det er tyveri.

At de har kjøpt å betalt byråkratene som summarisk stryker vedtakene til tilsynet forandrer ikke dette.

Telenor "skylder" det norske folk milliarder og det er den dårligste sevice som kan gis.

Lenke til kommentar

Når man selv kan diktere prisen som man vil fordi man har monopol er det ikke bare grusom service det er tyveri.

At de har kjøpt å betalt byråkratene som summarisk stryker vedtakene til tilsynet forandrer ikke dette.

Telenor "skylder" det norske folk milliarder og det er den dårligste sevice som kan gis.

 

 

Aner jeg en smule uberettiget hat?

 

Hadde det ikke vært for Televerket hadde ikke vi hatt den infrastrukturen vi har i dag. Slikt koster penger og på den tiden var det nødvendig å gjøre det slik som det ble gjort.

 

tom i USA ble det gjort slikt. Da Bell ga regjeringen en avtale for at de skulle få enerett på langdistanse linjer mot at de donerte en ganske heftig prosentsum til forskning på bedre elektronikk. utav det har vi transistoren. Hjørnesteinen til at du i det hele tatt kan skrive det du mener.

Lenke til kommentar

Siden telenor var skyld i at jeg ble tre uker uten Internett da de kjøpte opp Tiscali får de selvsagt min stemme.

 

I tillegg til uendelig mye rot før jeg var på nett igjen, sitter jeg nå med dårligere betingelser og høyere pris enn før Tiscali ble oppkjøpt :thumbdown:

 

Det er jo ikke rart servicen er elendig, med alle søplehuene fra Gjøvik som jobber på Telenor kundeservice :tease:

Endret av tomahg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...