Gå til innhold

Norges dårligste service?


Stem på Norges dårligste servicebedrift  

212 stemmer

  1. 1. Stem på Norges dårligste servicebedrift

    • Telenor
      33
    • Nextgentel
      60
    • UPC
      8
    • Tele2
      3
    • Bluecom
      5
    • Canal Digital
      7
    • NRK
      8
    • TV2
      0
    • SAS Braathens
      10
    • Norwegian
      1
    • NSB
      4
    • DNB Nor
      2
    • Posten
      17
    • Lånekassen
      6
    • Skatteetaten
      8
    • Elkjøp
      33
    • Expert
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som med så mye annet så er det jo regelrett blitt mote å klage på Telenor ditt og Telenor datt.

 

 

De aller fleste av oss er jo ikke enige med alt de gjør, men mye av det de gjør, gjør de faktisk meget bra.

 

At folk ikke liker svære konsern som har en innvirkning på livet deres er like naturlig som at folk klager på oljefondet. Microsoft og Telenor stiller i en særklasse her i Norge, og da er det mote å snakke negativt om dem og heller snakke om andre mindre bedrifter som har spennende nye løsninger på allerede eksisterende produkter. Det er nesten som en naturlig syklus som må til for at nye selskaper (som ofte har et bra produkt) skal bli en skikkelig konkurrent.

 

Se bare på Chess nå. Etter at alle måtte over på NetComs nett har jo det stormet med misfornøyde kunder som snakker negativt om dem. De sier at de er blitt alt for store nå og ikke kan tilby det samme som de kunne før da de var mindre osv.

Det at Chess gjorde det bra og at Idar Vollvik nå er en meget rik og en meget media glorifisert person, er jo nettopp pga at folk begynte å snakke og drive nærmest egenreklame for Chess selv om man ikke hadde noen tilknytning til dem. Det var noe nytt, de hadde bra tjenester og det var spennende å gå i mot de store eksisterende markedskreftene!

 

Noe av kritikken mot f.eks. Telenor er selvsagt berettiget, men ikke på langt nær det man skulle tro.

Lenke til kommentar

Det som er litt interessant er i grunn hvor man legger lista for dårlig/god kundeservice. Noen mener en ting er dårlig, mens andre mener en annen ting igjen er dårlig. Jeg er egentlig forferdet og i grunn lamslått av alle dere der ute som har opplevd alle disse problemene. Årsaken til dette er at jeg selv aldri, og jeg mener dette, ALDRI har hatt noen som helst problemer med de mest aktuelle firmaene. Da tenker jeg på NGT, Telenor, SAS, Elkjøp, NSB etc etc. Har vært kunde hos alle disse i lange perioder og har som sagt aldri hatt problemer med de produktene de selger. Har også aldri hatt problemer mtp kundeservice hos de jeg har vært i kontakt med heller. Det jeg mener med dette er altså se dere selv i speilet før dere dømmer andre. Hvordan har DU opptredt i den saken du er misfornøyd i?

Lenke til kommentar

Syns Bluecom har den værste kundeservicen jeg. Bestilte bredbånd der 2 januar og de sa jeg skulle få dette i løpet av en måned.. også klarer de og rote bort bestillinga mi og når jeg ringer opp om en måned så hadde de ikke hørt om meg. SÅ da bestiller jeg på nytt.. og da sier dem at jeg skal være tilkobla 2 mars. Men eneste som skjer er da at de fjerner linja til telenor. så nå sitter jeg helt uten nett i hele tatt.. Har ringt dem hver eneste dag siden 2 mars. Og da spør dem om jeg har koble riktig... også sier jeg ja for det funka helt til dere skulle koble om. Men da er det telenor sin feil sier dem. Faen jeg blir så iritert. Har fortsatt ikke nett. og de sier de skal ringe meg opp igjen. men de har ikke ringt meg en eneste gang. Om dem ikke skaffe meg nett snart nå så dropper jeg hele bluecom driten.. Syns bluecom skulle vært på den lista der.

Lenke til kommentar

Dere glemmer at Telenor driver med andre ting enn bare ADSL, så det kan hende stemmene kommer fra de andre delene av Telenor? Selv syns jeg det virker som de har en veldig god service, mtp at de har utrolig mange kunder (det er jo derfor man kanskje hører mer her enn fra andre selskap).

Lenke til kommentar

De største firmaene får flest klager da de også har flest kunder - slik vil det alltid være :).

 

I tillegg er de med dårlige opplevelser mest rede til å svare på slike spørreundersøkelser, dermed kommer de firmaene med flest kunder på topp.

 

Av de på topp der vil jeg si at NGT egentlig er den eneste som virkelig fortjener plassen sin :). Skjønner ikke hva telenor gjør der. Telenor er dyre - men pris har ingenting med dårlig service å gjøre :).

Lenke til kommentar
Som med så mye annet så er det jo regelrett blitt mote å klage på Telenor ditt og Telenor datt.

 

 

De aller fleste av oss er jo ikke enige med alt de gjør, men mye av det de gjør, gjør de faktisk meget bra.

 

At folk ikke liker svære konsern som har en innvirkning på livet deres er like naturlig som at folk klager på oljefondet. Microsoft og Telenor stiller i en særklasse her i Norge, og da er det mote å snakke negativt om dem og heller snakke om andre mindre bedrifter som har spennende nye løsninger på allerede eksisterende produkter. Det er nesten som en naturlig syklus som må til for at nye selskaper (som ofte har et bra produkt) skal bli en skikkelig konkurrent.

 

Se bare på Chess nå. Etter at alle måtte over på NetComs nett har jo det stormet med misfornøyde kunder som snakker negativt om dem. De sier at de er blitt alt for store nå og ikke kan tilby det samme som de kunne før da de var mindre osv.

Det at Chess gjorde det bra og at Idar Vollvik nå er en meget rik og en meget media glorifisert person, er jo nettopp pga at folk begynte å snakke og drive nærmest egenreklame for Chess selv om man ikke hadde noen tilknytning til dem. Det var noe nytt, de hadde bra tjenester og det var spennende å gå i mot de store eksisterende markedskreftene!

 

Noe av kritikken mot f.eks. Telenor er selvsagt berettiget, men ikke på langt nær det man skulle tro.

5765075[/snapback]

Du glemte elkjøp her :). Alle liker å klage på elkjøp, de stiller i samme klasse som telenor og microsoft gjør i sine bransjer i forhold til slik du mener det er - at det er "in" å klage på firmaene :).

Lenke til kommentar

Jeg stemte som seg hør og bør på Posten, jeg har jo mottatt og sendt såpass mange pakker at jeg vet at Posten er en undelig bedrift som ofte gjør ting som er veldig merkelig...

 

Telenor har jeg ikke noe kundeforhold til lengre,

UPC og kabeltv= Monkeybusiness

Lenke til kommentar

I 99% av tilfellene får folk den servicen de fortjener. Er man pottesur når man ringer, usaklig og forbanna og ellers ikke har et fnugg av anstendig oppførsel får man selvsagt deretter.

 

Man kommer langt med et smil, men man kommer mye lengre med et smil og en maskinpistol sa Al Capone. Jeg mange som klager på dårlig service har glemt smilet og kun tatt med seg maskinpistolen jeg.

 

Telenor er en av Norges største bedrifter og det skulle da bare mangle om de ikke fikk flere klager enn andre nettopp fordi de har flere kunder enn andre. Men neste gang du har lyst til å henge, denge, skyte eller ellers maltraktere den stakkars kundebehandleren som sitter i andre enden, ta deg en Snickers!

 

Da jeg flytta til Fredrikstad for snart ett år siden opplevde jeg at ALLE nettleverandørene hadde 6-8 ukers ventetid for å få montert ADSL. Jeg hadde Telenor Internett via kabel-tv (Canal Digital) før jeg flyttet, og siden det ikke var leverbart på min nye adresse måtte jeg endre leverandør.

 

Jeg valgte allikevel Telenor ADSL selv om de ikke hadde det rimeligste tilbudet sett i forhold til månedspris og hastighet, men det var gratis installasjon og jeg har aldri hatt noen problemer med Telenor Internett via Kabel-TV tidligere så valget var enelt. Måtte vel bare innfinne meg med at jeg måtte vente minst 6 uker på å få levert, hilste "Ha en god dag" da samtalen var over og ferdig med det.

 

2 dager senere (tirsdag) ringer samme kundebehandleren tilbake og lurte på om jeg kunne være hjemme på fredag fordi det var dukket opp en ledig time for installatøren. Gjett 3 ganger!! :w00t: Dét kaller jeg service!

 

Så tenk litt over hvordan hverdagen til de som sitter i "andre enden" er, og prøv et smil neste gang!

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

De private gjør en bedre jobb, mens de statlige sliter litt. Telenor, er det statlig? Mens TV2 og Norwegian (private) ligger nederst på lista med best service i følge oss folket.

 

:)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

jeg ville definitivt gitt andre enn Telenor førsteplassen. tror nok de som stemmer på de er fordi de (Telenor) lever etter ett sunt forretningsmessig begrep; netto på bunnlinjen. Og at det er en greie her på forumet å "hate" de store aka Dell, HP, Telenor etc. Har hatt noen..ok et par.. andre leverandører enn Telenor og der er det umulig å få hjelp, om de svarer telefonen overhodet er det unggutter som ikke vet hvilken del av kroppen de sitter på.

 

Dominus/OUT

Endret av dominus
Lenke til kommentar
De største firmaene får flest klager da de også har flest kunder - slik vil det alltid være :).

 

I tillegg er de med dårlige opplevelser mest rede til å svare på slike spørreundersøkelser, dermed kommer de firmaene med flest kunder på topp.

 

Av de på topp der vil jeg si at NGT egentlig er den eneste som virkelig fortjener plassen sin :). Skjønner ikke hva telenor gjør der. Telenor er dyre - men pris har ingenting med dårlig service å gjøre :).

5765613[/snapback]

 

Er så enig så enig...

det er ca 4,5 mill nordmenn som har et eller annet (kunde)forhold til telenor, mens nextgentel som har nesten like mange stemmer kun har 150.000 kunder om jeg ikke tar feil. Dvs at ca 3% av befolkningen maksimalt kan ha hatt et negativt forhold til NGT, mens så å si 100% når det gjelder telenor.

Derfor tror jeg antallet stemmer burde deles på antallet kunder per firma for å få en riktig vektet rangering ift misfornøyde kunder...ENIG?

Lenke til kommentar
Vil påstå at telenor har langt bedre service enn alle sine konkurrenter. prøv å få noe fornuftig ut av tele2s kundebehandlere feks. med telenor vet du at du får hjelp om du har et problem. de har tradisjonelt vært en del dyrere enn sine konkurrenter, men de nye fri-abonnementene har en ganske fornugtig pris.

5763019[/snapback]

 

 

Er overhodet ikke enig at Telenor er så ille - NGT kan jo ikke sammenliknes engang...

5763055[/snapback]

Agreed :dontgetit:

5764827[/snapback]

 

 

Hva Telenor?

Det skjønner jeg ikke helt.

Jeg har bare opplevd positive ting.

5765209[/snapback]

 

Nei jeg har aldri hatt negative erfaringer med Telenor. :hmm: ...

 

Men jeg vet om ett firma som heter Canal Digital. Er meningen at jeg skal stemme telenor da, eller?

 

Har ikke helt bestemt mg mellom Canal Digital (Telenor) og ... Posten (altså de kundebehandlerene som sitter bak gitteret. Han som kommer på døren med pakken min er alltid hyggelig og leveringstidene er gode.).

 

Hvorfor står ikke Microsoft på listen?

Lenke til kommentar
I 99% av tilfellene får folk den servicen de fortjener. Er man pottesur når man ringer, usaklig og forbanna og ellers ikke har et fnugg av anstendig oppførsel får man selvsagt deretter.

 

 

 

Jeg er ikke enig, jeg har opplevd flere ganger å få direkte dårlig service fra butikker (det mest irriterende er ren løgn om forbrukerkjøpsloven), og jeg tilstreber alltid å være høflig og korrekt. Jeg opplever mao oftere enn i 1 % av tilfellen dårlig service. Ofte kan det være som du sier, men jeg tror ikke det er så ofte som du gir inntrykk av. Der synes jeg nettbutikker er mye bedre enn "vanlige" butikker, virker som de tillater seg frekkere manøvre ansikt til ansikt, ikke skjønner jeg hvordan de tjener på slik oppførsel heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...