Erik--- Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har en IBM T43 som er et par mnd gammel. Dette er en kjempebra maskin, men jeg ønsker en lettere maskin. Har noen en lett, men likevel brukbar bærbar og anbefale? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Asus S5a (1.2 kg der DVD drev er eksternt) Dell X1 1.12 kg der DVD drev er eksternt) ellers så har Fujitsu Siemens noen lifebook på 10" Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En kamerat av meg har den ASUS maskinen S5A altså og den funker knallbra den da, bra ytelse i forhold til vekt også da.. Den er vel også i Karbonfiber, så solid er den også... Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 ASUS bærbar maskiner er kjent for ikke å tåle så mye da hva med dell? Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Synes denne Fujitsu Siemens Amilio Si1520ser utrolig bra ut. Kun 1,7 kg med 12" skjerm, Core Duo T2400, 1 gig RAM, 100 gig HD, WLAN, BT ++ til 12000. Nesten så jeg lurer på om prisen er rett. Blir visst sluppet i begynnelsen av april ser det ut som. Olav Lenke til kommentar
fose Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Finnes mange lette og brukbare bærbare. Men det er vanskelig å anbefale noen så lenge det ikke står noe om hva den skal brukes til. Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En kompis kjøpte Lw20 maskinen til LG. Holdt den for første gang i dag, og den er liten å lett ass! Tror den veide 1,6kg eller noe.. Lenke til kommentar
fose Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 LG LW20 er også den maskina jeg skriver dette på. Har hatt den i ca. 1/2 år og er svært fornøyd. Centrino Pentium M 1,86 ghz, 1024 minne, 60GB harddisk, innebygd DVD-brenner, 5,1 sorroundlyd via S/PDIF, 3 x USB 2.0, Firewire, Expresscard, S-video, flott skjerm m/ 1280*800 i oppløsning. Det eneste den "mangler" er Bluetooth. Ser i prisguiden at du nå får den under kr. 11 000,- (med 512 minne). Etter min oppfatning et svært godt kjøp. Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Den skal brukes til mail, word, og et ordreregistreringsprogram. i tillegg kommer vanlig surfing etc, altså ingen avanserte applikasjoner. Jeg har sett på Fujitsu-Siemens LifeBook S7020 PM 760 . Den veier vel ca 1,7 med 14" skjerm. men vil gjerne ha noe lettere om det finnes... Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) ASUS bærbar maskiner er kjent for ikke å tåle så mye da hva med dell? 5763995[/snapback] Ikke tåle mye? Har selv jobbet med mange ASUS maskiner og har ikke sett mere solide maskiner. Har selv bl annet en Asus S5a maskin og den er meget solid. Kan nevne at Asus faktisk produserer oem maskiner til de aller fleste pc levrandører. Skulle gjerne sett noen påstander som bekrefter dette utsagnet... Kan vel legge til at flere Dell maskiner jeg har sett kan man faktisk vri på hele ramma. Trykker man på baksiden av dekselset på skjermen så blir det synlig på skjermen. Endret 17. mars 2006 av Amriden Lenke til kommentar
fose Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Enig i at Asus er blandt de med den beste byggekvaliteten. Pris / ytelsesmessig synes nye Fujitsu Siemens Amilo Si1520 å være et svært godt alternativ hvis du ønsker innebygget optisk drev (f.eks. DVD-brenner). Se i prisguiden eller lanseringsguiden. Vanskelig å komme under 1,7 kg med optisk drev. En maskin med 12 tommers skjerm vil uansett bli mindre enn en 7020 med 14 tommer skjerm. Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Den skal brukes til mail, word, og et ordreregistreringsprogram. i tillegg kommer vanlig surfing etc, altså ingen avanserte applikasjoner. Jeg har sett på Fujitsu-Siemens LifeBook S7020 PM 760 . Den veier vel ca 1,7 med 14" skjerm. men vil gjerne ha noe lettere om det finnes... 5767753[/snapback] får å opplyse deg en ting er at jeg så en test på tv om bærbar maskiner og asus var dårligst i test og jeg så en test lagd av pcworld.no og den var en av som tålte minst når jeg har sett 2 tester så holder det tror dem har lit mer peiling en deg da Endret 18. mars 2006 av bluemac Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ja, tester av tvfolk er jo alltid rett. sukk. Tilbakemeldinger her på forumet viser til det motsatte, og det er faktisk det som teller, uansett hva en test sier. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 får å opplyse deg en ting er at jeg så en test på tv om bærbar maskiner og asus var dårligst i test og jeg så en test lagd av pcworld.no og den var en av som tålte minst når jeg har sett 2 tester så holder det tror dem har lit mer peiling en deg da 5773540[/snapback] Du kan jo ta deg en titt på NotebookReview.com sine forum å se på f.eks. Dell, Acer og Asus sin forum seksjoner å se hvilke laptop'er som har mest klager ang. byggekvalitet... I laptop bransjen er Asus kjent for og lage en av de mest solide laptop'ene, sammen med IBM/Lenovo og Apple. Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Gidder ikke lese alle svarene her så kan godt hende jeg repeterer noen. Ville ha vert veldig forsiktig med å kjøpe noe annet etter å ha hatt IBM laptop, skal lete lenge etter noe som sitter sammen på samme måten. Har selv en t43p og en x40.. X40'n er veldig lett og og lite, noe rundt 1,2 kg tror jeg, men ytelsen er jo begrenset da. Ombåard grafikken i X40 er ikke mye å skyte av, men det funger. Topp maskiner begge to, men forskjellige bruksområder. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 I laptop bransjen er Asus kjent for og lage en av de mest solide laptop'ene, sammen med IBM/Lenovo og Apple. 5773859[/snapback] Kan vel nevna at Asus prodeserer en del oem for de du nevnte der Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg vil anbefale deg enten ASUS S5A eller Fujitsu Siemens Amilio Si1520 Testen fra TV tror jeg man skal ta med en klype salt.. Tror også man bør ta kommentarene fra Bluemac med en klype salt også, tror ikke han vet helt hva han snakker om.. Lenke til kommentar
fose Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg ser at Asus M5A er på superweekend hos komplett til en hyggelig pris. Hvis du velger Asus S5A eller M5A ville jeg passet på at den har støtte for 2GB Ram (vet i hvert fall at W5A etter hvert fikk støtte for mer minne). Noen av dem har bare støtte for 768MB, noe jeg synes begynner å bli svært lite for en ny bærbar i dag. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Noen av dem har bare støtte for 768MB, noe jeg synes begynner å bli svært lite for en ny bærbar i dag.Disse fungerer også med 1GB µ-DIMM. Grunnen til at de bare 'støtter' 768MB er vel at det ikke var større enn 512MB moduler på markedet da de ble lansert, og de med bare 256MB innebygget ikke er kvalifisert med større brikker senere siden nyere modeller er kommet til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå