Tim Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har nettop kjøpt meg Geforce 4 Ti4200 fra Gainward. Med mitt gamle GF2 kune jeg spille alle spill, men nå er det en hel bunsj som ikke funker :sad: Fikk kortet i dag, og jeg er svært skuffet. FKS når jeg skal starte det nye spillet Battlefield 1942 kommer den opp en svart skjerm (som om den begynner å loade) men så bare hopper den ut til skriverbordet igjen. Ingenting annet skjer, ikke en feilmelding engang. Og i Spillet Unreal Tournament 2003, får jeg opp denne feilen når jeg prøver å starte spillet: UT2003 Build [2002.05.31.18.31] OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600) CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1669 MHz with 255MB RAM Video: No Video GetDeviceCaps failed(D3DERR_NOTAVAILABLE) on adapter 0. History: GetDeviceCaps <- UD3DRenderDevice::Init <- UGameEngine::Init <- InitEngine Her står det hva slags Hardware jeg har :smile: Jeg har prøv med de driverne som følger med til kortet, de som ligger ferdig inne på Windows XP og de nye 30.82 driverne fra Nvidia. Noen som kan hjelpe meg eller? Kan det vere en feil på selve kortet? MVH Tim Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Foreslår at du tar en titt på retningslinjene angående emnefelt - så kanskje, bare KANSKJE får du litt bedre og mer seriøs respons? (da slipper du iallefall denne meldingen i HVER post du setter opp med upassende emne). Lykke til neste gang - i håpet om at hardware.no èn dag blir fri for dårlig emnefelt. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 dette er et problem med skjermkoret mitt da! Hvor skal jeg ellers legge det? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Glemte å spørre om hvor jeg ellers skal legge dene tråden?? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Battlefield 1942 har en kjent bug.. du må forandre noe i en .ini fil (husker ikke hva). UT buggen er jeg ikke sikker på, men det er neppe kortet sin feil. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har du prøvd Detonator 4.0? Kanskje den hjelper. Den er riktignok en beta, men jeg har ikke merket noen problemer på noen spill (bortsett fra ett eldgammelt :smile: ) Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hei. Her er det du må endre (som mad arab skrev om ang. problem med Battlefield 1942): Gå inn i 'installasjonskatalog'settings og åpne videodefault.con -filen (f.eks. i notepad) I bunnen er det en innstilling noe a la 'AllowAllVideoRefreshRates' (er ikke helt sikker på nøyaktig hva den heter). Endre verdien fra 0 til 1. Mener at det skal fikse problemet med at BF 1942 ikke starter. UT-problemet har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar
henna Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 23:33, skrev SineTwo:Foreslår at du tar en titt på retningslinjene angående emnefelt - så kanskje, bare KANSKJE får du litt bedre og mer seriøs respons? (da slipper du iallefall denne meldingen i HVER post du setter opp med upassende emne). Lykke til neste gang - i håpet om at hardware.no èn dag blir fri for dårlig emnefelt. Her ser vi altså et nytt eksempel på mentaliteten i dette forumet. Hva er det som er upassende med dette emnet? Det fins brukere og moderatorer som ikke har annet å gjøre enn å klage på emnefelt og annet. Og hva har så du SineTwo med å rakke ned på en stakkar som ikke får skjermkortet sitt til å virke? Hjelp vedkommende heller! Jeg foreslår at du avinnstallerer G4 kortet og prøver å innstallere det på nytt. Søk litt på forumet. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Må bare si at jeg støtter henna her. Var egentlig helt unødvendig kritikk. Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg også! Slutt å klag, hold deg unna hvis du ikke liker det Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Enig med de tre siste her.. helt fjernt å holde på sånn. Synes også at emnet var helt riktig: "Problem med gf4" dette kunne da ikke blitt tydeligere? Det er jo ikke meningen man skal forklare problemet i emnfeltet! La det være opp til moderatorene å kommentere sånt. Når det gjelder spørsmålet, så foreslår jeg at du gjør det Nemidar forklarer.(ang battlefield) Ellers bør du kanskje avinstallere alt av gamle drivere(evt formatere) og gjøre en 'fresh-install' Har samme kort som deg, og det gir 11000 i 3dMark og fungerer i alle spill.. [ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2002-09-24 17:34 ] Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Nå har jeg testet MMAAsssee drivere, og jeg har prøvd DirectX 8.1 på nytt. Men det funker fortsatt ikke :sad: JEg tok en titt i "DXdiag" og der så jeg på (Display) flaket, så under drivere sto det "Signed: No". Der skal det stå yes! sånn er det med alle driverne, hvordan skal jeg fixe dette? Får også opp denne meldingen under Notes: The fil nv4_disp.dll is not digital signed,which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs.You may be able to get a signed driver frome the manufacturer of the hardware device. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Tror dere forresten det vil funke å formatere? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: SineTwo skrev (2002-09-23 23:33):Foreslår at du tar en titt på retningslinjene angående emnefelt - så kanskje, bare KANSKJE får du litt bedre og mer seriøs respons? (da slipper du iallefall denne meldingen i HVER post du setter opp med upassende emne). Lykke til neste gang - i håpet om at hardware.no èn dag blir fri for dårlig emnefelt. Hva er det som er galt med det emne: Problem med GF4 TI 4200 Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har hjulpet folk ekstensivt før for de av dere som er raske til å avgjøre hva forno drittsekk jeg er. Men skal jeg skrive "dårlig pc" som emnefelt beskriver det jo posten ekstremt dårlig? Passende emne for denne tråden ville kanskje ha vært: GF4 - treig med UT/Battlefield 1942 så folk som virkelig har peiling på ut og battlefield troubleshooting kunne kanskje ha svart mer presist? istedet er det slike poster som unødig vekker oppmerksomhet til feil forum mengde. De som evt. har peiling på hvordan å rette opp feilen kom kanskje ikke på denne tråden for de overså denne og tenkte det ikke hadde noe med UT2k3 eller BF1942 å gjøre. Var derimot ikke meningen å være forumets værsting hvis det er det dere skulle frem til - jeg vil bare at folk legger ut mer presise emner enn f.eks. "HJELP - D GR TREIGT!!!!!" eller "GF4 ti4200" osv. edit: typo _________________ Vi har da alle problemer? [ Denne Melding var redigert av: SineTwo på 2002-09-24 20:44 ] Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Det finnes en patch både til Battlefield og Ut2003. Last ned disse. Hvis ikke det hjelper, ta ut kortet ditt (avinstaller nVidia- driverne også). Installer kortet ditt på nytt, og bruk de driverne som kommer med CD'n din. Hvis det fremdeles er problemer - installer en nyere nVidia driver. Hvis det er ytterligere problemer, forsøk å laste ned en BIOS/firmware- oppdatering til Gainward- kortet ditt hvis det finnes en slik på sidene deres. Sjekk også refresh- settingen din under WXP. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 HHmmm, jeg har jo funnet ut at dette skjer på omtrent ALLE spill, ikke bare Ut og BF1942 Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 20:38, skrev Tim:Tror dere forresten det vil funke å formatere? Du skal ikkje sjå vekk frå at dette er vegen å gå. Når eg fekk mitt Gainward GF4 TI4200 kort i sommar ville det kun virke i det eine av mine to os (W2K). Det heile enda med at eg måtte reinstallere heile systemet og då funka alt som ein draum. Dog var ikkje problemet heilt det same som du opplever. Hos meg kom eg ikkje inn i det eine OS'et i det heile tatt. Kjedelig å formatere, men dersom det løyser problema (som hos meg) er det jo verdt det...:smile: Ole Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 20:54, skrev Tim:HHmmm, jeg har jo funnet ut at dette skjer på omtrent ALLE spill, ikke bare Ut og BF1942 Skal jeg tippe her, så har du lagt inn ExpertTool? (tweakeprogget som følger med alle GW kort) Hvis du har det, slett det med en gang, og det er store sjanser for at du har løst problemet ditt. ET og DX8.1 liker ikke hverandre dessverre. (Hvis du søker litt rundt på forumet så finner du haugevis av poster med akkurat dette problemet!) Når det gjelder drivere, så har både 30.82 og 40.41 fungert glimrende for meg i alle spill inkludert BF 1942. Nå er det jo akkurat ute en beta av 40.52 med innebygd reffix, men denne har jeg ikke prøvd enda. Du bør uansett patche opp BF til 1.1, men du må gjøre som de andre sa for å få over 60Hz. Her er en eksakt fremgangsmåte: -Gå inn i "C:Program FilesEA GAMESBattlefield 1942Settings" -Åpne "VideoDefault.con" i f.eks. wordpad -Se etter følgende linje: "renderer.allowAllRefreshRates 0" -Rediger 0 til 1 -That's it and that's that! :smile: (hvis du bruker en 3rd party reffix og har den f.eks låst til 85Hz, så vil BF alltid hoppe tilbake til desktop etter en kort blackscreen...hvis du ikke redigerer denne fila...en annen ting er at EA anbefaler at du ikke kjører BF i over 60Hz, fordi det da kan krasje...men det har fungert prikkfritt hos meg hittil iallefall.) Til slutt vil jeg bare si at du kunne ha spart deg for det første svaret ditt SineTwo. Det var helt unødvendig, og kan faktisk kalles (siden du ikke engang prøvde å svare på det han spurte etter...) _________________ History admires the wise, but it elevates the brave. [ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-25 01:12 ] Lenke til kommentar
foshak Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hadde samme problem. Satte ned oppløsningen fra 1600x1200 til 1024x768 før jeg startet spillet. Da funket det glimrende. Har forøvrig samme problem med Hitman 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå