SuperPjokkeN Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hei! Jeg holder på med et prosjekt i Salg og Service hvor vi skal planlegge oppstarten av en bedrift. De andre på gruppa mi syntes vi skal kjøpe inn videokameraer og jeg mente at det eksisterte visse lover som gjelder ved overvåkning. Jeg har prøvd å søke på google, men fant ikke så mye. Er det noen som vet om en side hvor det står detaljert om lover for video overvåkning? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Du finner kanskje noe her: http://www.datatilsynet.no/templates/article____154.aspx Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Om jeg har forstått det riktig, så er argumentet "Sikring mot tyveri" godt nok til å kunne ha kamera overvåkning i en kiosk ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Vel, du må ha godkjennelse fra datatilsynet og det spørsmålet de ofte stiller seg er: Er bedriftens behov for overvåking viktigere enn personvern? Som oftest er det ikke noe problem å få videoovervåking i en kiosk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Videovervåkning der opptaket blir lagret krever konsesjon fra Datatilsynet. Dette er de strenge på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå