babbakaørn Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Kort spørsmål: X1800XL eller 7900GT? Ikke tenkt til å kjøre hverken SLI eller crossfire. Vil bare vite hvem som yter best. Skal inn på: Amd 3500 1gb ram Mvh Tobias Edit: Kom gjerne med innspill i samme prisklasse. (<--3000kr) Endret 16. mars 2006 av babbakaørn Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ja, 7900GT er på høyde med x1800XT. 7900GT har også mye mindre varmeutvikling enn x1800XL Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 oki, greit og vite. Tenker jeg kjøper 7900gt da Takk for svar foresten Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Svarene er vel hovedsaklig basert på ytelse og varmeutvikling. Hva med bildekvalitet? Er den lik på ATi og nVidia's nyeste kort? Finesser? Bare spør jeg... Edit: Åh... nå ser jeg jo at fyren kun vil vite hvilket som yter best... daså. Endret 16. mars 2006 av Buzz76 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hva med bildekvalitet? Er den lik på ATi og nVidia's nyeste kort?Finesser? Bare spør jeg... 5765107[/snapback] Tja... Uten AA og AF så er dette rimelig likt ATi støtter fp16HDR+AA, men det er bare snakk om 1 spill enda... nVidia kortene støtter AA med int16HDR Når det gjelder vanlig AA så har nok nVidia bedre kvalitet hvis du setter alt på maks. nVidia kortene støtter 8xS AA, men det er ikke aktuelt i de høyeste oppløsningene. 4xAA hos nVidia er omtrent lik med ATi sin. nVidia sin Transparacy SSAA er bedre enn ATi sin Adaptive AA ATi har dog en fordel med HQ AF, men shimmering klarer du å finne på begge kortene, selv om det er litt mindre på ATi kortene. Ellers støtter jo begge kortene shader model 3.0 og H.264 (HD Video) dekoding. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 ATi støtter fp16HDR+AA, men det er bare snakk om 1 spill enda... nVidia kortene støtter AA med int16HDR Det er 2 spill hittil som støtter FP16 HDR+AA med X1k-serien; FarCry og Serious Sam 2. Age of Empire 3 som jeg tidligere har nevnt bruker INT10 HDR+MSAA på X1k-serien, men er like fullt en fordel nVidia ikke har i dette spillet. Når det gjelder vanlig AA så har nok nVidia bedre kvalitet hvis du setter alt på maks. nVidia kortene støtter 8xS AA, men det er ikke aktuelt i de høyeste oppløsningene. Med ren edge AA er ATi’s 6xMSAA ganske likt med 8xS med ofte langt lavere ytelse tap nVidia sin Transparacy SSAA er bedre enn ATi sin Adaptive AA nVidia har også en fordel med å kunne utføre MSAA på alpha texturer, som har lavere ytelsetap. ATi har dog en fordel med HQ AF, men shimmering klarer du å finne på begge kortene, selv om det er litt mindre på ATi kortene. ATi har ikke bare en fordel med generelt mindre texture shimmering, men også med vinkel uanhengig filtering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå