Gå til innhold

Ny spillpc. Ser dette oppsettet greit ut?

Anbefalte innlegg

Heisann! Skal kjøpe meg ny PC og har kommet opp med dette oppsettet:

Kabinett – Antec Super Lanboy /u PSU

Strømforsyning - Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort

DVD-R/RW +/- brenner: 8x dual layer

Prosessor: AMD 64 X2 4400+ (3700+ single)

RAM: Corsair TWINX 2048MB (2x 1024) 400Hz 2CL

Skjermkort: Point of View GeForce 7900 GT 256 MB

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe nForce 4

Harddisk: Seagate 300GB SATA2 NCQ 7200 RPM

13 044 kr fra netshop.no

Lurer bare på om noen har noen forslag til forbedringer som ikke går ut over prisen. Eller ser det greit ut?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordelen med A8N32 er at det kjører 16X SLI, noe som kun gir en bitteliten ytelsesøkning nå, men kommer visstnok til å telle mer senere.

5762553[/snapback]

Den dagen det skjer er det en annen sokkel som gjelder også, f.eks. AM2, så det hadde jeg ikke tenkt så mye på.

Lenke til kommentar
Fordelen med A8N32 er at det kjører 16X SLI, noe som kun gir en bitteliten ytelsesøkning nå, men kommer visstnok til å telle mer senere.

5762553[/snapback]

Den dagen det skjer er det en annen sokkel som gjelder også, f.eks. AM2, så det hadde jeg ikke tenkt så mye på.

5762572[/snapback]

Tja, det spørs vel hvor lenge vedkommende skal ha hovedkortet han kjøper nå.

Like greit å være klar enn å angre senere.

Pluss at kortet skal være ganske bra også da selvsagt..

Lenke til kommentar

Dette oppsettet skal nok vare i minst 2 år. Får vurdere om jeg skal ta A8N32 og ta en Operon istedenfor.

Men jeg lurer på hvorfor dere mener jeg skal ta en Hitachi istedenfor en Seagate. Noen som kan forklare? :)

Lenke til kommentar

Hehe, takk Daffa :)

Hvis jeg skal ta Opteron 165 istedenfor X2 4400, må jeg vite om Opteronen er bedre enn X2-en uklokket, eller om den kun er bedre som overklokket. I tillegg lurer jeg på om det går bra med ei boxed vifte om jeg skal klokke opteronen. Har ikke noe problem med overklokking sånn sett, lurer bare på hvorfor Opteron er så mye bedre enn en X2.

Alt jeg vet om Opteron er at den er en god overklokker og skal være ment til å brukes i servere (kan ta feil i det der)...

Ble litt mange spørsmål her fra meg, men dette er de siste jeg spør om denne saken tror jeg :p

Endret av Micern
Lenke til kommentar

nahojdat: Nahodjat: Opteron er ment for servere, ikke for overklokkere.

Den overklokker kun bedre, fordi den gjennomgår strengere tester, og hukes derfor ikke ut.

----

Vis jeg ikke tar feil, ble Opteron tatt over til 939, fordi den fungerte overraskende bra med minnekontrolleren, osv..(husker ikke helt).

Lenke til kommentar
nahojdat: Nahodjat: Opteron er ment for servere, ikke for overklokkere.

Den overklokker kun bedre, fordi den gjennomgår strengere tester, og hukes derfor ikke ut.

----

Vis jeg ikke tar feil, ble Opteron tatt over til 939, fordi den fungerte overraskende bra med minnekontrolleren, osv..(husker ikke helt).

5766375[/snapback]

Skrev ikke hva den er ment for fra AMD, men at den er mest for folk som skal klokke mye i forhold til Athlon (og dette satt i sammenheng med diskusjonen her, siden det er tross alt diskusjonen her)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...