hitokiri Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Vi har funnet frem til noe så sjeldent som et stykke nyttig tilbehør til iPod. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Les CD, kast CDBli kvitt CD-samlingen Jeg vil på det sterkeste fraråde folk å kaste CD-samlingen sin etter å ha lest den inn til en iPod. I prosessen mister man en rekke ting: - Kvailteten reduseres ved lossy komprimering - Låter som ligger på iPod kan ikke overføres til en hvilken som helst PC og dermed heller ikke taes backup av, spilles på andre enheter, konverteres til fremtidige formater, eller kopieres over til dine fremtidige avspillere. - Mister man eller ødelegger iPod'en så mister man samtidig hele CD-samlingen. Backup er essensiellt og det får man ikke med en slik løsning. Endret 16. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
FX Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 fint for de mindre tekniske da Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Den er sikkert brukervennlig, men jeg vil på det sterkeste fraråde å kaste CD-samlingen sin likevel. Jeg tror de fleste vil overføre CD-samlingen sin til PC før eller senere så det er kanskje lige greit å gjøre det med en gang og så overføre til poden etterpå. (Så sparer man de pengene til en unødvendig dings) Lenke til kommentar
BMP Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det er jo helt absurd å anbefale folk å kaste cdsamlingen. Helt enig med Simen1! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) mister man ikke rettighetene (de få man har) til musikken når man ikke lenger har originalene? har vurdert i lengre tid å donere cdsamlinga mi det lokale biblioteket (dersom de kan forvalte platene på en anstendig måte, ikke selge de videre osv) Endret 16. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg