Nagaika Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hei. Jeg trenger litt hjelp med litt output-formatering her... I sqlPlus ønsker jeg å skrive svaret fra spørringen på denne måten: Kolonnenavn1 ; Verdi1 ; <linjeskift> Kolonnenavn2 ; Verdi2 ; <linjeskift> osv.... Hva jeg har så langt: SELECT 'Kolonnenavn1 ; '||Kolonnenavn1||' ;', 'Kolonnenavn2 ; '||Kolonnenavn1||' ;', FROM Tabell WHERE Kolonnenavn1='TittenTei'; Det virker fint så langt, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal legge inn tvungent linjeskift (Linefeed/carriage return). Kan man legge inn ascii-verdier? Hex, Oct, Dec...? Hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg med denne... På forhånd takk Lenke til kommentar
Nagaika Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Legge til Char(13)? 5762190[/snapback] Kan du være snill og utdype det litt? Gjerne med eksempel Lenke til kommentar
roac Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Legge til Char(13)? 5762190[/snapback] Kan du være snill og utdype det litt? Gjerne med eksempel 5762201[/snapback] Jeg antar at noe slikt vil fungere: SELECT 'Kolonnenavn1 ; '||Kolonnenavn1||' ;'||Char(13)|| 'Kolonnenavn2 ; '||Kolonnenavn1||' ;' FROM Tabell WHERE Kolonnenavn1='TittenTei'; Lenke til kommentar
Nagaika Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 SELECT'Kolonnenavn1 ; '||Kolonnenavn1||' ;'||Char(13)|| 'Kolonnenavn2 ; '||Kolonnenavn1||' ;' FROM Tabell WHERE Kolonnenavn1='TittenTei'; 5762220[/snapback] Akkurat ja. Det var det jeg prøvde på, men da får jeg: ERROR at line 2: ORA-00936: missing expression Lenke til kommentar
roac Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 SELECT'Kolonnenavn1 ; '||Kolonnenavn1||' ;'||Char(13)|| 'Kolonnenavn2 ; '||Kolonnenavn1||' ;' FROM Tabell WHERE Kolonnenavn1='TittenTei'; 5762220[/snapback] Akkurat ja. Det var det jeg prøvde på, men da får jeg: ERROR at line 2: ORA-00936: missing expression 5762263[/snapback] Hmm... Har ingen oracle server å leke meg med her, men jeg undres på om dette kommer av at oracle ikke finner noe kolonnenavn for den kolonnen som nå returneres. Kan du prøve: SELECT 'Kolonnenavn1 ; '||Kolonnenavn1||' ;'||Char(13)|| 'Kolonnenavn2 ; '||Kolonnenavn1||' ;' AS 'Noe' FROM Tabell WHERE Kolonnenavn1='TittenTei'; Lenke til kommentar
Nagaika Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Nope Er du sikker på at det holder med Char(13) ? Det er ikke et eller annet symbol som må inn for å si fra at det kommer en Dec-verdi? Vet du hvordan (om) man kan gjøre det samme med Octal? Takk for hjelpen så langt btw.. Lars\\ Lenke til kommentar
roac Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Nope Er du sikker på at det holder med Char(13) ? Det er ikke et eller annet symbol som må inn for å si fra at det kommer en Dec-verdi? Vet du hvordan (om) man kan gjøre det samme med Octal? Takk for hjelpen så langt btw.. Lars\\ 5762334[/snapback] To små feil her. Oracle vil ha ASCII 10 for linjeskift, og funksjonen for å lage dytte ut et bestem ASCII-tegn er Chr, ikke Char. Følgende skal fungere: select 'ENAME: '||ENAME||Chr(10)||'JOB: '||JOB FROM Emp; Lenke til kommentar
Nagaika Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 To små feil her. Oracle vil ha ASCII 10 for linjeskift, og funksjonen for å lage dytte ut et bestem ASCII-tegn er Chr, ikke Char. Følgende skal fungere: select 'ENAME: '||ENAME||Chr(10)||'JOB: '||JOB FROM Emp; 5762424[/snapback] Swweeeeeet! Mange, mange takk, det gjorde susen! Lars\\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå