Gå til innhold

Super-G i Paralympics

Anbefalte innlegg

Jeg var tilstede for å fotografere for klassene "sittende" og "blinde/svaksynte", og fikk noen greie bilder. Flere bilder finner dere her.

Har dere gode idéer, tips eller liknende?

Motivet er litt midtstilt, men her synes jeg det fungerer.

Forøvrig skulle jeg gjerne stått langt opp i løypa for å få skikkelige bilder med fin bakgrunn (fjell, blå himmel etc) i stedet for bare målområdet, men det fikk jeg ikke tilgang til. Sånn er det å være nybegynner med presseakkreditering..

post-16352-1142499478_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Mange flotte bilder som du har tatt. Imponerende motiver som til tross for sitt handicap kjører ski på toppnivå.

Hvis jeg kan si noe å ta ta i, så må det være motlys. Mange av motivene blir for mørke og har sol i ryggen som igjen gir mye skygge. Dette gjelder ikke alle.

Bilder tatt litt fra siden virker bedre.

Ikke enkelt når motivene nærmest flyr av gårde. :!:

Lenke til kommentar

Hei og takk,

ja det stemmer at mange av bildene er tatt med motlys, årsaken er at jeg ikke fikk stå på den andre siden:) Skulle gjerne vært nærmere motivene, med fjell som bakgrunn og sola i ryggen, men da må jeg nok være utsendt fra en stor avis.

Fordelen med motlyset er at snøspruten vises mye bedre, så det gir noen stilige effekter!

Lenke til kommentar

Jeg vil først å fremst si at det er noen nydelige bilder du har tatt!

Men det var en ting som slo meg, det er egentlig ufattelig at man ved hjelp av en ski kan gjøre en slik prestasjon som de gjør. Men en ting jeg lurer på, de som har bare en ski, kommer de utfor noen form for hopp? Det høres egentlig bare sprøtt ut å hoppe 50-60 meter med en ski!

Lenke til kommentar
Jeg vil først å fremst si at det er noen nydelige bilder du har tatt!

Takk! :)

Men det var en ting som slo meg, det er egentlig ufattelig at man ved hjelp av en ski kan gjøre en slik prestasjon som de gjør. Men en ting jeg lurer på, de som har bare en ski, kommer de utfor noen form for hopp? Det høres egentlig bare sprøtt ut å hoppe 50-60 meter med en ski!

Hm, jeg tror ikke det er så mye hopp nei. Løypa er ikke for pingler, og den så litt isete ut til tider, men akkurat hopp er det mindre av enn i "vanlig" super-G. Utforløypa deres vet jeg lite om, men jeg tviler også på at det var noe særlig til hopping der.

Rekorden min på én ski er ca 3 meter, men det går nok an å hoppe mye lengre hvis man trener på det..

flotte "Jeg bor i kalde Norge" bilde...passer og sende til folk i syden

Tja, men disse bildene var vel ikke egentlig fra Norge:) De er altså fra Sestriere, like ved Torino, i Italia. Du kan nesten kalle det "Syden"; det er bare 1-2 timers kjøring fra rivieraen/Middelhavet.

Det er altså der jeg bor dette året..

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...