Gå til innhold

Nokia 6280..Themes, spill og programmer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, vet ikke om jeg er dum eller hva det er! Men skjønner ikke helt det med themesene! De med filformat .nth passer ikke inn på mobilen virker det som.. blir for småe! Og filformat .sis støtter ikke mobilen?:S Eller? Vært inne på mobile9 siden og rannat.com under 6280!

Hehe noen som kan forklare/hjelpe? (prøvde flere)

Lenke til kommentar
Endel Ngage spill funker fint på min 6680 ihvertfall, så det er nok tilsvarende på 6280 :)

--mtw

5900107[/snapback]

6680 har vel series60 som OS, mens 6280 har series40. Altså tar du feil :fun:

5902403[/snapback]

Series 60 er et grensesnitt. Symbian er et OS ;)

Lenke til kommentar
Endel Ngage spill funker fint på min 6680 ihvertfall, så det er nok tilsvarende på 6280 :)

--mtw

5900107[/snapback]

6680 har vel series60 som OS, mens 6280 har series40. Altså tar du feil :fun:

5902403[/snapback]

6680, N70, N90 og andre symbiantelefoner fra Nokia kjører selfølgelig også de samme javaspillene som alla andre telefoner. Det er oppløsningen på skjerm som er med på å avgjøre kompatibilitet mellom telefonene. Prøv et 6230 spill på en 6230i, det er bare halve skjermen som fylles. Bra link til spill er nokiagamez.tk

Lenke til kommentar
6680, N70, N90 og andre symbiantelefoner fra Nokia kjører selfølgelig også de samme javaspillene som alla andre telefoner.  Det er oppløsningen på skjerm som er med på å avgjøre kompatibilitet mellom telefonene. Prøv et 6230 spill på en 6230i, det er bare halve skjermen som fylles.  Bra link til spill er nokiagamez.tk

5923136[/snapback]

Poenget var vel at n-gage bruker spill laget spesielt for symbian/series60 (Så vidt jeg vet). Disse funker ikke på en 6280, uansett skjermoppløsning....

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer . N-gage bruker symbian series60 spill med endel ekstra libs og tweaks, men endel av disse fungerer uansett på "vanlige" s60 telefoner.

Spiller bl.a SonicN og Rayman3.

6280 er series40 ja, har lest litt opp på det nå. Var faktisk ikke klar over det :)

Java spill er jo greit nok, men symbian60 spill er som oftest hakket vassere :D

Noe tilsvarende (de få) spillene jeg hadde på min gamle windows mobile tlf.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan bare endre grafikken i hovedmenyen og ikke plassering og sånt såvidt meg bekjent.

Edit:

Nå har jeg fått knota sammen min egen .nth, så jeg kan bekrefte at du ikke kan endre på plassering av elementer. Men du kan endre på det meste av grafikk.

Blant annet lage gjennomsiktige meldingsbokser (de som popper opp når du f.eks slår på tastelåsen) vha. png-24. :cool:

Skal se om jeg kan få laget et litt kult theme å legge ut på forumet her.

Noen som har tips til bakgrunner, ikoner og annen grafikk?

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Hmm, vet ikke om jeg er dum eller hva det er! Men skjønner ikke helt det med themesene! De med filformat .nth passer ikke inn på mobilen virker det som.. blir for småe! Og filformat .sis støtter ikke mobilen?:S Eller? Vært inne på mobile9 siden og rannat.com under 6280!

Hehe noen som kan forklare/hjelpe? (prøvde flere)

5922505[/snapback]

Det finnes svært få themes til S40v3 på nettet. Det er nok grunnen til at de du finner ikke passer. Jeg har sett masse themes som er nærmest kvadratiske. Dvs. at de egentlig er laget for eldre mobiler av Series40 typen. Så lenge de ikke støtter 240*320px skjermoppløsning er de ubrukelige på 6280.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Finnes det noe medieavspiller til denne mobilen? Noe som gjerne kan lese avi og wmv... Det formatet mobilen kan lese nå er dårlig, eller det blir dårlig når jeg converterer med Nokia Multimedia Converter. Lyden er dårlig og bildet er kornete :(

Lenke til kommentar
Finnes det noe medieavspiller til denne mobilen? Noe som gjerne kan lese avi og wmv... Det formatet mobilen kan lese nå er dårlig, eller det blir dårlig når jeg converterer med Nokia Multimedia Converter. Lyden er dårlig og bildet er kornete :(

6052549[/snapback]

Blir helt fint når jeg converterer, men den converteren jeg bruker er WinAVI MP4 Converter

En 2-timers film tar ca. 400MB og da er det fint og skarpt.

Lenke til kommentar

Fått tak i det nå og det fungerer mye bedre :D Men du converter en hel spillefilm altså? Er man ikke da nødt til å se hele filmen i ett? Eller er det noe spolefunksjoner som jeg ikke har funnet? Vet du hvor lenge batteriet holder når du ser på film? Og hvilke innstillinger har du på når du converter? Sånn piksler og video bitrate? For jeg satte det på 16000 og 320x240 pixler (telefonens oppløsning) og da lagger det svakt.

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...