Handl3vogn Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Har hat en Linksys WRT54G en stund.. men har klart og miste passordet til den.. Problemet er nå at jeg ikke får resat den. noen som vet hvordan jeg gjør dette? har prøvd og se i manualen og der står det at jeg skal holde knappen inne i 10 sekunder har prøvd dette misnst 100 ganger både med og uten strømmen koble til.. men fortsatt så kommer jeg ikke inn på routern.. Står i manualen at Default Brukernavn er ingen ting.. og passord er admin.. men kommer fortsatt ikke inn. noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) hold reset knappen inne i 30 sekunder. Mulige brukernavn/passord-kobinasjoner: "ingenting"/admin admin/admin root/root root/admin evt. hvis du har telnet/ssh (ssh forutsetter 3.parts firmware) så telnet til routeren (standard 192.168.1.1) -> brukernavn root og passord enten admin eller root eller hva du har endret det til. skriv på kommandolinjen: mtd erase nvram Nå er routeren "reset" til standard instillinger Hvis ikke noe av dette fungerer, kan du starte routeren i fail-safe mode, ved å kortslutte pin 15 & 16 til flash-brikken under oppstart, for så å flashe med en ny firmware fil (last ned fra linksys.com eller dd-wrt.com) og alle instillinger blir reset til standard. Vær obs på at denne metoden fjerner evt. garanti på box'n, da du er nædt til å fysisk ta av dekselet på box'n Endret 16. mars 2006 av Magic Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 telnet er det ikke på den routeren. er helt orginal firmware og den er kjøpt for over 1 år sia. Er ikke min router dette men besteforeldra mine sine. Har prøvd alle de forskjellige passordkombinasjonene. Har også holdt den knappen inne i mange minutter til sammen. men eneste som skjer er at routeren restarter ikke resetes.. Routeren fungere helt fint men er ikke mulig og komme inn for og konfigrer den. skulle åpne noe porter men kommer ikke inn. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Sikker på at det ikke er telnet? Skal være det på den ruteren. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Er du sikker på at du har holdt inne reset knappen. Husk at IE cache'r veldig bra. Åpne nytt vindu når du logger deg på... Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Hmm kan hende Telnet er disabla funker i hvertfall ikke. og jeg er sikker på at jeg har holdt inn reset knappen i masse mer en 30 sec. Jeg har tilogmed snakka med kundeservicen til linksys i dag. De klarte heller ikke og hjelpe meg.. ser ut til at jeg må Skru den opp og Starte den i fali-safe.. men har ikke så veldig lyst til dette Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Har også holdt den knappen inne i mange minutter til sammen. men eneste som skjer er at routeren restarter ikke resetes..5761566[/snapback] "Til sammen" ellr sammenhengende? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Mente sammenhengende.. eneste som skjer er at routeren restarter seg.. men tilbake til fabrikk innstilinger vil den ikke Lenke til kommentar
stara Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Mente sammenhengende.. eneste som skjer er at routeren restarter seg.. men tilbake til fabrikk innstilinger vil den ikke 5765635[/snapback] Oppdater software fra http://www.linksys.com se under routeren din hvilken Hardware versjon du har, last ned og kjør nedlastet exe fil. Da blir brukernavn admin og passord ingenting. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Putt inn CD som fulgte med. dermed skal installgreia gjennopprette fabrikopsettet. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Oppdater software fra http://www.linksys.com se under routeren din hvilken Hardware versjon du har, last ned og kjør nedlastet exe fil. Da blir brukernavn admin og passord ingenting. 5766028[/snapback] Har Prøvd det også jeg problemet er da at jeg må ha brukernavn og passord for og få oppgradert firmware. @Skrote Har desverre ikke den cd'en Endret 16. mars 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå