Gå til innhold

ASUS P5WD2-E Premium?

egd1

Anbefalte innlegg

Har sett på dette kortet og har lyst på det med en Pentium 9xx. 2 grunner til at jeg har lyst på dette kortet er at det har hele 8 S-ATA porter. Og jeg har lest omtalen på:

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...e_premium/23983

der de skriver at dette er lydløst. Vil det si at det ikke er nødvendig med kjøler på CPU, eller hva menes med dette? Skal bruke pc til surfing, mp3 og lett videoredigering. Mulighet for mer enn 4 S-ATA + lite lyd + driftsikkerhet er det jeg er ute etter. Er det kanskje et annet kort jeg da burde ha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det de mener er vel at det kun er passiv kjøling på chipset.  Kjøleribbe med vifte for CPU må du ha. Med mindre du har vannkjøling evt. annen løsning.

5761485[/snapback]

funker fint dette hovedkortet så lenge du bruker noe for å ha en god igjennom strømning med luft i kabinettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har omsider bestilt dette kortet... Lurer på hor mye og hvilken RAM jeg skal kjøpe. Skal ikke overklokke. Bruker PC'en mest til opp og nedlasting, surfing og litt lek med videoredigering. Hoder det med 1 GB RAM eller skal jeg gå for 2? Og hvilken hastighet og kvalitet/fabrikat bør jeg gå for?

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke skall overklokke kan du gå for Value brikkene, disse er en god del billigere enn "high-end" utgavene som gjerne kan gi deg litt mer ytelse og er mer overklokkingsvennlige.

Til surfing, opp/nedlasting holder det fint med 1GB, skal du leke deg med videoredigering kan du ha nytte av 2GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...