kyrsjo Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 olefiver: Den doen som trakk seg ned kan jo lett skyldes instabiliteter (luftbobler etc) i systemet til doen, som utløste "nedtrekkingen".5763913[/snapback] Nå er ente jæ rørlegger, men jeg vil tro at hvis et "nedtrekk" skulle bli forårsaket av instabiliteter (luftbobler etc) burde det vært noe galt med installasjonen eller toalettet. Men den har fungert uten noen problemer.Et toalett er konstruert slik at vannet i cicternedelen ikke renner ut før nedtrekk, og det er et par liter vann i et toalett. Så jeg vil tro at det skal ganske mye til før alt dette vannet renner ut uten at noen drar ned. anth: temmelig enkel forklaring det der. Tar all morroa ut av tråden. Med alt vi ikke kan forklare og ikke vet om verdenen vi lever i, syns jeg det er ignorant å bare avfeie andre folks opplevelser på den måten. Men den reaksjonen har rot i den vestlige verdens materialisme. Andre eksempler på dette er f.eks. hvordan kiroprakti og akupunktur først ble mottatt i vesten. 5765749[/snapback] Dersom jeg ikke husker feil, fungerer nedtrekksmekanismen i de fleste doer ikke vha. en kran eller noe slik man skulle tro, men at man bikker på noe eller klemmer på en balong, slik at man destabiliserer systemet, og alt vannet renner ut. Når dette har skjedd, oppnår systemet på nytt stabilitet, og fylles på nytt opp. Med en luftboble (eller noe) som kan brukes til å destabilisere og oppnå tømming. Tanken var, at dersom den hadde akkurat blitt montert og derfor vært "tørrlagt", så kan det ha vært luftbobler på steder det ikke skulle være det - og dersom disse har samlet seg/ploppet opp på et nytt sted eller noe - så kunne dette har forårsaket den nødvendige instabiliteten slik at tømming kunne skje. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Ta f.eks kyklopene fra antikkens Hellas, disse er inspirert av ekstrem-tilfeller av holoprosencephali (i ekstreme tilfeller kalles denne hodedeformasjonen "cyclopia", hva du enn gjør, ikke søk på dette på Googles bildesøk! Du er herved advart!) 5763599[/snapback] Vel jeg gjorde det.. Syke greier Men hadde faktisk blomster med samme navn i hagen før 5763944[/snapback] Faktisk finnes det planter som resulterer i holoprosencephalisk (i ekstrem tilstand kalles Holoprosencephali for Cyclopia) foster hvis man spiser dem. Dette har blitt bevist ved at sauer har spist disse plantene. Disse vokser i naturlig tilstand i de nord-vestlige statene i USA. Sau er det dyret med flest cyclopia-rammede foster. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Dersom jeg ikke husker feil, fungerer nedtrekksmekanismen i de fleste doer ikke vha. en kran eller noe slik man skulle tro, men at man bikker på noe eller klemmer på en balong, slik at man destabiliserer systemet, og alt vannet renner ut. Når dette har skjedd, oppnår systemet på nytt stabilitet, og fylles på nytt opp. Med en luftboble (eller noe) som kan brukes til å destabilisere og oppnå tømming. 5775005[/snapback] Jeg tror at du må åpne et toalett og se nedi tanken. Inni tanken finner du en flotør og en ventil. Når man drar/trekker så løfter man egentlig opp en propp på størrelse med en leverposteiboks, og vannet renner ut. Ettersom vannet er i bevegelse, vil ikke proppen gå ned i ventilhullet igjen før alt vannet har rent ut, eller mengden vann som renner minsker betraktelig. Det blir omtrent som når man trekker opp en propp fra vasken. Vekten av vannet holder proppen på plass, og den går ikke opp av seg selv eller ved hjelp av luftbobler. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Jeg tror forresten at rørleggere flest tester dassen før de går, når de har installert en ny dass. Litt ille å få klager på seg for mangelfullt arbeid fordi en ikke gadd å skjekke at dassen funka som den skal. Men jeg kan ikke si 100% sikkert at han gjorde det i denne situasjonen. kyrsjo, var inne på det samme HER Endret 20. mars 2006 av olefiver Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Her var typen dass jeg tenkte p:å http://en.wikipedia.org/wiki/Flush_toilet#...iphon_Tank_Type Litt utydelig forklaring, men det er (så vidt jeg kan forstå) det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå