Gå til innhold

Dual core og win xp 64

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere pcen for å kjøre oblivion glatt, men jeg lurer på et par ting:

*Hvis jeg kjøper AMD Athlon 64 X2 3800+ til DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, vil jeg da måtte oppgradere biosen til hovedkortet, for å kjøre dual-core, eller vil det kjøre det ut av pakken?

*Også, vil jeg måtte formatere harddisken, og installere windows xp 64-bit, for å få nytte av prossesoren i windows og spill??

*Vil det faktum at jeg bruker en 7200 rpm ide harddisk legge en demper på bruken av prossesor kraften i spill, eller burde jeg absolutt kjøpe sata hdd?

Takk for svar på forhånd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok HK ditt er nytt nok til å slippe å oppgradere bios.

Selv de nye "sata 2" eller sata 300 i den ekte verden utnytter ikke IDE harddisker sitt fulle potensiale i fart, så IDE harddisken din kan du bruke.

Noen opplever å måtte installere på nytt ved overgang til dual-core men det er sjeldent.

Du må IKKE kjøre 64-bit windows selv om den klarer det, ikke anbefaler jeg det heller da det mangler drivere til det meste ennå..

Lenke til kommentar
Du må IKKE kjøre 64-bit windows selv om den klarer det, ikke anbefaler jeg det heller da det mangler drivere til det meste ennå..

5761276[/snapback]

Jeg har kjørt XP 64 bit i et år nå og mangler ikke drivere til noenting ;)

De fleste ting har drivere til 64 bit, men eldre ting er det verre med :cry:

Lenke til kommentar

De fleste ting har drivere til 64 bit, men eldre ting er det verre med  :cry:

5761300[/snapback]

Ligger windows xp 64 bit i en vanlig versjon av windows xp pro? Eller

må dette kjøpes separat.

Fant også en trial versjon av x64 på microsoft sine sider, som man kan laste ned

gratis. Er dette anbefalt å bruke viss man vil bruke 64 bits windows?

Lenke til kommentar

De fleste ting har drivere til 64 bit, men eldre ting er det verre med  :cry:

5761300[/snapback]

Mener at HP fortsatt har mangelfull støtte for 64 bits system til sine nye printere (f.eks. LJ 1020).

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Mener at HP fortsatt har mangelfull støtte for 64 bits system til sine nye printere (f.eks. LJ 1020).

5762030[/snapback]

Ja de har ikke egne drivere laget for disse printerene, men det finnes en løsning på akuratt det problemet. Se her. Men som du sier så bli vel løsningen noe mangelfull.

HP har uansett lovet at det kommer nye drivere til akuratt denne modellen om ikke så lenge.

Men uansett hvis du skal være helt trygg så går du for vanlig XP. Jeg installerte XP 64 bit mest for gøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...