Gå til innhold

nVidia IDE drivere på IDE harddisk?

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har satt sammen en pc på 754 systemet.Han kom i skade for å kjøpe IDE harddisk,men gadd ikke å sende i retur for å bytte i SATA disk.

Han la inn nForce 3 drivere,men innstallerte ikke IDE driverne,da han mente de kunne gjøre systemet ustabilt.

Jeg synes det er voldsom treg oppstart på hans nye pc,og lurer på om det er en fordel å legge inn IDE drivere da han har IDE harddisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraten din har nok rett. Bare tull med nVidia sine IDE drivere. De er heller ikke nødvendige da de innebygde driverne (går utifra at han kjører winXP) fungerer utmerket.

Angående den trege oppstarten, ville jeg heller sett på antallet unødvendige prosesser som startes ved oppstart.

Start --> run --> "msconfig" --> startup.

Enkelte virusprogram tar også sin tid å loade...

Lenke til kommentar

Etter en krasj her ble også min oppstart en del tregere... Har problem med at en dvd-brenner hele tiden setter seg i PIO. Prøvde nettopp å flashe firm-ware'en, men den står fortsatt i PIO. Ble tidligere tipset om å slette kontrolleren og ta restart, og det funka fint første gang, så fant ikke windows kompatibel kontroller lengre, så forsvant ntldr (eller hva den heter igjen) og alt gikk i dass. Måtte kjøre Ghost, innstalerte nForce oppdateringer (er vel nForce 2 jeg har, ASUS A7N8X-Deluxe2 Socket A HK) men hjelper fortsatt ikke. Noe som vet hvor man kan laste ned kontrollere, og hvor lastet du ned IDE-drivere, Lucky666, og hva slags?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...