Gå til innhold

Bærbar for 13-14 tusen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger litt hjelp til å finne ut hvilken bærbar jeg skal kjøpe, den skal brukes mest til spill av det nye slaget, HL2, BF2 and so on.

Har vurdert noen ASUS pcer for 13 og 14 tusen, men vil gjerne høre om det er noen med forslag til gode gaming pc'er i denne prisklassen.

De jeg har tenkt på er:

ASUS A6Ja Intel Core Duo T2300

og

ASUS A6Ja Intel Core Duo T2400

5761077[/snapback]

Syntes du har funnet det beste valget jeg...

Lenke til kommentar
Av de to maskinene ville jeg klart gått for den største utgaven! Den gir mere for pengene! :)

5761674[/snapback]

enig her, du får ganske mye value for den extra tusen lappen. 1 gig ram er et must, gaming gutta snakker om at det hjelper stort med 2 gig i BF2, så da kan man ikke sitte med 512 :p

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med å velge mellom disse to versjonene.

Den minste får jeg til 12100, mens den største altså koster 14k. Kommer til å kjøpe 1GB RAM ekstra hvis det blir den minste.

Den minste gir T2300, 1,5GB RAM og 80GB HD til ~13k

Den største gir T2400, 1GB RAM og 100GB HD til 14k

Harddisken har 4200rpm på begge, så jeg har ikke noe spesielt ønske om en stor harddisk, da kjøper jeg heller kjappere disk og eksternkabinett til den som følger med senere.

Er 10% kjappere klokkefrekvens på T2400, men er det egentlig så stor forskjell på prosessorene i praksis? Tar vel uansett laaang tid før det kommer spill/programmer som T2300 ikke takler?

Lenke til kommentar

Er 10% kjappere klokkefrekvens på T2400, men er det egentlig så stor forskjell på prosessorene i praksis? Tar vel uansett laaang tid før det kommer spill/programmer som T2300 ikke takler?

5762313[/snapback]

der har du aldeles rett

Lenke til kommentar

Enig med rammen at den er et must, hadde uansett tenkt å oppgradere til minimum 1 GB, men er det stor forskjell på prossesorene til T2300 og T2400? Hvis det er minimal forskjell så er det ja sikkert greiere å kjøpe T2300 med ekstra RAM.

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon. Det endte med at jeg avbestilte den største utgaven til 14000 som Komplett.no selger, og bestilte den billigste hos Amentio.no for 12175,-

Det er ca 2000 kroner forskjell. Grunnen til at jeg gjorde dette var at den oppgraderte versjonen ble levert med 4200rpm harddisk, så uansett så regna jeg med at jeg kom til og bytte ut denne siden den blir ganske så treg.

Det er også forholdsvis enkelt og bytte ut både CPU, RAM og HDD på denne maskinen (luke under for hver ting).

post-1792-1142524558_thumb.jpg

Forskjellen på 1.66 og 1.83ghz på core duo er uansett knapt merkbar, så når 1.66'en evt. begynner og bli treg så handler jeg bare inn en av de kjappeste core duo'ene på markedet da og bytter cpu selv. Disken skal jeg allerede bytte til en 100GB 7200rpm harddisk. Minne skal jeg få opp på 2GB uansett, så handla en 1GB SO-DIMM brikke med ekstra, så jeg får 1,5GB til og begynne med.. Etterhvert skal jeg handle en til for og få 2GB. 512MB brikken havner da i dama sin laptop som kun har 1x512MB minne fra før (+ integrert skjermkort, så i realiteten rundt 450MB minne)...

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...