[Tx] Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Den bærbare pcen min skrur seg av etter X antall tid, når man spiller: Dette skjer med alle spill, og tiden er forskjellig fra gang til gang Har sjekka alt som har med batteri og strøm instillinger og gjøre Det skjer både når man kjører kun batteri og med direkte strøm Har sletta det meste av programmer (får og sjekke om noen programmer bugget til) Har nyeste directx og skjerm drivern er up to date Har kjørt full system scan med spyware doctor og adware se pro har har koblet fra alt som har med dvalemodus og strømsparing ect... Har koblet fra usb enheter som eksternt keyboard, mus web cam Har testet og ikke være koblet opp til internett Har skrudd av skjermsparer Det er mye plass ledig på disken win er på Pcen er relativt sprek, amd 64 3700, 1024 ram, radeon mobility 9700....... Det står ingen cd\dvd i spillern som kan invirke Det har tidligere ikke vært noe problem med pcen, untatt litt "hakking i lyden" på musikk og film, når man kun kjørte på batteri. Pcen skrur seg bare av etter X anntall tid i spill, pcen virker som vanlig og skrur seg aldri av , når man knoter rundt med alle andre ting. Hva kan dette være?, jeg setter stor pris på alle svar som kan hjelpe, jeg er ingen ekspert når det kommer til detta, og alt jeg har gjort har vært prøving og feiling. Er det noe galt med batteri rett og slett, og kan det hende at en format c: er svaret?, har ventet og venter med og formatere til jeg får svar om det kan være løsningen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Garantert et varmeproblem. Har du sett om det er mye støv rundt luftinnsug/på vifter? Lenke til kommentar
[Tx] Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Hei, du, ja når du sier det, så har den alltid blitt veldig varm, men er vel de siste ukene den faktisk har slått seg av , når man spiller, tror ikke det er noe spesielt med støv rundt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Siden du har vært flink gutt og feilsøkt på omtrent alle andre måter uten å nevne varme, tror jeg nesten helt sikkert at det må være det. Hvis du har en kald kjeller å teste den i kunne kanskje det vært noe (ikke ta den med ut i minus ørten grader, da kan du få kondensproblemer). Lenke til kommentar
[Tx] Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Har ikke noe spesielt kaldt rom, som en kjeller og teste i, men har støvsug alle viftene nå, får sikkerhetsskyld. Hvor kan jeg sette opp viftene eventuelt? i bios ? Lenke til kommentar
Laze Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Min AOpen1557GLS har samme problemet, er ganske sikker på at dårlig kjøleløsning er årsaken. Ikke bare fryser/rebooter maskinen under spilling, den kan også gjøre det når cpu'en har kjørt på max lenge (både i Windows og Linux, så neppe software-relatert), noe som gjør den ubrukelig til monte carlo simulasjoner o.l. De som skrudde den sammen har nok slengt i litt kraftigere komponenter enn det kjølesystemet er bygget for, og da går det som det må ... Neste gang jeg kjøper laptop blir det nok fra IBM, Dell, eller kanskje Apple ... koster mer, men jeg har inntrykk av at modellene deres også er mer gjennomtestet og stabile. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg tror også dette problemet skyldes varme... Det er ikke smart av en produsent å dytte "desktop-cpu'er" i laptops... Det krever i tilfelle kjøling type jetmotor.. slik som en tidligere toppmodell fra Dell.. med *Prescott* 3.2Ghz (vanvittig egentlig.. men den funker faktisk.. også til spill.. Kan høre den i andre enden av huset i etasjen over).. Min erfaring er at intet stresser en CPU/system mer med tanke på varmeutvikling enn timesvis med spilling.. Har testet alle systemer jeg har bygget 12-24 tiemer med prime/dual prime.. som de har bestått med glans.. til å måtte bytte CPU/bygge om system etter salg til "unge gamere".. (Dette gjelder Pentium 4 "prescott" i trange små kabinett).. Lenke til kommentar
[Tx] Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Takker for alle svar, det er nok rett som dere sier, varme...... Tok og fjernet støv fra vifter og satte pcen opp fra bordet på 4 shotte glass. Praktisk..... Endret 16. mars 2006 av [Tx] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå