Gå til innhold

Bærbare Skrur seg av, når man kjører spill

[Tx]

Anbefalte innlegg

Den bærbare pcen min skrur seg av etter X antall tid, når man spiller:

Dette skjer med alle spill, og tiden er forskjellig fra gang til gang

Har sjekka alt som har med batteri og strøm instillinger og gjøre

Det skjer både når man kjører kun batteri og med direkte strøm

Har sletta det meste av programmer (får og sjekke om noen programmer bugget til)

Har nyeste directx og skjerm drivern er up to date

Har kjørt full system scan med spyware doctor og adware se pro

har har koblet fra alt som har med dvalemodus og strømsparing ect...

Har koblet fra usb enheter som eksternt keyboard, mus web cam

Har testet og ikke være koblet opp til internett

Har skrudd av skjermsparer

Det er mye plass ledig på disken win er på

Pcen er relativt sprek, amd 64 3700, 1024 ram, radeon mobility 9700.......

Det står ingen cd\dvd i spillern som kan invirke

Det har tidligere ikke vært noe problem med pcen, untatt litt "hakking i lyden" på musikk og film, når man kun kjørte på batteri.

Pcen skrur seg bare av etter X anntall tid i spill, pcen virker som vanlig og skrur seg aldri av , når man knoter rundt med alle andre ting.

Hva kan dette være?, jeg setter stor pris på alle svar som kan hjelpe, jeg er ingen ekspert når det kommer til detta, og alt jeg har gjort har vært prøving og feiling.

Er det noe galt med batteri rett og slett, og kan det hende at en format c: er svaret?, har ventet og venter med og formatere til jeg får svar om det kan være løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har vært flink gutt og feilsøkt på omtrent alle andre måter uten å nevne varme, tror jeg nesten helt sikkert at det må være det. Hvis du har en kald kjeller å teste den i kunne kanskje det vært noe (ikke ta den med ut i minus ørten grader, da kan du få kondensproblemer).

Lenke til kommentar

Min AOpen1557GLS har samme problemet, er ganske sikker på at dårlig kjøleløsning er årsaken. Ikke bare fryser/rebooter maskinen under spilling, den kan også gjøre det når cpu'en har kjørt på max lenge (både i Windows og Linux, så neppe software-relatert), noe som gjør den ubrukelig til monte carlo simulasjoner o.l. De som skrudde den sammen har nok slengt i litt kraftigere komponenter enn det kjølesystemet er bygget for, og da går det som det må ...

Neste gang jeg kjøper laptop blir det nok fra IBM, Dell, eller kanskje Apple ... koster mer, men jeg har inntrykk av at modellene deres også er mer gjennomtestet og stabile.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tror også dette problemet skyldes varme...

Det er ikke smart av en produsent å dytte "desktop-cpu'er" i laptops...

Det krever i tilfelle kjøling type jetmotor.. slik som en tidligere toppmodell fra Dell.. med *Prescott* 3.2Ghz (vanvittig egentlig.. men den funker faktisk.. også til spill.. Kan høre den i andre enden av huset i etasjen over).. :)

Min erfaring er at intet stresser en CPU/system mer med tanke på varmeutvikling enn timesvis med spilling..

Har testet alle systemer jeg har bygget 12-24 tiemer med prime/dual prime.. som de har bestått med glans.. til å måtte bytte CPU/bygge om system etter salg til "unge gamere".. (Dette gjelder Pentium 4 "prescott" i trange små kabinett)..

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, det er nok rett som dere sier, varme......

Tok og fjernet støv fra vifter og satte pcen opp fra bordet på 4 shotte glass.

Praktisk.....

Endret av [Tx]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...