Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høytalere til hatthylla?

Anbefalte innlegg

Mine høtalere bake. Noe jalla greier gikk sund her om dagen. Så trenger nye. Lurer på om Dynebel 6" Komponentsett eller 5" er bra?

Er det stor forsjell på 5" og 6" i lyd tror dere? Hadde vært litt kjekt med 5" for da har jeg sluppet og utvidet hullene i hatthylla?

http://www.mamut.com/dynabel/subdet371.htm

Eller vet dere om noen andre bra høyalere enten i ca. 5" ellre 6" tommers størelse som ikke er alt for dyre? Vil helst også sleppe og må ha forsterker ekstra for og drive de. Slik at jeg rett og slett kan koble de rett på spilleren.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har noen standar høytalere foran som følgte med bilen, er omentrent bare diskant.. Men vil helst ha lyd bake også. Har en sub med monoforsterker bake i bagasjerommet. Så vil helst ha litt lyd bake også.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

rundt 500kr. Tror du det er stor forsjel på 6,5 og 5,25 når jeg hører på? desuten har jeg jo subben.. og så er det en diskant høtaler og 5,25 en høyttaler som kobles opp mot et delefilter og ikke internt i værandre.

Tror du jeg blir fornøyd med det om så jeg velger 5,25 i stede for 6,5?

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Jeg har en veldig selektiv hukomelse, men jeg mener å huske at 5,25 er mere ideelt enn 6,5. Selvfølgelig kan jeg være helt på viddene nå, men siden 6,5 er større vil jeg tro at de spiller dypere og kanskje mere "fyldig" :hmm: enn 5,25..

Men har du plass til 5,25 og ikke gidder å ordne mere plass, så tror jeg ikke at du blir skuffet om du ikke velger 6,5 :)

Lenke til kommentar

Dynabel billig settet er meget bra til den prisen, og for din del så spiller det liten roll om du velger 5,25" eller 6,5"... Regner med at du skal kjøpe dette fra eltek, så når du bestiller det, så bestill også 2stk kondensatorer til deling ved ca 100hz

Lenke til kommentar
  Sitat
Dynabel billig settet er meget bra til den prisen, og for din del så spiller det liten roll om du velger 5,25" eller 6,5"... Regner med at du skal kjøpe dette fra eltek, så når du bestiller det, så bestill også 2stk kondensatorer til deling ved ca 100hz

Hva skal jeg med de to kondensatorne?

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Ringte bilradiospesialisten i Tronheim og sporte va de hadde og tilby meg for en 600 kr og de sa at de ville anbefale meg dette settet:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=668

Tror dere de er bedre en det settet fra dynabel?

Og han hos bilradiospes. mente at det ikke hadde noe og si om jeg hadde ekstern diskant når jeg skulle ha d i hatthylla sånn lydmessig.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Dynabel settet er etter min mening det beste du har finni så langt.... kondensatorene trenger du for å ta bort de laveste frekvensene slik at du ikke spiller den laveste bassen i de høytalerene, og du slipper og ødelegge dem med en gang ;) Med mindre du har høypass filter i forsterker som du kan bruke

Endret av weedman
Lenke til kommentar

Nå har jeg motat mine høytalere som jeg skal ha bake i hatthylla.

Gjør det noe om at magneten på høytalerne kommer nert eller i kontakt med metallet på karoseriet? Har liksom altid lurt på om det har noe og si for lyden eller noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...