Nitrius Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har 2 innebygde nettverks kort, et fra marvel yukon, og et fra nvidia eller noe tror jeg. Uansett bruker det fra marvel, men under nettverk i enhetsbehandling har jeg to ting med en runding med en gul utropsteg inni seg som heter: WAN-miniport(IP) WAN-miniport(IP) - miniport for pakkeplanlegger Hva er dette? og hva slags drivere trenger de? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Ingen som vet? vil gjerne ha disse fjernet. lignende problem her: http://forums.computingreview.com/showthread.php?t=146 men det som blir sagt der fungere desverre ikke hos meg. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Har du installert drivere for begge nettverksadapterne dine? Dvs., både for Yukon og nvidia, selv om du ikke bruker sistnevnte? Kommer disse WAN-miniport-greiene i tillegg til de to nettverksadapterne, eller kan det tenkes at de vil forsvinne om du installerer nvidia-driverne? Uansett kan det virke som det er noe nettverks-hardware som ikke har fått inn alle driverne - eller settingene - sine. Det kan ha noe med installasjonen av driverne å gjøre - f.ex. at du høyreklikket på en inf-fil istendenfor å kjøre et setup.exe-fil eller noe sånt. WAN er en tungvinn måte å skrive Internet på. (Wide Area Network ...) Pakkeplanlegger er vel norsk for Packet Scheduler. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg vet ærligtalt ikke, jeg får værtfall ingen error meldinger om dette i hendelsesloggen, men kan jo prøve å installere nettverks driverne til nvidia kortet og. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Du har ikke tilfeldigvis Telenor ADSL? Wan miniport atapter (pppoe)? I såfall er den aktiv når du er på internett med maskin rett i modemet! :-) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Egentlig skal jeg ikke ha disse WAN-miniport greiene, hadde nemlig litt harddisk trøbbel så måtte bytte disk, plus overfører systemet over til den nye disken og repearere windows, etter dette så ble det litt småkrøll osv... men alt er rettet på nå bortsett fra at disse miniport greiene ikke vil fjerne seg, de er deaktivert for øyeblikket. De gjør ingen ting ser det ut som heller så har ikke noe imot at de er der, liker bare å ha et rent system så derfor vil jeg egentlig ha de bort Får vel heller kansje se å formatere snart istede. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Nå er PCen formatert så disse wan greiene har forsvunnet, uansett takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå