Gå til innhold

Surround anlegg til X360. men hvilke?

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Er det noen som vet om et sorround system noe lignende som 5500 bare litt større?

Jeg har 2 stk JBL høyttalere (1 x 8" bass + mellom- og diskant element) og 1 subwoofter (10")

Dette anlegget har en meget fin lyd og kan skrues opp relativt høyt. Så jeg er litt usikker på om overgangen til dette anlegget vil tilfredsstille meg helt.

Grunnen til overgangen er at jeg ikke har bruk for det høye volumet mere + at jeg ønsker meg sorround lyd. Musikken vil nok sikkert aldri bli så bra som på dette anlegget=/

Er det lett å skjule ledningene på dette anlegget? Er det store tykke ledninger? På det jeg har nå er det noen ledninger som er passe tykk, men veldig stive og vanskelig å skjule så bra..

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om et sorround system noe lignende som 5500 bare litt større?

Jeg har 2 stk JBL høyttalere (1 x 8" bass + mellom- og diskant element) og 1 subwoofter (10")

Dette anlegget har en meget fin lyd og kan skrues opp relativt høyt. Så jeg er litt usikker på om overgangen til dette anlegget vil tilfredsstille meg helt.

Grunnen til overgangen er at jeg ikke har bruk for det høye volumet mere + at jeg ønsker meg sorround lyd. Musikken vil nok sikkert aldri bli så bra som på dette anlegget=/

Er det lett å skjule ledningene på dette anlegget? Er det store tykke ledninger? På det jeg har nå er det noen ledninger som er passe tykk, men veldig stive og vanskelig å skjule så bra..

6723733[/snapback]

Spørs vel om lydkvaliteten til musikk blir like bra ja. Her tipper jeg bare da. :)

Når det gjelder kabler; kablene fra sub/forsterker er standard høyttalerkabler, her bruker du det du vil. De som følger med er tynne. I tillegg er det en ganske tykk, kort og stiv kabel mellom "kontrollsenter"-dingsen og sub/forsterker.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Men er den såpass liten at det går ann å skjule den på toppen av en list uten at det blir veldig stygt? (en fotlist er ofte 12 mm tykk)

Musikken blir helt sikkert dårligere ja :( Filmene og spillene derimot blir nok litt bedre med tanke på lydfordeling (sorround). Hvis man vil ha et anlegg som er bra til både musikk og spill, må man da opp i større summer (def. 10 000 eller mere) eller finnes det alternativer?

Lenke til kommentar
Men er den såpass liten at det går ann å skjule den på toppen av en list uten at det blir veldig stygt? (en fotlist er ofte 12 mm tykk)

Musikken blir helt sikkert dårligere ja  :( Filmene og spillene derimot blir nok litt bedre med tanke på lydfordeling (sorround). Hvis man vil ha et anlegg som er bra til både musikk og spill, må man da opp i større summer (def. 10 000 eller mere) eller finnes det alternativer?

6725110[/snapback]

Hvis du mener høyttaler-kablene;jeg flytta nettopp inn i ny kåk og naglet fast dem langs listene i stua. Syntes det ble ganske skånsomt. Høy WAF. :)

Kabelen mellom subben og kontrollenheten derimot er omtrent som en litt lubben dvi-kabel. Den må imidlertid nødvendigvis være helt i nærheten av subben, så det blir ikke så lang kabel å skjule. Jeg har bare min stående oppå subben foreløpig.

Lydkvalitet; spørs vel litt på bruksområde. I spill og høylydte filmer synes jeg ikke det trenger å være så himmla *pen* lyd, bare man har skikkelig surround-følelse. Sånn sett er jeg veldig fornøyd med anlegget. Musikk og stille/rolige filmer blir vel noe helt annet, da lytter iallfall jeg mer aktivt... der kommer det til kort. Når det gjelder "skikkelige" surround-anlegg tror jeg det er lurest du går på avforum.no og spør, der finner du ekspertene. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Leste at det var noen som hadde problemer med at den optiske kabelen faller ut, dette løses med å kjøpe en bedre/dyrere kabel som f.eks noe i monster serien. Spes de du får kjøpt hos biltema o.l. har en lei tendens til å falle ut.

Lenke til kommentar

6723733[/snapback]

Dette vil nok trolig blåse flettene av det gamle anlegget dit ;-)

Lsound

Lenke til kommentar
Leste at det var noen som hadde problemer med at den optiske kabelen faller ut, dette løses med å kjøpe en bedre/dyrere kabel som f.eks noe i monster serien. Spes de du får kjøpt hos biltema o.l. har en lei tendens til å falle ut.

6730413[/snapback]

Kabelen sitter relativt løst i utgangen på komponent-kabelen på 360'en, men det er ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Lsound

6730778[/snapback]

Jeg la nettopp merke til dette selv også. De er kjent for veldig god service også. Blir nok noe lignende som dette på meg ja:) Noen som vil kjøpe høyttalere + sub + reciever? Veldig pent brukt! :whistle:

Det blir ganske dyrt da, ca 11 000 for høyttalere (5.1) + at man skal kjøpe forsterker til kanksje 5000 - 10 000 kr som skal dra dette.

Man kommer fort opp mot 20 000 ink hele morroa :(

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Lsound

6730778[/snapback]

Jeg la nettopp merke til dette selv også. De er kjent for veldig god service også. Blir nok noe lignende som dette på meg ja:) Noen som vil kjøpe høyttalere + sub + reciever? Veldig pent brukt! :whistle:

Det blir ganske dyrt da, ca 11 000 for høyttalere (5.1) + at man skal kjøpe forsterker til kanksje 5000 - 10 000 kr som skal dra dette.

Man kommer fort opp mot 20 000 ink hele morroa :(

6732074[/snapback]

Yes, schvinedyr hobby. Sleng på en grei tv til rundt 20 lapper, kabling og drit... Heimekino til rundt 50 laken er plutselig ikke så langt unna.

Men jeg kommer nok til å gå for 7.1 fra Lsound sjøl. Meget bra kvalitet på varene, og uovertruffen kundeservice. Personlig synes jeg det teller en god del.

edit: på den annen side skal det sies at man vanskelig finner bra 5.1 anlegg som selges billigere, så dyrt er det faktisk ikke heller

Endret av freke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg spillte de inn med gradvis høyere volum i rundt 3 døgn til sammen og jeg har aldri hatt problemer med mine høyttalere. Gjorde slik selgeren på Hi-Fi Centralen i Tr.heim anbefalte å gjøre.

Er du fornøyd med Z-5500 høyttalerene? Hvilken prisklasse har du hatt før disse?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
den trenger vist 2 dagers innkjøring for å få optimal lyd, så det her kan bare bli bedre  :dribble:

5787837[/snapback]

Har nettop bestillt meg et Z-5500 selv. Og lurer litt på de 2 dagene, hvordan bør man spille på dem da? Relativt lavt eller?

Noen som kan forklare?

6734718[/snapback]

Ble du fornøyd med anlegget? Svarte det til forventningene dine?

Lenke til kommentar
den trenger vist 2 dagers innkjøring for å få optimal lyd, så det her kan bare bli bedre  :dribble:

5787837[/snapback]

Har nettop bestillt meg et Z-5500 selv. Og lurer litt på de 2 dagene, hvordan bør man spille på dem da? Relativt lavt eller?

Noen som kan forklare?

6734718[/snapback]

Ble du fornøyd med anlegget? Svarte det til forventningene dine?

6748007[/snapback]

Har aldri angret 1 sekund på at jeg kjøpte den. Følte lyden var litt "hul" i begynnelsen, har ikke den følelsen lenger

tok aldri den 2 dagers innkjøringen, er vel nok å spille musikk eller spille noen timer hver dag første tiden så går det nok greit

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

360'n min er koblet til hjemmekino'en min som består av disse frontene, denne sub'en, center og bakhøytalere i samme "serie" og en HK AVR 235 forsterker. :] 360'n er koblet til forsterkeren optisk.

Lenke til kommentar

En ting løst knyttet til dette anlegget. Har hatt det i omtrent 6 mnd nå. I går hadde jeg den hittil største opplevelsen med det. Startet opp Black for første gang... du verden! Makan til fet lyd har jeg sjelden hørt! En grovkalibret pistol skal dundre, og det gjorde den jammen her! :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...