Gå til innhold

Surround anlegg til X360. men hvilke?

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lørdag, og den ligger fortsatt på stokke :cry:

litt info om pakken...

Vekt 26,7 kg

Volum 173,9 dm3 (70x54x46 cm)

heavy :p

men en ting jeg lurer på, vil koble den til xbox og dreambox også, kan jeg bare bruke optiske inngangen på hd tven da for skikkelig lyd på alle?

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Det hadde jeg også tenkt, men da må jeg være sikker på at alt som blir sendt til flatskjermen er digitalt, og komponent, som jeg bruker, er analog. Derfor er ikke signalet 360 sender til flatskjermen digital, og derfor vil jeg tro at signalet man får ut av flatskjermen heller ikke er digitalt, med mindre det blir konvertert....

Eneste måten å bruke den optiske utgangen på flatskjermen til fulle på, er derfor gjennom å bruke en HDMI-kabel, som ikke finnes til 360 ennå. Det kan være derfor det finnes et optisk utgang på selve komponentkabelen.

Planen min er å koble 360 direkte til den optiske utgangen på anlegget og koble en til fra tv`en. Når bruker jeg 360 også til dvd-spiller så der er greit nok, men mange filmer som sendes har jo surround, så jeg må ha en ekstra kabel fra tv.

Lenke til kommentar
Det hadde jeg også tenkt, men da må jeg være sikker på at alt som blir sendt til flatskjermen er digitalt, og komponent, som jeg bruker, er analog. Derfor er ikke signalet 360 sender til flatskjermen digital, og derfor vil jeg tro at signalet man får ut av flatskjermen heller ikke er digitalt, med mindre det blir konvertert....

Eneste måten å bruke den optiske utgangen på flatskjermen til fulle på, er derfor gjennom å bruke en HDMI-kabel, som ikke finnes til 360 ennå. Det kan være derfor det finnes et optisk utgang på selve komponentkabelen.

Planen min er å koble 360 direkte til den optiske utgangen på anlegget og koble en til fra tv`en. Når bruker jeg 360 også til dvd-spiller så der er greit nok, men mange filmer som sendes har jo surround, så jeg må ha en ekstra kabel fra tv.

5773740[/snapback]

blir en smule forvirrende det her nå :whistle:

du tenker da å bruke bare optisk fra xbox 360 til anlegget?

og hvilken ledning tenker du bruker fra tv til anlegget?

Edit : som dere ser på bilde nedfor , er det mulig å koble til 6 channel, med grønn, svart og gul. tenkte da å bruke det til tven

på tven har jeg en "audio input", bare en enkel ledning skal inn der, må jeg kjøpe en adapter for å bruke grønn, svart og gul som vist nedenfor da eller?

http://www.hardware.no/tester/lyd/to_gange...ogitech/17098/4

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Det er jo mulig å kjøpe en reciver da som du igjen kobler opp til høytalerne... men vet ikke om dette fungerer siden det allerede er en reciver på det annlegget (den med LCDen). Det eneste som er med den reciveren er at den ikke har mulighet får å koble til to ting samtidig hvis du ikke da bruker en spiltter som ødelegger signalet helt.

Lenke til kommentar

yamaha er visst utrolig bra når det kommer til slike "mini" surround anlegg.. Yamaha receiverene har vunnet priser i Lyd og Bilde magasin. De er kjente for en nøytral og klar lyd, men desverre svak i watten. Men kjøper du sånn surroundpakke, så får man høytalere som er tilpasset.

Lenke til kommentar
yamaha er visst utrolig bra når det kommer til slike "mini" surround anlegg.. Yamaha receiverene har vunnet priser i Lyd og Bilde magasin. De er kjente for en nøytral og klar lyd, men desverre svak i watten. Men kjøper du sånn surroundpakke, så får man høytalere som er tilpasset.

5775773[/snapback]

De spiller veldig bra selv om de har lite watt. Høy lyd (iallfall til soverom, bruker det ikke i stue men soverommet mitt er på størrelse med en liten stue).

Mye for pengene, DVD spilleren kostet alene 2000 på elkjøp for 6mnd siden.

Lenke til kommentar

Tabbe nummer 1 var å ikke bestille på dør, den var så tung at jeg måtte bak post skranken selv og hente den frem.

Tok ikke meg lange tiden å få alt på plass og montert, bruksanvisningen hadde gode bilder, men tror selv en 10 åring hadde greit det her uten.

bruker optisk fra xbox 360

første jeg prøvde var narnia traileren, wooooooow, var som en helt ny verden! sinnsykt! HD TV og sorround gjør min xbox 360 verden komplett :love:

har jo aldri hatt et skikkelig anlegg før så kan ikke sammenlikne med noen.

men for meg, holder det her i massevis! gromlyd ;)

bruksanvisningen er "bare" på 14 sider, men inneholder mange andre språk i samme bok

og så prøvde jeg Ghost recon og Fight night 3, DAMN, hvordan jeg har greidd meg uten skikkelig lyd er en gåte for meg! RÅTT RÅTT RÅTT :w00t:

og endelig kan jeg høre om fienden kommer fra venstre eller høyre eller bak :w00t:

på bakhøytalerene høyrer du publikum rope ut kommentarer til bokserne, skikkelig kult å høre på :p

skal prøve Condemned i natt når det er mørkt, tror det blir digg :love:

den trenger vist 2 dagers innkjøring for å få optimal lyd, så det her kan bare bli bedre :dribble:

gleder meg til å prøve noen HD filmer og 5.1 lyd :thumbup:

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Tabbe nummer 1 var å ikke bestille på dør, den var så tung at jeg måtte bak post skranken selv og hente den frem.

Tok ikke meg lange tiden å få alt på plass og montert, bruksanvisningen hadde gode bilder, men tror selv en 10 åring hadde greit det her uten.

bruker optisk fra xbox 360

første jeg prøvde var narnia traileren, wooooooow, var som en helt ny verden! sinnsykt! HD TV og sorround gjør min xbox 360 verden komplett  :love:

har jo aldri hatt et skikkelig anlegg før så kan ikke sammenlikne med noen.

men for meg, holder det her i massevis! gromlyd ;)

bruksanvisningen er "bare" på 14 sider, men inneholder mange andre språk i samme bok

og så prøvde jeg Ghost recon og Fight night 3, DAMN, hvordan jeg har greidd meg uten skikkelig lyd er en gåte for meg! RÅTT RÅTT RÅTT  :w00t:

og endelig kan jeg høre om fienden kommer fra venstre eller høyre eller bak  :w00t:

på bakhøytalerene høyrer du publikum  rope ut kommentarer  til bokserne, skikkelig kult å høre på  :p

skal prøve Condemned i natt når det er mørkt, tror det blir digg  :love:

den trenger vist 2 dagers innkjøring for å få optimal lyd, så det her kan bare bli bedre  :dribble:

gleder meg til å prøve noen HD filmer og 5.1 lyd  :thumbup:

5787837[/snapback]

hvilke anlegg var det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Klarer 360'en spille SACD eller DVD-Audio CD'er?

Musikk i surround er fantastisk.

Hørte noen Super Audio CD'er hos broderen som har ett heftig Sony-anlegg til ca. 35 store lapper.

Vi forbrukerer har lurt oss selv noe alvorlig siden vi ennå kjøper vanlige CD'er i butikken, spesiellt med tanke på hvor mange folk der ute som har surround-anlegg, som bare blir brukt til film, men musikk'en den skal vi ha i stereo.

MP3 er enkelt, men kvalitet er det ikke.. :(

Lenke til kommentar

Hei alle sammen

Jeg skal kjøpe dette surround anlegget fra Logitech, og lurer på et par ting.

1.

Det står her at man må kjøpe en optisk kabel for å få surround på xbox 360? Stemmer dette? I så fall, hvilken kabel må jeg bruke for å koble xbox 360 med control centeret? Gjerne gi meg en link til en slik kabel som skal brukes mellom xbox og control centeret. Sånn at jeg ikke kjøper feil.

2.

Hvis jeg da bruker optisk fra xbox'en til control centeret. Hva skal jeg da bruke fra TVen til Control centeret for å få surround når jeg for eksempel bare skal se en helt vanlig film på TVen. Går ikke dette? Trenger jeg noen nye kabler?

Gjerne forklar hvordan jeg kobler TV mot Control centeret, og hvilke kabler jeg skal bruke. Evt kabler jeg må kjøpe.

Vær så snill å hjelp meg!

Endret av mtnine FURY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...