Gå til innhold

Surround anlegg til X360. men hvilke?


*Magnus*

Anbefalte innlegg

Ja da er eg omsider kommet meg i jobb for sommeren,og tjener godt. Så tenkte eg skulle bestille meg dette Logitech  Z-5500 sakene,men er detkommet noe nytt og intressangt i samme prisklasse evt. kan noen anbefale noe annet framfor  Z-5500?

 

EDIT: No får det vere! Eg bestilte meg eit sett eg.Kommer uansett til å holde til mitt bruk :)

6340646[/snapback]

 

 

Kan garantere at du blir fornøyd! Kjøpte selv disse høytalerene etter tips fra forumet, synes det var nok! Og fy flate så gode de er! :p Veggene rister når SOAD spilles på maks! :)

 

MVH

Martin-sama

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja eg har siklet etter disse noen måneder,men pga. studentlivet og begrenset med penger måte g vente til sommeren. Eg får dette mest sannsynlig i morra,og siden eg jobber formiddag legges det opp til ein dag med spilling og film og god lyd. eg har aldri hatt noen form for "større" system og sourround. Så dette vil nok holde i massevis for meg ihvertfall.

 

Flott å se at folk er fornøyd ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Ja da var ihvertfall settet i hus og rigget opp. Har fått testet det litt i dag,og eg er imponert. :D Er det noen "hellig" instilling sån volum på senter satelitt kontra subwoofer som er å foretrekke? Selvfølgelig er det mange faktorer som spiller inn på dette,men tenkte no likevel eg ville spørre :)

Lenke til kommentar

Hmph..

Fungerer dette "Logitech Z-5500" som ett stue hjemmekino anlegg? Eller er det mer for gutterom\kontor? Kan null & niks om lyd!

Og hvordan er det med tilkobling muligheter? Har X360, TV (Uten høytalere), DVD spiller og jeg gidder ikke å løpe rundt å plugge inn & ut ettersom hva jeg driver med.

 

Hadde sett meg ut noe helt ok Pioneer greier på Elkjøp, men om det her er bedre såh..

Lenke til kommentar

Hmm, dette kommer helt an på hva du er ute etter. (Beklager, har ikke giddet å lese gjennom hele tråden).

 

Skal du bruke anlegget til å spille spill, og ha mye trøkk i bassen, så er nok et sånt Logitech sett å anbefale. Men ønsker du en lyd som er fin å høre på, så er saken noe helt annet. Problemet med alle de typiske "surround-pakkene" som f.eks det logitech settet er at det former lyden noe sinnsykt, og subwooferen er vanligvis forferdelig slapp i bassen med lite dypbass.

 

For å forklare, så har subben (som er "the big selling point" i slike surroundanlegg\PC høyttalere) en voldsom "hump" akkurat der bassen høres best, og gir derfor inntrykk av å være ekstremt kraftig. Problemet er, at akkurat den "dure-bassen" er forferdelig overdøvende og stygg, og høres meget billig ut for folk som er vant med "hi-fi" lyd. En annen ting er også at et slikt "typisk" pc høyttaler\surround anlegg har veldig veldig dårlig respons akkurat mellom delefrekvensen til subben og "diskantene", pga. at subben ikke vil gå høyt nok opp, og at de fem "diskant" høyttalerne har for små elementer til å gå ned i mellomtonen. Derfor får man den typiske, tynne lyden.

 

 

Du forstår sikkert ikke hva jeg prøvde å skrive, jeg er overtrøtt. Med forbehold om sinnsyke skrivefeil, totalt meningsløse setninger, osv.

 

-Erlend

Endret av Erlend_G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv hatt det Logitech Z-5500-anlegget i et par mnd - det første gang jeg har surround-lyd hjemme. Min noe unyanserte erfaring: hvis du skal \ kan spille høyt så er det kjempebra, men ved lav\nyansert lyd der bassen ikke slår så hardt så blir det noe mer stusselig. Er med andre ord enig med Erlend i posten over.

 

Føler at jeg må skru opp ganske høyt for at anlegget skal komme til sin rett. Dette funker fint der jeg bor nå (har en kjellerstue uten naboer rundt). Snart flytter jeg imidlertid til en blokkleilighet med naboer på alle kanter, og da kan jeg ikke "dra på" like mye.

 

Jeg er fornøyd med anlegget sett i forhold til prisen, men skal ikke se bort fra at det blir noe litt mer high (eller iallfall mid) - end anlegg om noen år. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Det med bass er en skummel ting. Dersom du er fornøyd med anlegget så behold det og still det inn slik du synes det bør høres.

 

Jeg har et bra sourround anlegg i stua bestående av løskomponenter. God receiver og gode hifi høyttalere. For ca en måned siden (omtrendt samtidig som jeg fikk feriepenger) kom jeg over en brukt sub i samme serie som fronthøyttalerne mine til en god pris. Den kostet over 10 000 ny, men jeg fikk den til under halv pris. Jeg hadde aldri hørt en skikkelig hifi-sub før, og hadde i grunnen moderate forventninger til lyden. Fronthøyttaleren mine er tross alt meget gode. Men da jeg fikk koblet opp subben fikk jeg hakeslipp. Den spiller helt sinnsykt. Bassen kjennes faktisk på kroppen, selv på moderat volum. Subben tilførte lydbildet utrolig mye i den dypeste bassen - særlig på film og spill gir dette en mye bedre opplevelse enn før. Uten å ha tenkt over det tidligere, så er det kun på kino jeg har hørt noe lignende før. Det tar dog litt tid å innstille subben slik at den spille godt og integrert sammen med de andre høyttalerne.

Lenke til kommentar

Ja god lyd er ein herlig ting. Men no kan vi ikkje sammenligne eit billig sett som f.eks Z-5500 med eit alle tiders hi-fi sett. Vel eg har ihvertfall fått sett noen filmer og rikelig med Band Of Brothers på mitt 5500,og aldri før har BOB vert bedre. Herre jemini. For ein som er vant med halvlunken steroe lyd fra to gamel speakere fra eit mini-annlegg er dette ein åpenbaring.

 

Money well spent ftw!

Lenke til kommentar
Skal selv kjøpe dette logitech z5500 settet. Men alt er avhengig av hvor lange ledninger settet har. Noen som kan fortelle meg dette?

6495213[/snapback]

 

Ikke helt sikker - jeg tror du får med 3*10m og 2*15m, men det er da uansett ikke noe problem. Kjøp 50m standard høyttaler-kabel (100 kr eller noe) hos Clas Ohlson og kapp til passe lengder selv. Det gjorde jeg.

 

EDIT lengdene jeg oppga var nok helt på bærtur, men det er jo uansett ikke noe stort problem å fikse selv. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Leste dette på Tweaknews:

The center and front speakers all come with 4.5m (15') of speaker cable. The rear speakers each have 7.5m (25'). If per chance any of these lengths are not long enough, you can easily extend them with composite cords which can be picked up at your local home theater or electronics store.
Det satte siste spikeren i kista. Jeg kjøper et slikt sett!
Lenke til kommentar
Leste dette på Tweaknews:
The center and front speakers all come with 4.5m (15') of speaker cable. The rear speakers each have 7.5m (25'). If per chance any of these lengths are not long enough, you can easily extend them with composite cords which can be picked up at your local home theater or electronics store.
Det satte siste spikeren i kista. Jeg kjøper et slikt sett!

6495311[/snapback]

 

Tro meg, du kommer ikkje til å angre. Her får du MYE for pengene altså :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lørdag, og den ligger fortsatt på stokke  :cry:

 

litt info om pakken...

 

Vekt    26,7 kg

Volum  173,9 dm3 (70x54x46 cm)

 

heavy :p

 

 

 

men en ting jeg lurer på, vil koble den til xbox og dreambox også, kan jeg bare bruke optiske inngangen på hd tven da for skikkelig lyd på alle?

5772582[/snapback]

 

Hehe, nesten like tung som nettovekta på sub'en min jo ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...