Gå til innhold

Biltema-lakk vs. Eurppris-lakk eller andre

Anbefalte innlegg

Takk! Burde jeg kjøpe den? Har allerede europrislakk. Og i så fall må jeg ha klarlakk og grunning i tillegg til den plastic padding lakken?

5871807[/snapback]

Du skriver jo lengre opp at den fra Europris renner som f... Jeg hadde valgt Clas'ern sin jeg! ;)

Med vennlig hilsen

Han Derre

5871935[/snapback]

Det kan nok ha noe å gjøre med at jeg lakkerte ut i minusgrader.. Dust som jeg er..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ooops! Minusgrader er neppe rette arbeidstemperaturen nei. Men ikke si at du er dust, si heller at du ikke visste bedre. Vi gjør alle feil, det er det vi lærer av, ikke sant?

Jeg har da lakkert i minusgrader jeg også, men da har jeg hatt kabinettet stående inne i stua, oppå den ene oljefylte ovnen sånn at godset i kabinettet er varmt en liten stund ute i friluft i hvertfall. Og har du en solvegg du kan sette kabinettet inntil etter lakkering gjør det ikke noe om det er minusgrader. Jeg opplevde at kabinettet mitt var iskaldt på toppen men ganske varmt inni der jeg hadde lakka med svart da det sto utendørs i sola og tørka i februar så det GÅR an bare man gjør noen forberedelser, har alt klart og lakker fort!

:thumbup:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Ooops! Minusgrader er neppe rette arbeidstemperaturen nei. Men ikke si at du er dust, si heller at du ikke visste bedre. Vi gjør alle feil, det er det vi lærer av, ikke sant?

Jeg har da lakkert i minusgrader jeg også, men da har jeg hatt kabinettet stående inne i stua, oppå den ene oljefylte ovnen sånn at godset i kabinettet er varmt en liten stund ute i friluft i hvertfall. Og har du en solvegg du kan sette kabinettet inntil etter lakkering gjør det ikke noe om det er minusgrader. Jeg opplevde at kabinettet mitt var iskaldt på toppen men ganske varmt inni der jeg hadde lakka med svart da det sto utendørs i sola og tørka i februar så det GÅR an bare man gjør noen forberedelser, har alt klart og lakker fort!

:thumbup:

Med vennlig hilsen

Han Derre

5872020[/snapback]

Takk!! Har lært masse på ti minutter nå! Men hva betyr det hvis det står at lakken er syntetisk? Det er garantert ikke akyllakk for de står: Må ikke overlakkeres med akryllakk!

Endret av Chb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lakken fra Europris renner ikke om man plasserer den i varmt vann for en stund.. ;)

5922166[/snapback]

oj... det visste ikke jeg... sluttet helt å kjøpe den pga. det men nå kan det hende jeg begynner å kjøpe den igjen :) takk for at du sparer meg for noen kroners utgifter :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Prøv selv, det er det enkleste. Forskjellige personer vil foretrekke forskjellig type lakk. Spesifikasjoner og egenskaper har for de fleste ikke så mye å si.

5977318[/snapback]

Dette har jeg merket av å lese gjennom denne tråden.
Lenke til kommentar
Okai ;) 250pr boksen.. Høres dyrt ut men, kanskje verdt det? Samme for grunninga og?

Tror ikke jeg har råd til sånt :p

5763405[/snapback]

Nei, primer er mye billigere, 50-60,- pr. boks!

JEG synes det er verdt det, men så skulle ikke jeg ha hvilken som helst rødfarge heller da. :p

Han Derre

5763420[/snapback]

Quota en gammel en.

Hvor mange bokser tror du jeg trenger med lakk da? Skal ha sort matt, over hele kabinettet, inni og utenpå.. Ikke mer enn 2-3 bokser tenker jeg(Håper jeg)? Og 1-2 med grunning? Det blir oppimot 1k for lakk det.. :ohmy:

Ellers, da blir det vel kanskje Motip lakken fra Europris da, billig og sikkert grei :)

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...