Gå til innhold

Biltema-lakk vs. Eurppris-lakk eller andre

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer litt på hvilken lakk som egner seg best/som du har best erfaring med på kabinetter, innvendig og utvendig. Fargen blir sort matt inni vertfall, blir det like pent utenpå? Sort er vertfall fargen, og biltema-lakken skal visst være bra etter noens mening, europris-lakken etter andres meninger..

Hva anbefaler du? Og hvis det finnes en tråd om dette før (søkte på "Lakk" i stad, men orket ikke bla sju sider for å finne igjen no) Har også sett på lakkeringsguiden, sto Biltema-lakken kan til nød brukes, helst gå innom bilforretninger/verksted.

Takker for alle svar!

Øyvind : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En god lakk er Motip, du får den på lakkverksteder og mekonomen. Koster fra 100 til 200kr boksen avhengiv av hvilken type..

5760789[/snapback]

Haha, det er Motip lakk de selger på Europris under et annet navn :p

5761104[/snapback]

True fact? :!:

Hvis så, og den er bra, så blir det jo ganske bra billig :D

Noen andre som anbefaler andre lakktyper`?

Øyvind

Lenke til kommentar
Dupli-color er vel bra. Fikk faktisk en boks til jul for 1.5 år sida :p Ellers funker Europris sin.

5762173[/snapback]

Hehe, håper du ikke har den enda da ;)

Hvor får du tak i den?

Og hva tror dere om sort matt utenpå kabinetteT? Orker ikke tanken på riper i kassa... Skal btw ha sort matt inni^^

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Du får den iallefall på Thorsov i Lillehammer. Jeg har den fortsatt. Svart passer ikke inn i mitt prosjekt (som ligger og sover for tida).

5762241[/snapback]

Ok, men mitt da? "Black Diamond", skal ha svart lakk uansett, men om det blir matt eller blank kommer litt ann på hvordan resultatet, om det blir bra med matt utenpå kabinettet eller ikke :hmm: ... Det var noen som stilte seg skeptiske til matt utenpå et kabinett... Husker ikke hvor.

Øyvind

Lenke til kommentar
Jernia-lakken (husker ikke navn) er drit bra...

fin farge og sitter bra

100,-

5762392[/snapback]

Godt mulig, lakken du får på bygg & bo skal også være ganske bra. (hvis du husker han som modda det a-open kabinettet [samme som jeg bruker i BMB]), han brukte sort metalic og fikk et veldig bra ressultat. Skal se om jeg kan finne en link tli deg etterpå ;)

Tror det var 200 kr for en boks med metalic lakk, en boks med vanlig lakk koster vel 100 kr der tror jeg.

Kan laste opp noen bilder på BMB senere der du kan få se ressultatet fra Bilteam lakken.

Så skal jeg lakke innsiden av kabinettet med Motip lakk fra Europris ;) Tror foresten det er bedere glans i lakken fra Europris en den fra Biltema ;) for det er vanlig hvit lakk de har på Biltema og det er hvit semi glosy lakk.

Men lakken som er mest fro pengene må vel være lakken fra Biltema og Europris ;)

En god lakk er Motip, du får den på lakkverksteder og mekonomen. Koster fra 100 til 200kr boksen avhengiv av hvilken type..

5760789[/snapback]

5761104[/snapback]

True fact? :!:

Hvis så, og den er bra, så blir det jo ganske bra billig :D

Noen andre som anbefaler andre lakktyper`?

Øyvind

5762158[/snapback]

Jau, helt sant.

Kan til og med gi deg et bilde av boksen hvis du vil ha ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

5760789[/snapback]

5761104[/snapback]

Motip og den lakken du får på europris er 2 forskjellige lakker.

Jeg Jobber på et lakkerings firma/butikk. Og den lakken på europris kan ikke

sammenlignes med Motip! Get facts right.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
Jeg blir mer og mer misfornøyd med lakkeringsjobben. For det første er lakken fra Plastic Padding altfor blank og sluttresultatet med pensel for å matte ned lakkeringa irriterer grenseløst.  :wallbash:

Derfor blir det re-lakkering av kabinettet med ny type lakk i løpet av uke som kommer. Jeg forhørte meg litt i nærområdet her om lakktyper osv. og kontaktet etterhvert Hagbart Johansen AS i Fredrikstad. De anbefalte en lakktype som heter Opel Rally som skulle være mattere enn den til Plastic Padding. Den skulle påføres med malersprøyte og det ene med det andre og krevde egentlig proff-utstyr. Problemet med den i tillegg er at den kommer til å reagere med lakken jeg allerede har påført med koking som resultat. Dermed må jeg i tilfelle pusse ned ALT jeg har gjort hittil!! :realmad: 

Hagbart Johansen AS ba meg kontakte Lakkspesialisten AS i Fredrikstad for å høre hva de skulle ha for hele jobben, altså fjerning av lakk og påføring av ny Opel Rally.

Jeg snakka med innehaveren der, Rune, og han fortalte at han hadde en mye billigere løsning til meg. Han har nemlig en lakk som heter Presto som finnes i 3 varianter av matt svart. Og den matteste av de er enda mattere enn Opel Rally og den gir INGEN refleksjon overhodet! Og det beste er at den kan påføres eksisterende lakk uten koking!

:w00t:

Han Derre

5731645[/snapback]

DJ Ovin: Se innlegget mitt fra Arbeidsloggen min.

Jeg vil anbefale deg å ta en prat med Rune på Lakkompaniet AS. Han ga meg masse gode råd om lakkering av kabinett invendig. Jeg skal bruke helgen på å lakkere Stackern inn- og utvendig og kommer med en foto-update underveis. Jeg tipper at jeg blir mye mer fornøyd med Presto Matt Svart innvendig enn den fra Plastic Padding som jeg allerede har påført.

Dessuten kan Lakkompaniet AS blande akkurat den nyansen av den og den fargen du vil ha og du får det ferdig levert på boks!

250,- pr. boks er genialt spør du meg! Han blanda Rosso Corsa til meg som på godt norsk er Ferrari-rødt! :w00t:

Lakkompaniet AS finner du mer om HER

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
250kr for en ferdig blandet boks, synes det var litt dyrt. Her i trondheim tar vi 190kr for en ferdigblandet boks. Dog dette er PPG og ikke Standox.

5763033[/snapback]

PPG/Standox? Hva mener du?

Jeg er ikke enig med deg at 250,- pr.boks er mye dersom du tar med i betraktningen at du kan få nøyaktig den fargen du vil ha. Jeg betaler gladelig den summen for å få en rødfarge som er dypere enn vanlig "Signal-Rød" hos Biltema, Clas, Mekonomen eller andre. Men det er klart, 190,- er en 20-pakning billigere dah...nesten.

:p

Han Derre

Lenke til kommentar

Han Derre:

Du sier det ja, men jeg skal ikke ha på boks.. Har ikke malingssprøyte :\ Så må nok ha på sprayboks ja, hvis ikke det skjer et mirakel^^

Må se litt på den lakk-updaten din til helgen da, kanskje jeg får noen tips :) Skal også ha svart vettu. Bruker du malings/lakk-sprøyte du?

Øuyvind

Lenke til kommentar
Han Derre:

Du sier det ja, men jeg skal ikke ha på boks.. Har ikke malingssprøyte :\ Så må nok ha på sprayboks ja, hvis ikke det skjer et mirakel^^

Må se litt på den lakk-updaten din til helgen da, kanskje jeg får noen tips :) Skal også ha svart vettu. Bruker du malings/lakk-sprøyte du?

Øuyvind

5763195[/snapback]

Nei, når jeg sier boks så mener jeg sprayboks. Jeg bruker ikke sprøyte :)

Jeg gleder meg til å se finishen på den matte jeg også, håper den er så matt som Rune hos Lakkspesialisten sa den skulle være!

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Okai ;) 250pr boksen.. Høres dyrt ut men, kanskje verdt det? Samme for grunninga og?

Tror ikke jeg har råd til sånt :p

5763405[/snapback]

Nei, primer er mye billigere, 50-60,- pr. boks!

JEG synes det er verdt det, men så skulle ikke jeg ha hvilken som helst rødfarge heller da. :p

Han Derre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...