Gå til innhold

hvordan brenne en film så du kan se den på tv?

Anbefalte innlegg

hei, har nettopp lagd en film jeg gjerne skulle få brent på en dvd så jeg kan se den på tven..

men vær gang jeg har brent filmer før har det vært sånn at jeg må åpne filmene på dataen...

så, hvordan brnener jeg det sånn jeg vil ha det.. en fin guide/forklaring wanted ;)

kanskje litt dårlig plasert, men hadde seriøst ikke peiling om hvor jeg skulle plassere den..

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal spille den av på en dvd-spiller (da tenker jeg på en spiller som ikke håndterer divx og annet diggevara) må du brenne i dvd-format med filendelsen .vob og .ifo evt. .bub.

Hvilket program har du laga filmen i? Jeg vet AdobePremierePro har muligheten til å brenne prosjektet direkte til dvd. Om du er interessert i å lage dvd-menyer kan du laste ned en prøveversjon av DVDlabPro. Dette programmet compilerer prosjektet automatisk til dvd-filer som du da kan brenne til en dvd-plate med feks. NERO.

Hjalp dette?

Lenke til kommentar
hei, har nettopp lagd en film jeg gjerne skulle få brent på en dvd så jeg kan se den på tven..

5760664[/snapback]

Har du filmet denne selv med ditt videokamera? I så tilfelle kan du jo bruke programmet du overførte filmen fra kameraet til datamaskinen (Pinnacle o.l) til å brenne direkte ut på DVD :)

Lenke til kommentar

5760664[/snapback]

Har du filmet denne selv med ditt videokamera? I så tilfelle kan du jo bruke programmet du overførte filmen fra kameraet til datamaskinen (Pinnacle o.l) til å brenne direkte ut på DVD :)

5761215[/snapback]

ehm ja.. men når jeg skrev med det samme så har jeg noen andre filmer jeg ikke har laget som jeg også jeg vil brenne ut.. og noen av de kan bare åpnes i VLC, så lurer på hva jeg skal gjøre liksom..

og jeg lurer på hvordan jeg skal få brennet ut filmen så jeg slipper og åpne den på datan , men heller bare kan putte den i dvd-spilleren som en vanlig cd..

skjønner? :p

takker for svar uansett..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...