Gå til innhold

Føler meg lurt etter kjøpet av Battlefield 1942


Anbefalte innlegg

Svogern min kjører det helt bra, vet ikkje vilken oppløsning da. Men han har amd 700, 192 mb ram og ett geforce 2 ultra 64 mb, so da burde det da funke ok på di maskin.

 

Selv koser eg meg på 1600*1200 med

p4 2.26

512 mb kingston 1066 rdram

asus gf4 4400

120 gb hd

eizo 21"

og sist men ikkje minst, 640/128 adsl fra pc support som er så raskt att eg nesten lurer på å kjøre dobbel isdn istadenfor(sukk).....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å svare på noen av forslagene:

 

1. Har ingen Virusprogram installert. Mulig at det står en firewall på i SMC routeren min, men spillet hakker i single player også.

 

2. Grunnen til at jeg har kjøpt Extigy til en stasjonær PC er at selve kabinettet står i rommet ved siden av for å slippe støy. Har kun en av/på bryter... alle komponeneter går på USB.

Det passet også i den totalløsningen jeg skal ha i leiligheten med multirom/hjemmekino.

Har prøvd mitt gamle Sound blaster Live kort, men det ble ikke noe bedre.

 

3. Det er Detonater 30.82 jeg har brukt hele veien. Har prøvd eldre, men til ingen nytte.

 

Sitter igjen med par alternativ:

 

1. Spillet har en elendig grafikkmotor som ikke utnytter PC`ens potensiale i det hele tatt.

 

2. Som foreslått i et tidligere innlegg så kan spillet ha problemer med GF2 kort.

 

3. PC`en er for slapp og utdatert. Greit nok, jeg kan innse det, men hvorfor kan jeg da kjøre alle andre spill helt fint med mitt "gamle kort"?

 

4. Foreløpig for mange bugs i spillet.

 

5. En kombinasjon av punkt 1 til 4.

 

Takker for alle svar, og er åpen for flere løsninger. Skal komme med tilbakemeldinger hvis jeg finner ut noe, slik at det kanskje kan være til hjelp for flere i lignende situasjon...

Lenke til kommentar

Var og kjøpte spillet i dag og sitter og klør meg et ikke nevnt sted og lurer på hva som er galt.

Har en P4 1,8 , GF4 TI 4400 og 512 MB DDR Ram som burde være godt nok. Men neida , alt hakker og er helt ubrukelig.. *SUKK*

Bruker WinXP og har teste med diverse drivere - lastet også ned patch 1.1 med et håp om det skulle hjelpe. Den gang ei ..

 

Når man endelig kjøper seg et spill for å kose seg med på mørke regnfulle høstkvelder blir man litt opgitt..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 21:33, skrev GoldPush:

Problemet heter: BF1942....

Spillet er fullt av bugs for ikke å nevne hvor sugen engine det har. Nesten like elendig som DFLW sin "sitte fast i støvkorn" collision detection. Netcoden er HORRIBEL. Gameplayet fungerer "OK" i SinglePlayer. SP er faktisk helt okay, men Multiplayer er like funksjonelt som å male tallerkner med en hammer.


 

 

 

HAHAHAHHAHAA.. gameplay i sp!? Botene er jo så grusomt dumme. Det ekke et snev av gameplay i sp! Det er gørrkjipt! Hakke prøvd mp enda men.. sp *riste på huet*

Lenke til kommentar

Blir litt trist når jeg hører om sånne ting; spillet er helt genialt, synd at det er så mange som ikke klarer å få det til å gå bra. Og for å kommentere litt. Jeg håper folk ikke kjøper dette spillet kun for å spille SP; da er det bare "impossible" som duger. Mp er spillet sterkeste side, enten på Lan eller public.

 

Jeg for min del driter i om "netcoden" er dårlig. Gameplayet i MP er på topp. Uansett så er hovedsaken å ha det gøy når man spiller, og jeg har ikke hatt det så morro med et spill som BF på lenge :grin:

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg innstallerte spillet igår.

Det første jeg gjorde var å sette alle grafikkinnstillinger på max (som vanlig) og 1024x768x32.

Fyrte opp spillet og så for meg masse lagging og trøbbel, men neida :smile:

 

TB1333

GeForce 3 med Det. 40.41

512MB Ram

AA: Quincunx (eller hva det heter)

+ + +

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-09-26 15:14 ]

Lenke til kommentar

spillet er litt sært eller no....

venner som har bedre maskin en meg kan nesten ikke spille pga hakking(lagg....whatever...) jeg kans pille det på min maskin helt fint full grafikk

1600+

gforce4 4400 128mb

512 ddr 2100

 

prøvde på min laptop og der hakker det noe sinnyskt til og med på all grafikk lowest...nei jeg kjører ikke 1000 progs i background og jeg disabla firewall og virus...hjelper lite...

1.6ghz p4

gforce4 go

512 ddr

Lenke til kommentar

Hey-ho !

Leser en masse om at folk har problemer med BF1942...

De fleste problemene jeg har vært borti, har vært med grafikk-driverne... Folk har installert/avinstallert i hytt og pine, men ikke gjort en skikkelig jobb... Nvidia-driverne ligger inne på "Legg til/fjern programmer" på kontrollpanelet, og man får (kan få) store problemer om man ikke har avinstallert driverne med den... Hjelper ikke om du har lagt inn eldre (v30.82) eller nyere (v40.52)...

Vet ikke om du har gjort dette, men det er verdt et forsøk om du ikke har...

Just a thought... :smile:

Lenke til kommentar

Takker for all interesse rundt dette temaet. Min PC er nylig formatert. Driverne til skjermkortet er lagt inn riktig.

 

Så noen som nevnte at det var mistenkelig mange som kjørte Win XP av de som hadde problemer.

Jeg kjører WinXP og har problemer.

 

Hva slags opperativsystem har dere som har/ikke har problem med dette spillet?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 16:22, skrev JohnnyKnoxwille:


Hva slags opperativsystem har dere som har/ikke har problem med dette spillet?



 

Jeg har ingen problemer med BF 1942, og jeg har ingen racer av noen maskin.

 

Bruker XP Pro engelsk m/SP1

 

For å se hvilke innstillinger og hardware jeg bruker, les denne posten, ID:10

 

Har funnet gode servere som jeg ligger på alt fra 15 til 40 i ping, og lag-problemene som jeg beskrev i den posten jeg referer til er borte :smile:

FPS i MP ligger hos meg nå på ca. 50-70.

Så alt i alt, jeg kunne ikke vært mer fornøyd med BF.

 

(Jeg var litt i tvil første gangene jeg prøvde SP-demoen, for den hakka til tider grusomt hos meg. Men da brukte jeg et Gainward GF2 Ti/450 kort med 29.42 driverene. Etter at jeg fikk mitt nye kort og la inn 30.82 fløt også den perfekt.)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt spillet siden den 20 september, og aldrig opplevd noe lagg, annet enn på dårlige servere da.

My System:

 

P4 2.0 GHZ @ 2.2GHZ

GF4TI4600

512 MB RDRAM

Asus P4T-E

SB Audigy Platinum Ex

Telenor ADSL 768kb/s

WIndows 2000 PRO med SP3

 

_________________

Battlefield 1942 Clan

 

SoN-Soldiers of Norway

 

http://son.comactivity.kicks-ass.net/

 

[ Denne Melding var redigert av: Co[]V[]bster på 2002-09-26 17:08 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har tenkt til å kjøpe spillet, men blir litt usikker når jeg hører om alle problemene det har. Vil spillet gå perfekt på en p4 2,26 ghz, 512 mb 1066mhz rdram og et ATI 9700 Pro skermkort?

 

PS! Man trenger vel cd key for å spille over internett, med spillet?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 18:03, skrev Zarato:

Tror ikke maskinen din vil klare spillet Dune.


Du trenger ikke cd-key. Bare tast inn telefonnummeret ditt og du kan spille online:-)


 

Morroklumpen... laugh.gif

 

Jeg vet heller ikke om posten din er seriøs Dune? Hvis den er det; såklart maskinen din er kraftig nok til å kjøre BF. Men jeg ser jo at folk som har kraftigere maskiner enn meg har problemer...so no guarantees!

Men du kan jo se på posten der jeg har mitt oppsett, og jeg kjører BF perfekt.

 

 

_________________

comp8.gif

History admires the wise, but it elevates the brave.

 

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-26 18:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...