Gå til innhold

Føler meg lurt etter kjøpet av Battlefield 1942


Anbefalte innlegg

På pakken står det følgende:

 

Minimumskrav:

 

500mhz Intel/AMD

128mb RAM

Windows

1,2GB hardisk

4X CD-DVD

32mb Graphics (PCI/AGP)

 

Jeg går utifra at det er dette som skal til for å at spillet skal FUNGERE, men med minnimumskrav til grafikk.

 

Jeg har følgende:

 

1200mhz Athlon T-bird 266mhz

384mb RAM DDR 266mhz

Asus A7M-266 hovedkort

Windows XP

120gb WD 8mb SE

48X CD

Geforce 2 GTS Deluxe 32MB DDR

Creative Extigy

Det hele sitter i et MEGET godt avkjølt Chieftech server-kabinett.

 

PC`en er nylig formatert, og de mest nødvendige programmer er instalert. PC`en er på ingen måte overclocket. BF 1942 er patchet med nyeste patch. Kjører de nyeste Detonater-driverne. Jeg kan forøverig nevne at PC`en kjører MOH:AA, Max Payne, SOF 2 og mange andre krevende spill flytende med 1024 x 768 og høye innstillinger på grafikk.

 

Hva skjer? Jeg setter på følgende grafikk:

 

640 x 480 (16bits)

SAMTLIGE innstillinger på LOW. Ingen av rutene for bedre grafikk er haket av. Grafikk er på 20% (minste), og view-distance på 50%. (lavt)

Lydkortinnstillingene er på minimale.

 

RESULTAT:

I Single player er spillet spillbart, hvis du ser bort i fra den ekstremt kornete og dårlige grafikken som vi kjenner fra div. spill på midten av 90-tallet. Skjer det mye på skjermen kommer lagg som sprengkåt 14-år gammel jomru i senga for første gang.

 

I multiplayer kan jeg bevege meg (fortsatt med lagg), men skjer det mye, stopper spillet helt. Kunn 1-2fps i sec. Er da på norsk server med 30-40 i ping og kun 13-14spillere. Har bredbånd.

 

Like frustrerende er det at lagget fortsetter etter jeg har avsluttet spillet og er kommet tilbake i menyen.

 

Har forøverig ingen programmer kjørendes i bakgrunnen. Og alt annet fungerer kjempefint på PC`en.

 

Har jeg grunn til å føle meg lurt når jeg først betaler 450,- for et spill?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-09-23 22:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å sette fargene til 32bits? eller noe annet som ikke virker logisk.

 

Slet litt med noen lydproblemer og litt hakking i spillet selv. Har et sblive kort. I mitt siste forsøk skrudde jeg alt opp på beste kvalitet, satte på hardware accelerate etc. og da funket alt som en drøm etterpå.

 

Nå ligger jeg på ca 40fps med all eye candy skrudd til beste kvalitet i 1024x768 32bits (bortsett fra texture quality som fortsatt står på 60%)

 

Min maskin er:

KT7 hk, athlon 1.3ghz(100mhz FSB), 384mb 133mhz sdram, 45gb 7200rpm ibm disk, r8500LE skjermkort

 

Ikke noe monster oppsett mao.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i kritikken, dette spillet har latterlige høye maskinkrav kan det se ut til - til tross for at grafikken faktisk ikke er *så* fantastisk.

 

Jeg har en AMD Athlon som for øyeblikket kjører i 1317 MHz iflg. DirectX Diagnostic Tool, 768 Mb RAM, Windows XP, Geforce 256GTS (eller hva det nå heter) med 64 Mb minne. SB Live lydkort.

I 800x600x32 med middels grafikk flyter det akseptabelt, men ikke perfekt. Må helt ned i 640x480 for å få virkelig fin flyt på det, men det er så hårreisende grusomt å spille et moderne spill i en sådan oppløsning at det burde vært forbudt ved lov :smile:

 

Testingen har jeg gjort ved å starte et local multiplayerspill med bare meg selv som spiller.

 

Javel, så finnes det vesentlig råere spillmaskiner der ute, men dette er jo godt over minimumskravet, og likevel må alt ned på minimum for at spillet skal være spillbart (når du er midt i annen verdenskrig er det j... upraktisk når ting begynner å hakke liksom...)

Ser at mange klager på dette - er det resultat av en slett spillkode/grafikkmotor?

 

Husker da B-17 Flying Fortress - the Mighty Eighth kom, da ble vi lovet at jo mer RAM, jo bedre flyt ville det bli. Selv ikke med maskina jeg har i dag flyter B17 særlig bra når det skjer noe, f.eks. at et fly blir skutt ned - også her må grafikken helt ned i kjelleren for å få nogenlunde flyt.

 

At andre langt "penere" og tilsynelatende mer krevende spill kjører perfekt i 1600x1200 med max grafikk får meg virkelig til å lure på om det egentlig er maskina det er noe feil med, eller om det faktisk er enkelte spill som trenger en aldri så liten patch eller femti :sad:

 

Uansett er det veldig synd, for BF1942 er i utgangspunktet et topp spill, og det kan nesten forsvare å oppgradere til et eller annet godt over 2 GHz og fancy 128 Mb skjermkort :smile: Spørsmålet er bare om man med en skikkelig rå maskin fremdeles må nøye seg med kanskje 1024x768.

 

Nå venter jeg spent på MS Combat Flight Simulator 3 og håper at det får like fin flyt på denne maskina som 2´ern hadde på den forrige PIII 866´en...

 

-Michael

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også spillet, personlig så er mitt store problem at jeg ikke skjønner hvorfor de har inkludert singleplayer modus, da det ikke er mulig å konkurere mot bot'enes skarpskytter tallenter, men nok om det.. Jeg har en thunderbird 1.2GH og Geforce3 ti400 men 128 MB ram på kortet, spillet flyter vakkert i singleplayer og som regel helt fint på low-ping servere, det er først når oppstår en del "ækksjon" at fps'en kryper ned på bunnnivå og det etterhvert føles som om resultatet av en nærkamp er mer basert på hell og erfaring med low-ping spilling enn faktiske ferdigheter. Mao, det er i stor grad nettkoden i dette spillet eller kvaliteten på de serverene som er satt opp ute i den store vide verden som ødelegger spillet for meg. Men det betyr jo ikke at jeg ikke spiller det, for det er j**lig rått.

Lenke til kommentar

hm, den første tanken som slår meg er skjermkortet.

Beklager å måtte si det, men det begynner å bli i dårligste laget. Husk at geforce 2 egentelig ikke var noe særlig revulosjon over de første geforce kortene. Anbefaller deg et rent geforce 3 kort eller geforce 4 ti4400. Dette er meget gode kort som kan kjøpes for en rimelig penge. RAM,RAM, ram er roten til alt godt. Et minimum er 512 mb. Gjerne ddr.

 

jeg har en athlon 1.4 ghz, 512 mbddrram og geforce 4ti4400. Kjører alt på fult i 1024x768 og 4x fsaa. flyter vanvittig bra. Det kule er jo allikevel at dette oppsettet hakker noe sykt på medival war.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 11:37, skrev firberblad:

hm, den første tanken som slår meg er skjermkortet.

Beklager å måtte si det, men det begynner å bli i dårligste laget. Husk at geforce 2 egentelig ikke var noe særlig revulosjon over de første geforce kortene. Anbefaller deg et rent geforce 3 kort eller geforce 4 ti4400. Dette er meget gode kort som kan kjøpes for en rimelig penge. RAM,RAM, ram er roten til alt godt. Et minimum er 512 mb. Gjerne ddr.


jeg har en athlon 1.4 ghz, 512 mbddrram og geforce 4ti4400. Kjører alt på fult i 1024x768 og 4x fsaa. flyter vanvittig bra. Det kule er jo allikevel at dette oppsettet hakker noe sykt på medival war.


 

Jeg bruker Geforce 2 på UT2003 demoen, og det flyter ganske bra online når jeg kjører grafikken på "dårlig" kvalitet. Virker som BF1942 krever en del mer...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig...dette har ingenting med hardware å gjøre i det hele tatt, GeForce2 kortet ditt kan du trygt beholde til BF.

 

BF er veldig kranglevorent med en hel rekke forskjellige PC'er, jeg vet ikke hvorfor, men de PC'ene som det går dårlig på virker som å være mer enn bra nok til spillet...

 

En ting jeg ikke skjønner...hvorfor kjøper du Extigy til en stasjonær PC? Extigy eter opp 20% av CPU-tiden din konstant, pågrunn av at den går via USB, dette lydkortet egner seg ikke til folk som vil tyne FPS ut av spill ivartfall... (er ikke sikkert at du er en av dem men.. :wink:)

 

_________________

CAT-scan2LOW.jpg

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: CAT-scan på 2002-09-24 16:28 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: CAT-scan på 2002-09-24 16:33 ]

Lenke til kommentar

Har kjørt spillet mens jeg hadde taskmanageren oppe på skjerm nr2 og det bruker sinnsykt med ram. Var oppe i 360mb minnebruk. Har også merket lag i multiplayer, men det virker som det er serverrelatert da alle spillerne har ok ping(under 100).Tror det står noe om gf2 problemer i readme fila.

Spillet går glatt på min maskin i 1024/768*32 med allt på fullt.

Prøv å få lånt et skjermkort og/eller mer ram å se om det hjelper.

Har du sjekket udma på hardisken?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 21:46, skrev JohnnyKnoxwille:

På pakken står det følgende:


Jeg har følgende:


1200mhz Athlon T-bird 266mhz

384mb RAM DDR 266mhz

Asus A7M-266 hovedkort

Windows XP

120gb WD 8mb SE

48X CD

Geforce 2 GTS Deluxe 32MB DDR

Creative Extigy

Det hele sitter i et MEGET godt avkjølt Chieftech server-kabinett.


Kjører de nyeste Detonater-driverne.


 

Der har du problemet: nyeste detonator 40 driveren.

Installer den nest nyeste (30.82 eller hva det nå er). Hadde samme problem som deg med samme specs. Etter å installere den gamle drivern flyter alt som det skal gjøre. Prøv det :smile:

Lenke til kommentar

Problemet heter: BF1942....

Spillet er fullt av bugs for ikke å nevne hvor sugen engine det har. Nesten like elendig som DFLW sin "sitte fast i støvkorn" collision detection. Netcoden er HORRIBEL. Gameplayet fungerer "OK" i SinglePlayer. SP er faktisk helt okay, men Multiplayer er like funksjonelt som å male tallerkner med en hammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...