hanvar Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Spørmålet er: Du ser her et vognkort, hvor mye last kan du ha med i bilen dersom du har med 3 passasjerer utenom deg selv, og hver passasjer veier 75 kg? Hvordan kan man finne ut av det når man ser på kortet? Takk for help! 8458462[/snapback] Tillatt nyttelast inkl. vekt av passasjerer er her 596kg. Du som fører regnes som en del av bilens egenvekt (egenvekt m/fører) 1614kg. De 596kg betyr at passasjerer og bagasje tilsammen kan veie MAKS dette. Du som fører regnes altså ikke med her siden du er en del av bilens egenvekt. Du har videre med deg 3 passasjerer som hver veier 75kg. Passasjerene dine veier da 75*3=225kg Du har lov til å ha med 596kg og bruker opp 225 av disse på passasjerer. Dermed har du igjen 371kg (596-225) til last! Var dette forståelig? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Faen! Fikk akkuratt 1 feil for mye, altså 8 feil- jaja next time Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvor lang tid på forhånd kan jeg ta teoriprøven før jeg fyller 18 år og dermed ta oppkjøringen? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Teoriprøven kan du ta eit halvt år på førehand. Kjøretimar kan du ta før du er 18, og om alt klaffar kan du få lappen på 18års-dagen din, men då må ALT klaffe Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Strøk på torsdag for andre gang. 9 feil.. Hva dekker ansvarsforsikring foressten? Er det det samme som trafikkforsikring? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ansvar og trafikkforsikring er det samme ja! Den dekker skader på "alt" uten om eget kjøretøy. Lenke til kommentar
Ambidex Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nå har jeg stått på teoritentamen.no sine prøver 3 ganger. (med alt ifra 2-7 feil) Så i morgen skal jeg prøve meg på the real thing Ønsk meg lykke til Lenke til kommentar
aspic Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Lykke til! Går så fint atte.. =) Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Grattis! Hvor mye hadde du øvt? og hvor mangen feil fikk du? Lenke til kommentar
Ambidex Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Takk, takk Øvde stort sett bare i går Hadde lest gjennom boka en gang for et par uker siden, også satt jeg på teoritentamen.no i hele går. Fikk 7 feil da.. men, men... Sto da vertfall Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ansvar og trafikkforsikring er det samme ja! Den dekker skader på "alt" uten om eget kjøretøy. 8488734[/snapback] ''alt'' , gjelder det også dyr? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ansvar og trafikkforsikring er det samme ja! Den dekker skader på "alt" uten om eget kjøretøy. 8488734[/snapback] ''alt'' , gjelder det også dyr? 8541572[/snapback] Den dekker skade på andre sin eiendom som f. eks kan være dyr. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 ok, men hvis jeg har kjørt ned å skadet et dyr(en elg f.eks) vil det da dekkes av trafikkforsikring da? forstår ikke helt dette Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Elgen er jo ikkje "nokon andre sin eigendom", forsikringsselskapet betal ikkje akkurat ut pengar til elgen sine pårørande. Du vil naturleg nok få skader på bilen din, og dette dekkjer ikkje trafikkforsikringa. Endret 6. mai 2007 av aspic Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 aah ok nå forstår jeg. Men driver å tester meg selv på nettlappen.no, synes det er noen rarer spørsmål der, er den siden godkjent av trafikkstasjonen som teoritentamen.no er ? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Anbefaler deg og fjerne linken til DinSide.no sin test da denne ikke er helt etter dags dato. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 JAAAAAAAA!!! da var endelig teorieprøven endelig bestått! fikk 6 feil da men bestått er bestått. Leste litt igår, det jeg leste mest på var hele Atferd i trafikk kapitele siden du får mest spørsmal fra det kapitele. Lykke til videre dere andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå