Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Joda, det stemmer. Handler om ytelsen til motoren og energieffektiviteten. De tallene du ramser opp er gode pekepinner når du lærer å kjøre, men etterhvert blir du vant til å lytte til bilen og hvor godt den trives i hastigheten med det giret du har valgt :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Joda, det stemmer. Handler om ytelsen til motoren og energieffektiviteten. De tallene du ramser opp er gode pekepinner når du lærer å kjøre, men etterhvert blir du vant til å lytte til bilen og hvor godt den trives i hastigheten med det giret du har valgt :)

 

Stemmer bra det, man kan vel kort fortalt si at for lavest mulig forbruk av drivstoff er det lavest mulig turtall som gjelder. Mange ville nok bli overrasket over hvor mye drivstoff man kan spare ved å hele tiden passe på å holde turtallet så lavt som mulig, og det kan ofte holdes lavere enn mange tror.

 

Imidlertid må vi som vanlig ha et unntak som bekrefter regelen. Om belastningen, altså effektuttaket blir høyt, så kan det være motoren blir litt mer effektiv med et litt høyere turtall. Dette kan for eksempel skje når man kjører opp en veldig bratt bakke.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...