Samara Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Joda, det stemmer. Handler om ytelsen til motoren og energieffektiviteten. De tallene du ramser opp er gode pekepinner når du lærer å kjøre, men etterhvert blir du vant til å lytte til bilen og hvor godt den trives i hastigheten med det giret du har valgt Lenke til kommentar
Prøve.no Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Joda, det stemmer. Handler om ytelsen til motoren og energieffektiviteten. De tallene du ramser opp er gode pekepinner når du lærer å kjøre, men etterhvert blir du vant til å lytte til bilen og hvor godt den trives i hastigheten med det giret du har valgt Stemmer bra det, man kan vel kort fortalt si at for lavest mulig forbruk av drivstoff er det lavest mulig turtall som gjelder. Mange ville nok bli overrasket over hvor mye drivstoff man kan spare ved å hele tiden passe på å holde turtallet så lavt som mulig, og det kan ofte holdes lavere enn mange tror. Imidlertid må vi som vanlig ha et unntak som bekrefter regelen. Om belastningen, altså effektuttaket blir høyt, så kan det være motoren blir litt mer effektiv med et litt høyere turtall. Dette kan for eksempel skje når man kjører opp en veldig bratt bakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå