Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det ca 5 mnd til jeg kan kjøre opp. I hvilken rekkefølge må jeg gjøre dette?

  1. Ta teorien
  2. Søke om førerkort
  3. Søke om oppkjøring

Og er teorien drop-in i Bergen, om noen vet det?

Trodde det var drop inn på alle disse stasjonene jeg?

 

Det kan være. Vet du forresten i samme slengen hvilken rekkefølge det må gjøres i? =)

Og ca hvor lang tid tar førerkortsøknaden? Må til legen å få helseattest først, men etter det så sender jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sendte just inn helseattest (besvimte for en stund siden) til vegvesenet som var "godkjent" av fastlegen. De sendte den tilbake med en lapp der det sto "du fyller ikke helsekravene for noen klasser. Du må søke fylkeslegen om dispensasjon".

 

Noen av dere som vet hva som må stå i den søknaden utenom helseattesten?

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Ok. Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg måtte levere inn lappen fordi det ikke var noen åpenbar grunn til besvimelsen, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er problem.

Jeg spurte fastlegen, han synes det var like håpløst som meg at det skulle være så vanskelig. Jeg vil liksom ikke vente et helt år, som legen sa så var det en enkeltstående hendelse som sannsynligvis ikke kom til å skje igjen.

 

Problemet er at fastlegen fortalte meg at jeg bare skulle sende inn papirene og skrive et brev der det sto at jeg vil ha tilbake førerkortet, men etter det jeg leser på nettet må jeg ha en "sosial grunn" for å få dispensasjon for helsekravene.

Lenke til kommentar

Når du kan se mannen i øret betyr det at han står med siden til deg.

Så lenge han står med forside/bakside mot deg kan du ikke kjøre.

 

I praksis forstår du det så fort du kommer i en situasjon der manuell dirigering er nødvendig.

Lenke til kommentar

Politimannen er rød på nesa, og grønn i øret.

Akkurat som rudolf og en uhygenisk person.

 

Det er en veldig enkel regel å huske, og det er sånn den fungerer. Politimannen står pekt mot de som skal stoppe og de som har han fra siden kan kjøre.

 

Men som Snylter skrev at du skjønner greia så fort du kommer opp i en situasjon der de dirigerer manuelt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva er det som er standarden nå om dagen når det kommer til teorien?

Skal starte med det traffikale grunnkurset nå på onsdagen å skal hoppe rett på teorien etterpå.

I de par minuttene jeg fikk snakket med karen som arrangerer GK så nevnte han noe om en bok + en nett-tjeneste der vi da betalte halv pris om vi bestilte via han i stedet for nettstedet.

Er det det som er normen?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hva er det som er standarden nå om dagen når det kommer til teorien?

Skal starte med det traffikale grunnkurset nå på onsdagen å skal hoppe rett på teorien etterpå.

I de par minuttene jeg fikk snakket med karen som arrangerer GK så nevnte han noe om en bok + en nett-tjeneste der vi da betalte halv pris om vi bestilte via han i stedet for nettstedet.

Er det det som er normen?

Bok pluss prøver på nett er stort sett redningen. Det som ofte skjer er at teorien blir bestått etter å ha lært seg spørsmål og svar på slike tester. Godt valg for å bli ferdig med prøven.

 

Minuset er derimot at mange er ikkje særlig klokere på sjølve teorien og den trafikale forståelse sjølv om prøven er bestått.. (meg feks, då eg sku ta lappen).

 

Så er det snakk om å spare penger og tid vil eg anbefale skikkelig teorikurs. Dette hjelper deg til å bestå teorien, men du får samtidig bra utbytte av det i kjøreopplæringa, spesielt i trinn 3. Bedre forståelse trafikalt, mindre timer i trinn 3. Så fremt det er blir riktig og godt gjennomført i trinn 2. Godt nyttår :-D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har lest boken og tatt en del tester på Teoritentamen.no. Jeg består hver gang, og de siste 10 gangene har jeg vel hatt omkring 2-4 feil. Er det godt nok til å ta sjansen på teoriprøven eller bør man være sikrere? 

Jeg ville sagt du er godt innenfor da :) Jeg opplevde spørsmålene på teoriprøven lettere enn de vanlige på teoritentamen.no så jeg fikk kun 1 feil selv om jeg gjerne lå på 3-5 på teoritentamen.no. Bare bruk tiden og eliminerinsstrategien hvor du først ser hvilke alternativer som i alle fall IKKE er riktige. Det er også lurt å kikke over alle oppgavene 2-3 ganger før du leverer

Lenke til kommentar

Jeg ser ganske mange som skriver det samme; at teoritentamen.no har vanskeligere spørsmål enn den egentlige prøven. De gangene jeg har bommet på noe har det som oftest vært en eller to "brainfarts", de andre har vært ting jeg rett og slett aldri har lest noe om. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette kan da ikke stemme helt? Forskjellige gir ratio etc. Mest sannsynligvis er vel å benytte gir 1. til 10km/t, 2. 20km/t, 3. 40 km/t, 4. 60km/t, 5. 80km/t ( 6. 80km/t+), lure spørsmål dette. Håper ikke dette kommer i den ekte teori prøven!! :(

 

post-362174-0-18207300-1439800885_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...