Samara Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hørte at gjennomsnittet er 33 000,- Ok, da er nok det jeg har lest litt utdatert Uansett fyker jo prisen til været så fort man begynner å stryke på oppkjøringen. Hver gang man prøver koster vel rundt 2000-3000 (kjøreskolen + vegvesenet/sensor, og igjen, prisene varierer fra skole til skole). Lenke til kommentar
Krisha Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg sto på tredje forsøk for en måned siden og moroa endte på 45000 kroner - delvis fordi jeg er borteboer - heldigvis fikk jeg det i gave av familien. (Har til nå kjørt skadefritt, ikke at det er så lenge da) Apropos biler når man er ung: foreldre kan ta ansvar for at barna kjører trygge biler - så langt det er mulig - i og med at man som fersk bilkjører ikke har statistikken på sin side. Jeg mener ikke at foreldrene skal kjøpe en splitter ny bil til barna sine, men heller at barna får låne en trygg bil når de først er ute å kjører. Her hjemme får ikke jeg lov til å kjøre min fars gamle caddy, men gjerne min mors nye golf. Lenke til kommentar
Rinoa Heartilly Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Heia, Jeg har bare et kort spørsmål som jeg ikke følte var verdt en hel tråd for seg selv. Jeg har planer om å ta teorien i sommer, men vet ikke helt hvordan det er med ferie o.l rundt omkring. Finnes det en enkel og grei plass der det står når en kan- og ikke kan ta teorien på de forskjellige stasjonene, eller må jeg ringe rundt for å høre? Har forøvrig tre plasser innen praktisk rekkevidde - Rjukan, Notodden og Skien. På forhånd takk. :-) Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Skal gå an å finne på vegvesenet sin hjemmeside. (se under trafikkstasjoner eller noe sånt) Lenke til kommentar
Rinoa Heartilly Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Fant det. Hjertelig takk, Zodihax. Om det er noen andre som har det samme spørsmålet - her er svaret. Bare klikk på ditt fylke og velg stasjon. http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Kontakt/Kontakt+oss/Trafikkstasjoner Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Sånn kan det også gjøres http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10051252 Lenke til kommentar
direkte Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Må man ha med noe annet enn legitimasjon når man skal ta teorien? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Må man ha med noe annet enn legitimasjon når man skal ta teorien? Før du kan ta teoriprøve må du ha levert søknad om førerkort og fått den godkjent. Send gjerne søknaden elektronisk. Når du møter fram til prøve må du ha med deg gyldig legitimasjon. I forbindelse med teoriprøven må du ta en synstest Hentet herfra. Ved punkt to: Om du bruker du briller/linser, ha med deg skriv fra optiker som skriver at ved bruk av en viss styrke er du skikket til å kjøre bil. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Det står på siden til vegvesenet at teoriprøver drop in er fra klokken 8-12. Vil det si at jeg må være ferdig med prøven til klokken 12, eller kan jeg starte med prøven klokken 12 og sitte med den til jeg blir ferdig? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Regner med du kan sitte tiden din ut hvis du er der før kl 12. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Du får vel en time på deg eller to timer, husker ikke helt men da kan du sitte der ut til du blir ferdig. MEn ring å hør er alltid best Lenke til kommentar
Chariot09 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg har gått gjennom teorien og noen øvingsoppgaver og ble ferdig med dette for en drøy måned siden. Har lært en del i praksis under kjøretimene, og jeg har tatt mange tester på teoritentamen.no. Har bestått 16 av de siste prøvene jeg har tatt der det siste døgnet. Er det noe mer jeg bør gjøre for å forberede meg? Høres jeg godt nok rustet ut? Er spørsmålene på teoritentamen.no vanskeligere, lettere, eller på samme nivå som den ekte teoriprøven? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Min erfaring er at de er noenlunde like. Tror du er klar for prøven Lenke til kommentar
Chariot09 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Føler jeg har gjort det som må til for å forberede meg:) Men har hørt at spørsmålene er veldig forskjellige og da blir jeg jo straks usikker. Vet jo at det ikke er så mye jeg får gjort. Har desverre ingen sjette sans hvor jeg kan forutse spørsmålene som kommer. Gjennomsnittet mitt på det som er bestått av testene jeg har tatt, ligger på 89,8 %. Håper at dette holder til å stå på teorien da. Hvis dere har noen ekstra tips og råd, så kom med det! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Spørsmålene er ikke så ulike så lenge du har lest og kan det, og det virker det som at du har Kommer nok til å gå fint! Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hei! Nå skal jeg snart opp til Teoriprøve! Derfor er det en ting jeg lurer på, kanskje jeg som ikke ser? Men hvor melder jeg meg på til teoriprøven hos vegvesen? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Du bare møter opp, er dropp-in timer Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Du bare møter opp, er dropp-in timer Oki. Hvilken klokke slett kan jeg møte opp? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Sjekk din trafikkstasjon på sidene deres Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Husk: Du kan møte lokale varianter, hvor f.eks det er droppinn hele året bortsett fra sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå